Vespa-Ciao.NL
:: Malossi overrange kit Vespa Si

Home Forums Techniek Vario Malossi overrange kit Vespa Si

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IJskonijn
    Topic starter

Ik kreeg dit laatst in de mail, heeft iemand dit al gezien/getest?
      Schijnt een speciale achterkoppeling te zijn, 16mm snaar enzovoort!\

Alleen moet je dus wel een kickstart of trekstart hebben hiervoor.

https://www.malossi.com/en/over-range/
      https://www.malossistore.eu/over-range-piaggio-si-50-2t-6118526-pisi50-M-P

No replacement for displacement

zevenenergie
      Donateur

Interessant, want als die 16mm snaar los te bestellen is…..
        Deze is namelijk niet in de handel verkrijgbaar.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Ja die snaar is echt super interessant! De hele kit trouwens vind ik.
          Als de snaar ook voor Ciao zou kunnen komen, dat zou mooi zijn.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

niek1992
          Bijdrager

Grappig hoe ze letterlijk hebben afgekeken van de Piaggio scene om een “nieuw” product op de markt te brengen. ArvidW was ze in dat opzicht jaaaaaren voor.

IJskonijn
            Topic starter

Ja klopt inderdaad, maar toch leuk om te zien dat ze er wel wat mee doen.
              Wat ik wel jammer vind is dat je de vertanding dan weer los moet kopen.
              Maar over het algemeen heel interessant, zeker met die 16mm snaar.

No replacement for displacement

Befkuh
              Bijdrager

ik heb 2 weken terug of zo het setje besteld.. ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg.. dat zullen we vanzelf wel horen van twins..
                en een snaar zou geen probleem moeten zijn gewoon ff na de auto boer er voor..ik ga hem testen op me 4p setup waar nu nog een doria gebeuren op zit.. vin het wel tof dat ze 2 spie banen er in hebbe gemaakt zodat je kan kiezen welke baan je gebruikt.. echt een voor uitgang.. alleen wat ik wel jammer vind dat ze zo simpele koppeling er op hebbe gedaan.. maja zullen zien als da zo gemaakt is als alleen die past of niet anders komt er mooi een polini g3 op of een delta clutch want met de koppeling hoef je tenminste geen rekening te houden met de draairichting  want zo zien hebbe ze een normale koppeling gebruikt dus word echt geklooi met de trek veren en daar heb ik dus echt geen zin in  maja zodra ik hem binnen heb laat ik het hier direct weten 🙂

Befkuh
                Bijdrager

oh ff een correctie.. zie na nog een x na het plaatje kijken dat ze de koppeling niet om gedraaid hebbe omdat de veertjes nie op ze kop zitten dus is wel iets makkelijker dan als ze hem hadden omgedraaid.. maja blijft nog een heel getrek er aan.. laat mij ma lekker lui met een  koppeling werken die je kan stellen met de inbus haha

JdBuild
                  Bijdrager

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Ik ben benieuwd hoe dit rijd. Ivm met de 13.5 vertanding die ze aangeven.

Jelle
                    Moderator

Ik ken eigenlijk alleen mensen met 1 op 9 vertanding die met deze kit rijden (inclusief mijzelf)

1

JdBuild
                      Bijdrager

Ahh oke. Hoe rijd dat? Zag dat die setjes nog te koop zijn.

1

Jelle
                        Moderator

Ja het rijd prima, de bijgeleverde rode drukveer wordt wel vrij snel slap.
                          Vind de originele bijgeleverde schaal wel erg zwaar voor de lagertjes in de gearbox.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door Jelle.

Rikus
                          Bijdrager

Ben beneuwd als er mensen zijn die de malossi overeange vario ser gemonteerd hebben op de ciao

eventueel foto s hoe  jullie het frame en zijkap aangepast hebben of is er een topic voor ??
                            graag hoor ik meer hierover

Erik dJ
                            Bijdrager

Hoi Rikus,

Probeer een klein emmertje van satesaus of mayonaise te krijgen.
                              Gat zagen in de zijkap die net iets kleiner is dan het bakje. Bakje erop lijmen en met polyester netjes afwerken. Hierna de kap spuiten en het lijkt net of de kap ervoor gemaakt is.

Zo deden wij het vroeger toen er nog geen kappen voor de Vario te krijgen waren
                              wijko-sat-saus-kant-en-klaar-emmer-10-kg

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.