Vespa-Ciao.NL
:: Malossi Reedvalve

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Malossi Reedvalve

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Flip V/d Kuil

Hey hallo. ik weet niet of ik mijn topic hier goed neerzet. maar toe maar..

Ik had eigenlijk ff een vraag.

Ik wil een malossi reedvalve kopen.
      En dan ALLEEN de REEDVALVE.
      dus dat houdt in.

Er komt een standaard krukas in.
      Er komt een 41mm AR op en een 13/13 op de achterkant.
      Nou weet ik al wat jullie gaan zeggen.
      Dat er een krukas met volle wangen in moet. maar dat wil ik niet want ik hebt het geld er niet voor.

Dus nou is mijn vraag, hoe zal de reedvalve lopen met een standaard krukasje en een 13/13 ? ( nu laten we de 41mm ff buiten beschouwing)

K hoop snel wat reacties te zien.

erikbloemberg

dat loopt wel aardig lekkr maar er zal niet veel verschil in snelheid komen ipv een gevijlt orgineel carter

Rebel

waarom koop je dan geen speed enginge?

Flip V/d Kuil

Speed engine heb ik al.

Alleen ben ik er van overtuigd dat een carter met een membraam gewoon mooier zal lopen.
            Maar of dat in combo is met een standaard kruk en 13/13 , is de vraag ?

Kwa top snelheid maakt het me gewoon geen reet uit. wil gewoon dat ie mooi loopt.

Tonni
            Moderator

Ik denk ook dat membraam mooier kan lopen. Theorethisch heb je het voordeel dat je timing al goed is, zou dus zeker even goed moeten lopen als een goed gevijld blokje.

Maar ja, praktijk ervaring is er niet dus blijft een gokje.

Het is wel zo dat juist bij de kleinere boringen de carterdruk ook minder is en dus de volle kruk zeker een verbetering moet geven.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
              Bijdrager

Als je percee 41 ar wil rijden had ik een evo engine gekocht, want de spoelers op het carter van een reedvalve engine komen niet echt overeen met de 41mm ar.

.-{2F4OV}-.

Carter met membraan loopt ook mooier! Kheb zelf ook de reedvalve met std krukas gehad.
                  Blies toen als een malle! Het loopt gwoon iets beter dan krukgestuurde inlaat:thumb

Edjuh
                  Bijdrager

Flip V/d Kuil :
                    Speed engine heb ik al.

Alleen ben ik er van overtuigd dat een carter met een membraam gewoon mooier zal lopen.
                    Maar of dat in combo is met een standaard kruk en 13/13 , is de vraag ?

Kwa top snelheid maakt het me gewoon geen reet uit. wil gewoon dat ie mooi loopt.

Met een 13mm GEEN RV rijden, een normaal krukasgestuurd blokje met kort/direkt inlaattraject is vele malen beter dan een rv met zn scheve spruitstuk/anti-flow/te lang inlaattraject. Het feit dat er een membraan in zit weegt volgens mij niet op tegen de eerder genoemde nadelen.

RV moet met een degelijk spruitstuk en goeie/grote carb gemonteerd worden.

Flip V/d Kuil

@ Tonni : dus als ik in de plaats van de 41mm de 43mm versie zou kopen. zou dit dan verbetering geven ?

@ Speedbuxy : Dat die spoelers van me AR cilinder niet helemaal overeen komen met die van het malossi carter wist ik al.
                      maar dat lijkt me zeer simpel op te lossen door het te Frezen/vijlen/dremelen.Een evo carter was ideaal geweest als je het op dezelfde manier als malossi kon kopen, dus met een 13mm spruitstuk.
                      Want een 19mm carb is een beetje teveel van het goede, aangezien ik ook een beetje fatsoenlijk door de binnenstad heen moet,
                      het gaat me niet om snelheidwinst, want anders had ik natuurlijk wel een evo carter gekocht.
                      Ik wil natuurlijk ook geen snelheid verlies.

Maar ik vind een krukasgestuurde inlaat altijd een beetje brakkig lopen op lagere toeren, en als je het gas los laat ook.
                      Scooters lopen over het algemeen mooi omdat er een membraam in het blok zit (ook natuurlijk om de vario.) maar een membraan is gewoon veel beter.

@ 2F4OV : met welke cilinder reed jij en had je er ook een 13/13 carb op ? en heb je een filmpje of wat dan ook van dat blok ?

@ Edjuh :heb je zelf ervaringen met het RV blok in comob met een 13/13 en stnd krukje ? het inlaat moment is misschien wel iets langer dan de speedengine. maar wel breder. dus minder begrenst. bij een speedengine gaat het van een rond gat van 13mm naar een ovaal gat. en volgens arvidW kon de echte inlaat nooit groter dan 11 mm zijn in oppervlakte.
                      Dus dat zou betekenen dat het dat nog tegen houdt.

En zoals ik al zei : het maakt me niks uit als ik geen snelheidwinst maak. zolang er maar geen snelheids verlies is.
                      Optrekken met een citta is zowiezo eigenlijk bout. omdat je met een koppeling en poulie zit.

Het punt is dus dat ik mijn setup gewoon wat stabieler wil laten lopen, ik mijn oplossing daarvoor lijkt me een membraam carter. het liefste had ik dan die van polini(evo) met een 13mm carb. maar die is er helaas niet. dus gaat dat over, en nu blijft de Malossi over.

Dus is het verstandig om de malossi aan te schaffen voor een stabielere werking van de motor in verhouding tot de polini speedengine ? Nogmaals. ik heb geen oog voor snelheidwinst ! maar ik wil dan absoluut ook geen verlies maken !.

Edjuh
                      Bijdrager

Ik heb met een 13-13 op RV met een volle kruk gereden, een normaal blokje vond ik beter rijden.

Wat is er onstabiel aan een normaal/speed blok? Bedoel je de krukastiming die de powerband versmalt? Zet er lekker vario op! Dan gas je direkt over de lagere toeren heen.

Ik heb niks tegen die setup, maar maak dan wel een custom spruitstuk wat netjes voor de inlaat zit. Hoewel dat op een std. citta brug misschien wel weer te krap is qua luchtfilter(op de verstevigde past het prima).

speedbuxy
                        Bijdrager

De pas is idd wel mooi aan te passen maar de grote achter spoeler is nooit perfeckt qua flow te krijgen op een 41 denk ik.
                          Maar het hoeft ook niet op race niveau snap ik wel.

En als je niet op echt race niveau rijd is een membraan niks beter dan roterende hoor.
                          Roterende heeft namelijk niet zoals een membraan kleppen weerstand, enige wat roterende als nadeel heeft is als je een echt dikke vette cilinder hebt je moet zoeken wat de beste inlaat timing voor je roterend schijf of kruk is en dat heeft membraan niet.

Maar jou setup gaat niet verbeteren op een rv engine eerder verslechten denk ik.
                          Je kan idd veel beter een vario setje kopen dat doet wonderen voor je dipje, want je setup is echt wel oke om de max uit het cilinderje te halen in vergelijking met een rv engine

MHR
                          Bijdrager

eeh als je een 43 mm op een reedvalve zet, waarom zou je dan je spoelers frezen, de boring in het carter is zowiezo al 50 mm dus lijkt me overbodig.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.