Vespa-Ciao.NL
:: Malossi reedvalve+ Malossi 80cc vs. Polini Evo+ Polini 80cc

Home Forums Techniek Opvoeren Malossi reedvalve+ Malossi 80cc vs. Polini Evo+ Polini 80cc

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Royl
    Topic starter

Met elec gaat niet zomaar he? Moet je toch nog vanalles erbij kopen

Royl
      Topic starter

Herr FlicK :
        kan niet

kijk hier maar, ik heb namelijk nog zo’n carb set in mijn bezit :

Dat snap ik niet Herr Flick, hoezo kan dat niet?

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

op dat spruitstuk voor malossi reedvalve blok past alleen die carburateur die bij die kit hoort, die heeft 2 gaten met schroefdraad erop.

en de stationairschroef + luchtschroef aan de rechterkant , normale carburateurs kun je er niet zomaar ff op kwakken

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Royl
          Topic starter

Dus er is geen andere oplossing dan dat dure ding kopen?

TimoO_
            Donateur

jewel, alles los kopen

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

die carburateur is niet los te krijgen, volgens mij snapt niemand het nog haha.

beste eigenlijk gewoon die carb kit kopen, of met 13mm carburateur rijden

Gele Racefrikandel

G-no
                Donateur

Timo, kijk eens naar hoe de carb op de fox van charel vast zit. Zo zit de 19mm voor reedvalve ook vast. De normale phbg carbs zijn SHA , net als die van vespa. Dit betekend dat ze op het spruitstuk geklemd worden, en dus niet met 2 boutjes. De 19mm voor reedvalve kun je aleen in die set kopen.

TimoO_
                  Donateur

en waarom had jij dan die ene carberateur gepost wat op JMPB stond voor 60,- (of wat was het)? dan had ik toch nog gelijk :D. en ik dacht dus dat die hetzelfde was als die wat op mopshop stond die hele set, maar dan zonder de filter, spruitstukje enz. dus ik zei je kunt alles loskopen, de carberateur, de filter, het spruitstukje enz.

Royl
                    Topic starter

Dus deze past er gewoon op? (met spruitstuk)

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

neeee, alleen met speciale aansluiting 2 gaten met schroefdraad in de carburateur kijk maar op die mopshop foto

ook zit de luchtschroef en de statinair schroef aan de verkeerde kant, dus komt tegen je carter aan en kan dus niet

Gele Racefrikandel

TimoO_
                        Donateur

volgens mij niet, kijk maar er zit zo’n klemmetje op voor de carberateur om het spruitstukje te klemmen maar dat heeft de reedvalve niet. of dat wat ik daar ook zie moeten 2 dingetjes zijn voor die schroefjes doorheen te doen maar dat kan ik niet precies uitmaken.

Royl
                          Topic starter

Ik snap het nu, bedankt!

Zo en nu, veeeel belangrijker, een ciao’tje vinden.

Royl
                            Topic starter

Heb toch nog wat vraagjes, srry

– Waarom is er zo’n groot prijsverschil tussen de DEPS en de 46,5 van Malossi(staat op mopshop voor 85,25)

-Kan die 46.5 ook icm met een speedengine? Dan kan ik er tenminste een wat goedkopere carb opzetten.
                              Ben nog maar een beginner moet natuurlijk niet mega duur worden.

PoliniCiao
                              Bijdrager

Royl :
                                Heb toch nog wat vraagjes, srry

– Waarom is er zo’n groot prijsverschil tussen de DEPS en de 46,5 van Malossi(staat op mopshop voor 85,25)

-Kan die 46.5 ook icm met een speedengine? Dan kan ik er tenminste een wat goedkopere carb opzetten.
                                Ben nog maar een beginner moet natuurlijk niet mega duur worden.

De Deps is in principe nieuw niet meer te krijgen..

De 46,5 gaat zo op een speedengine en zal ook zeker netjes lopen! Kijk wel dat je elektronische ontsteking hebt, dit is echt veel fijner opgevoerd!

Royl
                                Topic starter

Maar hoe gaat dat precies met elec ontsteking? Moet je dan nog vanalles erbij kopen? Begrijp dat niet helemaal.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.