Vespa-Ciao.NL
:: Malossi reedvalve nieuw type of oud type

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Malossi reedvalve nieuw type of oud type

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedyVespa
    Topic starter

Hoi, kunnen jullie mij vertellen of dit een nieuw of oud type reedvalve is?

Bedankt alvast!

Martino
      Moderator

Jou Malossi MP carters komen uit 1990 en dat maakt ze waarschijnlijk van het oude type. Het verschil zit hem in het gebruik van welk type membraam je gebruikt. Oud = Malossi vl7 membraam. Nieuw = Malossi vl8 membraam. Het inlaattraject tussen oud en nieuw type is daarom ook anders. Wil je het beter zien zal je de carterdelen even los moeten halen en het inlaattraject van binnen bekijken.

cch
        Bijdrager

Martino :
          Jou Malossi MP carters komen uit 1990 en dat maakt ze waarschijnlijk van het oude type. Het verschil zit hem in het gebruik van welk type membraam je gebruikt. Oud = Malossi vl7 membraam. Nieuw = Malossi vl8 membraam. Het inlaattraject tussen oud en nieuw type is daarom ook anders. Wil je het beter zien zal je de carterdelen even los moeten halen en het inlaattraject van binnen bekijken.

Welke type carters zijn beter.? Heb zelg ook,reed valve kick liggen vraag me ookmaf welke het is en welke beter zijn nieuw of oud.?

Lennaert
          Sleutelbeheerder

cch :

Martino :

Welke type carters zijn beter.? Heb zelg ook,reed valve kick liggen vraag me ookmaf welke het is en welke beter zijn nieuw of oud.?

jouwe en alle kick carters tot de nieuwe lichting zijn oud ;). Stille hint overigens.

Martino
            Moderator

Het is niet met zekerheid te zeggen of het om de oude of nieuwe type carters gaat zonder deze op het inlaattraject te controleren. Het is niet helemaal te duiden, maar het jaar 1991/1992 lijkt het omslag punt te zijn tussen de verschillende versies. Dan is er veel later in 2010 ook weer een nieuwere versie van de MP carters gekomen.

Welke carters het beste zijn is lastig te zeggen. Wel is er bekend dat er een aantal mensen met de nieuwere carters een aantal problemen zijn tegen gekomen. Persoonlijk zal ik daarom kiezen voor carters ouder dan het bouwjaar 2010.

El Citta
              Donateur

Leuke info 🙂 Ik wist namelijk niet dat er een eerdere versie bestond met een vl7 membraan. Ben nu wel benieuwd geworden naar de verschillen in het inlaattraject. Mijn RV carters zijn uit ’96 en de Racing Red versie heeft het zelfde inlaattraject + membraan, dus heb zelf geen vergelijkingsmateriaal. Is er iemand die een foto heeft of kan maken van de verschillende versies? Lijkt me weer een mooie toevoeging aan de al zo complete database genaamd vespa-ciao.nl 😉

EDIT: Daar heb je een punt Martino :thumb Ben benieuwd naar je artikel!

Martino
                Moderator

Ik was ooit eens begonnen met het schrijven van een artikel over de Malossi MP carters ipv RV. De Polini noemen we ook Evolution terwijl deze ook een rv heeft. Toch maar eens dit artikel erbij pakken en afmaken dan zal ik deze wel op VC.nl posten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.