Vespa-Ciao.NL
:: Malossi Multivar vario

Home Forums Mening & ervaring Vario Malossi Multivar vario

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Post hier meningen en ervaringen over de Malossi voorvario voor vespa.

OrangeCiao
      Donateur

ik hep er slechten ervaringen meei de schijf schuert heel snel uit en het huis slijt ok snel doe mij maar de polini

Dylan
        Donateur

Goedkoop alternatief om weer ff wat sneller te gaan en harder te trekken voor de vario rijders onder ons:thumb

Florian
          Moderator

Jordy: daar ben ik het wel met je eens ja, hij slijt wel gauw. ik heb een nieuwe gekocht, en die ziet nu al de slijtsporen op de schijven.

verder wel tevreden;)

Jarco
            Bijdrager

Bij mij eerste Multivar kreeg ik een halfpoelie zo krom als een hoepel.
              Kreeg na melding gelukkig een nieuwe opgestuurd van onze trouwe sponsor JMPB. :thumb

Heb daarna niks vernomen op gebied van slechte ervaringen, vond hem goed rijden.

Javad
              Donateur

Hij is kleiner dan de Polini vario, is iemand dat ook wel eens opgevallen?

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

Martino
                Moderator

Hij is kleiner dan de Polini vario, is iemand dat ook wel eens opgevallen?

Dit maakt overigens niet heel veel uit voor de verschillende tuning vario’s. Aangezien het bereik van de v-snaar door de achterpoulies wordt begrenst.

tnerual
                  Bijdrager

ik kom nu uit op maximale bereik achterpoulies met originele voorvario..

Als ik een Malossi vario zou aanschaffen, kan de diameter van het maximale bereik vooraan toch niet groter worden dan het bereik nu is? Omdat ik NU zelfs met de ORI voor vario al maximaal aan bereik achteraan zit?

Liefst duidelijke comments, niet van probeer het gewoon, maar dit is werkelijk een vaststelling, dus vraag ik het me echt af 😉

Bedankt

Bram Hanegraaf

Originele vario heeft een kleinere diameter als ik het goed heb, dus komt hij bij een malossi vario dus nog hoger te liggen
                      En met een “Race” vario trek je vele malen beter op.

VespaAvanti
                      Donateur

Polini is een stuk beter is mijn ervaring.
                        Zoals Jordy al zegt, het huis van de Malossi slijt echt heul snel, plus dat de achterste schijf bij wat snellere setups wel vaker uitbreekt of inscheurt, heb dit al 2 keer gehad waarvan de 2e het nog geen 1000 km gehouden heeft.
                        Plus de Malossi is minder netjes afgewerkt dan de Polini, kortom, besteed lekker een 10tje meer aan je vario;)
                        Moet je wel ff de gele drukveer los erbij kopen, want die zit er helaas weer niet bij bij Polini.

Martino
                        Moderator

Zoals ik al eerder had beschreven in mijn post hierboven, begrenzen de achterpoulies het berijk van je v-snaar voor bij de vario. De diameters van de voorvario maken weinig verschil omdat idd de v-snaar toch niet bovenin je vario komt bij alle snelle vario’s. Wel maakt ook juist de hoek van het loopvlak en de loopbanen van je rollen uit. In de praktijk merk je dus dat er verschillen zijn te merken tussen snelle vario’s. Malossi maakt over het algemeen iets meer rpm dan de polini onderin. Dit komt mede omdat toevallig de variobus van de malossi wat te lang is. Maar ook de hoek is anders. Bij de polini kan je in veel gevallen juist ook merken dat hij nog iets in toeren klimt naarmate de snelheid hoger wordt.

Wil je de diameters van de vario voleddig benutten dan zal je toch iets aan je achterpoulies moeten doen.

tnerual
                          Bijdrager

Bram Hanegraaf :
                            Originele vario heeft een kleinere diameter als ik het goed heb, dus komt hij bij een malossi vario dus nog hoger te liggen
                            En met een “Race” vario trek je vele malen beter op.

daarom, dit is dus nutteloze reactie;

ik zeg toch net: de snaar kan niet zomaar groter worden vooraan, omdat het wordt begrensd achteraan 😉 dus kan de diameter van malossi/polini vooraan toch niet ZO VEEL meer zijn dan de ori voorvario?

freddy k
                            Bijdrager

Ik heb beide de polini en de malossi.
                              De polini is toch een stuk mooier afgewerkt !
                              De malossi vrat men riem keer op keer op.
                              Met de polini is dit 1x gebeurt omdat de riem op zen einde was.
                              De malossi slijt rapper.
                              Maar de polini afdekplaat draait tegen de binnenkant van men kappen (bravo)
                              Beide leuke dingetjes maar polini heeft je er een setje 4 grams rolletjes bij.
                              Wat wel leuk is voor de afstelling. (moet je niet naar de brommerboer gaan achter een setje)

Wilk1985
                              Moderator

freddy k :
                                Ik heb beide de polini en de malossi.
                                De polini is toch een stuk mooier afgewerkt !
                                De malossi vrat men riem keer op keer op.
                                Met de polini is dit 1x gebeurt omdat de riem op zen einde was.
                                De malossi slijt rapper.
                                Maar de polini afdekplaat draait tegen de binnenkant van men kappen (bravo)
                                Beide leuke dingetjes maar polini heeft je er een setje 4 grams rolletjes bij.
                                Wat wel leuk is voor de afstelling. (moet je niet naar de brommerboer gaan achter een setje)

Mijn ervaringen zijn identiek, ik wou er nog aan toevoegen dat de binnenkant van de Polini vario ook niet 100% recht is want die schuurde tegen mijn frame (op te lossen met extra shimringen)..

Verder vind ik het starten met de Polini vario een stuk makkelijker gaan als met de Malossi vario.

kennyvv
                                Bijdrager

Nou, bij mij is dit is vandaag gebeurd:

Ik was onderweg naar huis, begin in opeens te merken dat mijn brommer nogal onders begon te rijden… (Dus ik ging al wat rustiger rijden, moest nog ongeveer 10km)
                                  Eventjes leek het goed te gaan, nou niet dus. Want een moment later moest ik hem wel stil zetten.
                                  Nouja, het resultaat zie je hier boven.
                                  En de slijtage van de malossi is ook abnormaal.

In mijn ogen, als je het geld kwijt kan voor de Polini. Neem de polini.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.