Vespa-Ciao.NL
:: Malossi reed valve

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Malossi reed valve

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

robin plato
    Topic starter

Heren,

ken iemand mij vertellen welke top ik ken halen met een Malossi Reed valve ik wil graag tegen de 100km/p halen?
      is met dit blok dat mogelijk?

en zo ja welke set-up heb ik hiervoor nodig.

Alvast bedankt

Frank80cc
      Donateur

Is wel te doen, met een simo blok van jmpb haal je dat zeker. 899 euro en dan ben je klaar
        groetjes

hansieb
        Moderator

Wil je ongeveer 750 goed besteden moet je niet voor een reedvalve gaan. Ik heb zelf het hele pretpakket thuis liggen, echt warm word ik er niet van. Het loopt wel leuk bijv die van Flick/Mhr maar het is echt geen simo blok.

Setup:
          -47mm alu deps ciao (140 euro koopje)
          -Kickstart reedvalve carters (120 euro)
          -Mazzuchelli volle wangen krukas aangepast naar kickstart (140 euro)
          -19mm Dell orto malossi set (120 euro)
          -Pinasco vliegwiel (99 euro)
          -Simonini calibrata 27mm (150 euro)

Totaal = 769 euro

Het rijdt ansich leuk, maakt pokkeveel lawaai en is niet voor echt straatgebruik.

Wil je geld uitgeven raad ik persoonlijk het volgende aan:

– Simonini 2007 carters (209 euro)
          – Simonini 2007 krukas (135 euro)
          – Mikuni 24mm vlakschuif / Dell orto 21mm (100 euro)
          – 2f4ov is bezig met HPI rotor ontsteking. Hpi maakt de rotor ontsteking pas en is dan vast na te bestellen voor 200 euro
          – Cilinder ben je geheel vrij in denk aan een leuke Stage 6 racing voor 160 euro als beginners cilindertje @ 16pk.
          – Yasuni uitlaatje beetje omgebakken 100 euro?

Totaal ongeveer gelijk aan de reedvalve alleen belachelijk meer power en een veel leuker blok.

Jelle
          Moderator

Met een reed valve blok kun je zeker de 100 wel aantikken, alleen voor het mooie moet er op een RV blokje wel een DEPS cilinder.
            Laat dit nou het probleem zijn, deze zijn nogal moeilijk te krijgen.

Je kan met een goede overbrenging met een 43mm DEPS cilindertje wel de 95 kunnen passeren, met de 47 DEPS haal je de 100 zeker.(Dit is uiteraard met volle wangen kruk en 19mm carburateur)

Het simo blokje is wel sneller, maar past niet mooi tussen je (sub)frame en om de cilinder passend tussen je frame te krijgen moet je de boel aardig gaan aanpassen.

Als je de RV goed lopend krijg, dan heb je een leuk, snel en niet te opvallend blokje.

cris
            Donateur

heb zelf precies dezelfde setup als hansieb op het pinasco vliegwiel na en kijk er precies zo tegen aan als Hansieb.
              Want ook ik heb nog niet de 100 gehaald met de deps

Jelle
              Moderator

Daarom ook mijn laatste zinnetje 😉

tnerual
                Bijdrager

@ Hansieb

Welke scootercilinders passen er dan op simonini carters? Bijna alle? of minarelli ofzo dan?

hansieb
                  Moderator

Jelle :
                    Daarom ook mijn laatste zinnetje 😉

Dan is het nog steeds een veel te duur blok met te weinig prestaties. Cris zijn RV loopt ook redelijk/prima, maar zoveel anders dan bijv een 43DR blokje is het niet. Misschien iets meer power maar meer topsnelheid valt gewoon tegen.

Misschien verwachten we ook wel wat teveel van een reedvalve, zoals tonni het ook wel eens typeerde: Veel geluid en je denkt dat het heel wat is, maar echt megasnel is het niet.”

