- Dit onderwerp bevat 54 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 januari 2007 om 22:05 #193271
Nieuwere modellen hebben elektronische ontsteking. Dit werkt met een CDI en je hoeft ook geen contactpunten meer te stellen!
Je moet kijken dat je Speedengine voor elektronische ontsteking koopt en dan de ontsteking, cdi en vliegwiel los tweedehands.Maar jij hebt nog geen ciao he, dan zou ik kijken voor een met elek ontsteking. Zon nieuwer model met 5 spaaks velgen of een mix oid. Dan kan je dat gewoon overzetten.
2 januari 2007 om 22:15 #193272Oke zal eens kijken.
Kan hier 5min bij mij vandaan een ferrari rode mix kopen voor 175-200 euro maar is zonder kenteken.
En de mixjes die op mp te koop staan met kenteken zijn allemaal erg duur. het is de bedoeling dat ik de ciao naast de scooter neem. Heb ik tenminste wat om aan te sleutelen en het trekt me zowieso heel erg aan. Maar die ciao van Paul(er staat een link in het marktplaats-topic op laatste pag.) heeft die elec ontsteking ofkun je dat zo niet zien.2 januari 2007 om 22:23 #193273je kunt dat zien aan 3 dingen op marktplaats.
– of er staat ergens in de text dat het elektronische ontsteking is, zetten ze er meestal wel bij als ze dat hebben.
– of als de linkerkap eraf is op een foto kun je zien of het een bobine of CDI heeft, een CDI is meer vierkant.
– of er staat een foto van de elektronische ontsteking zelf (heeel soms), elektronische ontsteking heeft 4 spoelen, contactpunten maar 2.ps. die ferrari rode mix moet wel heel mooi zijn voor 200,- zonder kenteken, of hij moet geschouwt zijn. maar als de lak er niet meer geweldig op is en het blokje z’n jaartjes al verreweg heeft gehad, is hij veel minder waard dan 200.
2 januari 2007 om 22:32 #193274Nej die mix is niet geschouwt. Maar zeer mooie lak en een goed motortje. Maar zonder kenteke kan ik er geen ene f*ck mee. Ga geen 100zoveel uitgeven voor het shouwe.
3 januari 2007 om 00:39 #193275
RebelHaha snap ut nu met die 19mm ja
jmpb heeft de malossi sets binnen 😀
en timoo klopte niet wat je zei:
je zei;
die DELLORTO 19mm zijn 140 maar das niet waar,
die MALOSSI zijn duurder ma is complete set he 😉maja voor malossi setup moet je ook malossi carb rijden 😛
3 januari 2007 om 22:51 #193280PoliniCiao :
Nieuwere modellen hebben elektronische ontsteking. Dit werkt met een CDI en je hoeft ook geen contactpunten meer te stellen!
Je moet kijken dat je Speedengine voor elektronische ontsteking koopt en dan de ontsteking, cdi en vliegwiel los tweedehands.Maar jij hebt nog geen ciao he, dan zou ik kijken voor een met elek ontsteking. Zon nieuwer model met 5 spaaks velgen of een mix oid. Dan kan je dat gewoon overzetten.
Maar als de contactpunten goed gesteld zijn hoef je er toch niet meer aan te komen. Wat is dan het grote voordeel van elec ontsteking?
3 januari 2007 om 23:11 #193281Rebel :
Haha snap ut nu met die 19mm jajmpb heeft de malossi sets binnen 😀
en timoo klopte niet wat je zei:
je zei;
die DELLORTO 19mm zijn 140 maar das niet waar,
die MALOSSI zijn duurder ma is complete set he 😉maja voor malossi setup moet je ook malossi carb rijden 😛
Voor malossi setup MOET je ook malossi carb rijden, een normale PHBG past er nou eenmaal niet op
Die malossi 19mm zijn overigens ook gewoon dellorto PHBG, ze hebben aleen een unieke aansluiting3 januari 2007 om 23:13 #193282ze hebben nu overigens die carb kit bij jmpb te koop, 140 euro
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel3 januari 2007 om 23:47 #193283
RebelHerr FlicK :
ze hebben nu overigens die carb kit bij jmpb te koop, 140 eurodat zei ik al 😛
maar jij hebt toch ook zon set ofniet?
is dat choke systeem met kabel fijn?
4 januari 2007 om 00:46 #193284Royl :
Maar als de contactpunten goed gesteld zijn hoef je er toch niet meer aan te komen. Wat is dan het grote voordeel van elec ontsteking?nou, als je je brommer aan het maken bent en hij vonkt niet, kan het dus aan minder dingen liggen als bij contactpunten. dus je spoelen enz. dus de elektronische ontsteking zelf, of je CDI, of de bougiekabel, bougiekapje, bougie…….
dus bij contactpunten als hij daar niet vonkt kan het dus eraan liggen dat je contactpunten niet goed afgestelt staan, dus hele blok er weer onderuit enzo, en het is minder betrouwbaar + je moet de contactpunten vervangen en de condensator. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.