Vespa-Ciao.NL
:: Malossi Power Ignition

Home Forums Mening & ervaring Ontstekingen Malossi Power Ignition

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Al een tijdje op de markt, maar natuurlijk zoals we van Malossi gewend zijn ook aan de prijs. De complete ontsteking die een vliegwiel heeft welke iets zwaarder(880gr.) is dan van bijvoorbeeld Pinasco, maar dan heb je wel een complete ontstekingskit ipv alleen een vliegwiel. Belangrijk is wel dat de carter aangepast moeten worden om deze ontsteking te laten passen, lees ook de handleiding hiervoor door. Handleiding Malossi Ontsteking

El Citta
      Donateur

Ik heb dit setje ook al met enige interesse bekeken. Je noemt hier het gewicht van het vliegwiel maar als het gaat om verandering van draaisnelheid moet er gekeken worden naar het massatraagheidsmoment (hier 16kg/cm2). Een belangrijke factor is hoever de massa van de rotatie-as is verwijderd. In vergelijking met een door jou genoemd pinasco vliegwiel zit de magneetrand (en dus een groot deel van de massa) zover ik kan zien een stuk dichter op de krukas. Ik verwacht dat deze set daardoor ook nog wel eens heel leuk zou kunnen scoren als het gaat om gasreactie. Ben benieuwd of iemand op het forum dit setje eens gaat proberen.

cch
        Bijdrager

Waar zijn deze te koop heb het niet eerder voor bij zien komen ziet er wel leuk uit voor op een reedvalve die wil gaan opbouwen

Vespaatje
          Donateur

Ziet er interessant uit, wel een beetje aan de prijs…
            [url]http://www.sip-scootershop.com/en/products/ignition+malossi+power+for_m5517192[/url]

Crullie
            Donateur

Leuk 8) 12 volt 90 watt, dus de lampen moeten ook aangepast worden !!

TICKLING BARN

dirkwim
              Bijdrager

Wie durf het initiatief te nemen om dit setje te testen :)?

Op zich interesse in dit setje maar de prijs veroorzaakt een drempel.

cch
                Bijdrager

Vespaatje :
                  [url]http://www.sip-scootershop.com/en/products/ignition+malossi+power+for_m5517192[/url]

op deze site is die ook momenteel niet beschikbaar is het nog wel te koop evt een andere site misschien? Misschien is het niet meer te koop of heeft er iemand een liggen die er vanaf wilt?

speedbuxy
                  Bijdrager

Vespaatje :

Sip is altijd aan de dure kant.
                    Want dezelfde ontsteking voor de Piaggio scooters (die stalen dingen) kosten rond 220 a 250.

Martino
                    Topic starter

Dan heb je het over de italkit of selletra ontstekingen. Deze is toch echt wel anders. Hier is hij een stukje goedkoper;
                      Ebay Link

Let wel je zal de carters wel moeten uitdraaien zoals in de handleiding staat beschreven. De zet is niet plug and play. Eigenlijk hetzelfde als met de HPI ontsteking.

speedbuxy
                      Bijdrager

Martino :
                        Dan heb je het over de italkit of selletra ontstekingen. Deze is toch echt wel anders.

Ik bedoel deze.
                        Klik

Italkit,Selletra of Hpi heb je in mijn ogen niks aan want die heeft geen forceerde koeling optie erbij.

niemand
                        Donateur

Zal zo’n setje veel bijdragen aan de gasreactie/optrekken op lage toeren?
                          Mijn polini 43 kr trekt me eigenlijk wat te weinig met poelie, en ik wil niet aan de vario.

Ik weet nog dat een kameraad van me met een 650 gr, vliegwiel reed. maar 880 is toch zwaarder als het lichste cp vliegwiel??

Wilk1985
                          Moderator

Ik heb een keer een tiental CP vliegwielen gewogen, de lichtste zat rond de 700 gram (niet afgedraaid)

Mooi setje trouwens, ik hoop eens een keer een goede review te lezen hiervan :).

Vespaatje
                            Donateur

Mag ik vragen wat er precies afgedraaid moet worden voor deze set gemonteerd kan worden ?
                              Als ik het goed begrijp moet de binnenakant +- 5mm lager zijn dan bij een normale ontsteking.

Als het niet al te veel werk is wil ik dit wel eens gaan proberen.

Mvg
                              Jeroen

! Joor !

Als je de handleiding uit de eerste post download, dan pagina 8 bovenste plaatje.
                                Daar zie je dat je niet erg veel weg hoeft te halen.
                                Ben benieuwd naar de resultaten.

Mvg
                                Joor

Wilk1985
                                Moderator
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.