Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Malossi MP1 MP2 (Reed Valve)
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 38 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door Dubracer.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 december 2010 om 10:44 #150176
Als je de derde foto inzoomt zie je ze nog net zitten. 😛
31 december 2010 om 12:32 #150177Ik denk dat er een misverstandje bestaat over de smeerkanalen. Die hebben er namelijk altijd gewoon ingezeten.
Bij een standaard carter, speedengine, evo engine zit er naast deze boring ook nog zo’n ‘driehoekje’ langs de vlakke kanten die door ‘flowed’ naar het smeerkanaal.
Dit mist bij de Reedvalve. Piet30 heeft ooit een kapot lager gehad met zijn RV en dacht dat dat door het ontbreken van dat driehoekje komt.
Er zijn echter zoveel RV rijders die zonder dat totaal geen problemen ondervinden. Ik denk dan ook dat het niet iets is dat nodig is of waar je je zorgen om zou moeten maken..Ik heb overigens zelf om aan de zekere kant te zitten wel mijn smeerkanalen een maatje groter geboord.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...31 december 2010 om 12:40 #150178Precies, de Reed Valve’s hebben altijd smeerkanalen gehad.
Bij mijn Simonini zij-inlaten ontbreken ze wel, maar dat heeft me ook nog nooit problemen bezorgt.@ Jarco: Ik zal zometeen even een oude en nieuwe RV op de weegschaal leggen, dat kan wel alleen met alle toebehoren erbij omdat ik de oude nog in de folie heb, maar dat zijn toch dezelfde onderdelen.
Als er een “groot” verschil in gewicht is, zou ik dat toch duidelijk moeten kunnen zien.Edit: Nieuwe RV weegt 1447 gram. Oude RV weegt 1477 gram, 30 gram zwaarder dus.
Een vergelijkbaar stuk karton als vroeger gebruikt werd bij de verpakking weegt 25 gram, stel dat de folie nog eens 5 gram weegt.
Conclusie: geen verschil in gewicht tussen de nieuwe en oude RV’s 😉31 december 2010 om 12:49 #150179”Smeer” kanalen zijn niet een must de simo 2007 engine heeft ze bv ook niet en er zijn meer type brom/scoot die ze niet hebben.
Maar wel mooi dat ze weer leverbaar zijn zal de gemiddelde snelheid bij toertje wel wat omhoog leggen:D31 december 2010 om 13:14 #150170dus er kan ook gewoon met ene std. kruk gerden worden?
31 december 2010 om 13:23 #150169Ja natuurlijk.
31 december 2010 om 13:40 #150168Grappig van het gewicht, dan zal mijn lange dag wel de oorzaak zijn geweest van het zwaarder aanvoelen. 😛
2 januari 2011 om 23:39 #150180nog even een bevestiging dat hij daadwerkelijk weer in de mallen gegoten wordt:
http://treatsflash.wordpress.com/
mvg kevin 2725 januari 2011 om 12:42 #150182Ik heb gespot dat de contactpunt versie van de ReedValve ook weer verkrijgbaar is.
(als Polini nou ook eens de Elec. versie van de Evo weer ging maken..)I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 maart 2011 om 22:13 #150184RV cartertje vandaag binnen gekregen. Mooie kwaliteit. haast geen gietfouten(op 1tje na:con, neem ik voor lief).
alleen nu heb ik daar shimringen bij gekregen, deze zijn dunner dan diegene die in me revisiesetje zitten. Met welke rijden jullie?
17 mei 2011 om 18:53 #150187Ik wil toch nog even het een en ander over de nieuwe rv tjes kwijt:
Ik rijdt er nu zoon maand of 4 mee en het volgende valt me op:
Het vliegwiel liep onafgedraaid aan aan de onderzijde?
De lagerpassing heeft wel een heel kleine tolerantie
lagersmering is niet echt top
Verder geen klachten.Om even op de lager smering terug te komen:
Ik begrijp het niet echt, Ik heb altijd zonder problemen gereden nooit 1 lager kapot gehad alles behalve een lager
Nu heb ik dit Rv en heb al 3x op 400km het lager van het groot carter kapot gehad.Na het onderzoeken ben ik tot dit gekomen:
Of de lagersmering gaten zijn niet voldoende groot na dat ik ze ook nog tot 5 mm heb opgeboort
Mijn mazuchelli heeft aan de zijde niet genoeg speling om mengsel door te laten.
Of het licht aan mijn lagers. Ik gebruik: SKF c3 Explorer lagers.Ik hoop dat er meerderen mensen zijn die er al mee hebben gereden en hier ook ergens last van hebben?
Gr
17 mei 2011 om 20:06 #150188Ga er binnekort mee rijden dus kan er nog geen oordeel over geven. Hopelijk gaan ze die big deps nu ook weer maken
6 juli 2011 om 08:10 #150191hoi, ik ben nu ook in het bezit van een (nieuwe) reedvalve.
de afwerking was inderdaad wat minder maar makkelijk te fixen. (inwendig)
nu komt het mooie, dit wat virgil aangeeft dat zijn lagers snel kapot lopen kan ik begrijpen als je de krukas nog niet eens rond krijgt met de hand.na het in elkaar van de carters draaide de kruk heel stroef, als je de carter bouten weer los draait dan loopt het enigszins soepel.
De carter helften liggen mooi aan elkaar dus dat zou goed moeten zijn, fons had het absurde idee dat de lager houders niet precies tegenover elkaar zitten:ovliegwiel liep overal aan, ook nadat de draaibank had gedraaid was het niet veel beter.
het schuurde vooral aan de voet kant (waar de spoelers zitten) dus dit moet weggehaald worden.
dit komt geheid door de 0.2mm slinger in de krukas
die moet dus echt eruit (ofniet:duivel0De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.6 juli 2011 om 12:24 #150192mijne bleef inderdaad stroef lopen. andere RV-gebruikers (voornamelijk oudere types, dus niet de ’10 versies) hebben dit opgelost met een dikkere pakking, of een dubbele pakking.
Heb 2 dagen geleden het cartertje van Misterd11 in elkaar gezet, oud blokje van Virgil. Carters heet gestookt, en lagers tot -40 gekoeld. ze vielen er zo in. groot carter was wat fucked up, maar alsnog zitten de lagers er mooi diep in. altijd doe ik wat extra 2-takt olie in de lagers, in het begin. zodat ze mooi soepel lopen. Maakt me niet uit dat het in het begin wat meer rookt. lagers draaien tenminste soepel.
Nu denk ik, dat als je de lagers echt goed monteerd, je in principe al genoeg hebt aan een dikkere pakking. nu weet ik zelf de dikte van een originele pakking niet, en of pakkingpapier er in dikkere varianten verkrijgbaar zijn. Anders zou het hele probleem met stroeflopende krukasjes verholpen zijn.
6 juli 2011 om 13:38 #150193nja dan moet ik dus zelf een (pakkingen) gaan snijden en dan zorgen dat de carterhelften ver genoeg uit elkaar komen.
ik heb een andere kruk gehaald voor zolang, als q-parts nieuwe dmp`tjes heeft dan bestel ik mij daar ene van.i keep yall posted
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.