@tnerual
                    Kwestie van uitzoeken, op ciaocross hebben er al een aantal wat andere cilinders opgezet.

robin plato
                    Topic starter

oke mannen ik weet genoeg

tanx;)

speedbuxy
                      Bijdrager

tnerual :
                        @ Hansieb

Welke scootercilinders passen er dan op simonini carters? Bijna alle? of minarelli ofzo dan?

Naar mijn weten geen 1 want een scooter draait op een heel andere slag dan de simo.

En dat een deps niet snel is in 1 oog opslag ook wel te zien
                        De uitlaatpoort is namelijk helemaal niet hoog en ook de breedte steld niks voor.
                        En daarnaast moet hij het groot en deels van zuiger spoeling hebben ipv voet spoeling.

tnerual
                        Bijdrager

speedbuxy :

tnerual :
                          @ Hansieb

Naar mijn weten geen 1 want een scooter draait op een heel andere slag dan de simo.

En dat een deps niet snel is in 1 oog opslag ook wel te zien
                          De uitlaatpoort is namelijk helemaal niet hoog en ook de breedte steld niks voor.
                          En daarnaast moet hij het groot en deels van zuiger spoeling hebben ipv voet spoeling.

waarom wordt deze dan ZOO positief gekenmerkt in Tuning-Cilinder afdeling?
                          Snelheden van 100km/h haalbaar…
                          ach ja, ik maak me er niet druk om..:P

cris
                          Donateur

Als je nog even wacht met de aanschaf van een setje kan ik je wellicht een positiever bericht zenden over de rv en deps.
                            Aanstaande zondag is de uitlaattest en daar zal ik hopelijk aanwezig zijn met een goed/redelijk afgestelde brommer.
                            Daar zal ik de snelheid nog eens even meten.

Dit keer is de zuiger aangepast op de poorterij, kijken of het dan beter gaat. Een ander feit is dat het nu met poulie gaat gebeuren ipv de vario.

Wanneer ik een uitslag heb, post ik het direct wel even.

P.S welke poulie adviseren jullie? hoef ik niet diverse te testen

ArvidW
                            Donateur

tnerual :

Omdat die text ooit is getypt door een opgegeilde moderator die er toen waarschijnlijk net eentje gekocht had en zich in de 7de hemel bevond (we noemen geen namen:whistle)

@Chris, Met een citta en die setup zeker een p60. Als je een simo koppeling hebt liggen (heeft Andree anders wel) een P70 of P65

Pully70 + simo koppeling + citta = Pully65 + ori koppeling + Ciao

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

speedbuxy
                              Bijdrager

tnerual :
                                Snelheden van 100km/h haalbaar…
                                ach ja, ik maak me er niet druk om..:P

Ik heb dat er niet neer gezet dus moet je mij niet vragen.
                                Ik durf mijn hand wel beschikbaar te stellen in een weddenschap dat een onbewerkte deps never de 100km haalt.
                                Het is namelijk een matige cilinder qua uitlaat poort.

@cris
                                Vergeet niet dat een echte 100km op de rollerbank zou betekenen dat je minimaal wel een 3cm over de 2kw heen zou moeten draaien.
                                Dat is iets wat mijn ”straat” scooters amper tot nooit gelukt is en ook iets wat de politie vroeger amper zag gebeuren.

@arvid
                                Mooi gezegt:D
                                En die gedachte klopt volgens mij 100%:D

cris
                                Donateur

@ Andre: Waarom haal je me uit mijn droom:pest hahahah

We zien wel even, ben gewoon wel benieuwd of het nu wel aanzienlijk beter gaat dan vorig jaar. Toen haalde ik verschillende kw’s met alleen maar hetveranderen van het luchtfilter, nu zit er een groter filter op en is het gat in de zuiger aanzienlijk groter geworden ( Zie mijn perso )

O jah en daar komt bij dat me vliegwiel insleet in me carter en dat me krukas licht was verschoven binnen het carter waarodor het allemaal maar moeilijk draaide…….:'(

Maar goed, het zal wel geen 3 cm boven de 2 KW zijn, maar ik hoop toch op een beter resultaat dan vorig jaar.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.