Vespa-Ciao.NL
:: Malossi E9

Home Forums Mening & ervaring Luchtfilters Malossi E9

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 90)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

piaggioclubke
    Bijdrager

yoeee,

toen ik n’m brommer kocht en ik deed de luchtfilter eraf zaten er maar 2 blaadjes in!

hoe komt het eigelijk dat ik altij stilval zonder luchtfilter?????????????

Vespaflappie
      Bijdrager

Baz :
        Die malossifilter van een citta is best wel een goede filter.ik heb niet zo’n zwaar getunde ciao maar toen ik em der op had gezet voelde je cker veel meer trek krachte uit me ciao komen.:)

Ik vind het een zware strontfilter voor op orginele ciao’tjes…Hij zuipt meer(door dat je sproeier moet veranderen)
        hij maakt een kutgeluid(persoonlijk) en het is nog niet eens goed voor je blok..Aangezien niemand hem om de 400km schoonmaakt enzovoort…
        Voor op straat zijn powerfilters gewoon niks…Ze laten veel te veel troep door…Je mag blij zijn dat je filter goed overdekt is door ene kapje want 1x zonder kapje door de regen is fataal…Sta je lekker stil met je natte luchtfilter…Op een ori ciaotje met uitlaatje zet je lekker ene ori filter met miss een gaasje weg..Krijg je ook geen gezeik van juten over het geluid en is nog beter ook!

iaccaloco
        Bijdrager

Polini’s luchtfilter is iets waar ze zich voor zouden moeten schamen vind ik…..

Als je er een snelle cylinder onderhangt moet je er gaten in maken……
          Wazig toch?

I.m.o. is er maar 1 góed filter:

Malossifilter….

Klinkt lekker, loopt lekker, en behoeft voor snelle shit geen enkele aanpassing…
          En als ie uitelkaar valt is het w.s. omdat ie niet goed zat dichtgeklikt….
          Is mij ook vaak overkomen..
          Kepper nu 2 parkertjes doorheengedraaid, klaar…..

Beste filter wat er is, Polini zuigt

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

freek
          Bijdrager

Hoi, niet lang geleden had ik een malossi luchtfilter op mijn brommer gezet, nou had ik me maar tien keer bedacht.
            Op de eerste plaats liep de zaak geen mm harder terwijl het geluid wel een stuk harder was plus het zuipen en ja als je alleen maar nadelen hebt en geen voordelen, waarom dan zo´n klote malossifilter.

Nou nadat ik het wel gezien had met dat filter na een halve dag heb ik het originele filter er weer opgezet met als gevolg dat ik mijn ciao haast niet meer stationair kreeg alleen erg hoogtoerig hoeveel of hoe weinig ik ook aan de stelschroef draaide.

Verder toen dat malossi filer erop zat remde mijn brommer ineens niet meer af op de motor en dat doet hij nog steeds niet met het weer originele filter plus dat hij nog steeds redelijk hoogtoerig stationair draait.

Ik denk dat malossifilters voor snelle cilinders zijn met snelle uitlaat en wat al niet meer en niet alleen voor een ciao met citypower plus 95mm poelie, want dat maakte qua snelheid en optrekken geen zak uit eerder integendeel.

Groeten van Freek.

woe
            Bijdrager

dat jouw bromboer hem niet goed heeft afgesteld moet je niet op n filter afreageren:p

idd je hebt r geen drol aan op n orginele setup.

maar voor snelle is hij noodzakelijk

Ties
              Bijdrager

freek :
                Hoi, niet lang geleden had ik een malossi luchtfilter op mijn brommer gezet, nou had ik me maar tien keer bedacht.
                Op de eerste plaats liep de zaak geen mm harder terwijl het geluid wel een stuk harder was plus het zuipen en ja als je alleen maar nadelen hebt en geen voordelen, waarom dan zo´n klote malossifilter.

Nou nadat ik het wel gezien had met dat filter na een halve dag heb ik het originele filter er weer opgezet met als gevolg dat ik mijn ciao haast niet meer stationair kreeg alleen erg hoogtoerig hoeveel of hoe weinig ik ook aan de stelschroef draaide.

Verder toen dat malossi filer erop zat remde mijn brommer ineens niet meer af op de motor en dat doet hij nog steeds niet met het weer originele filter plus dat hij nog steeds redelijk hoogtoerig stationair draait.

Ik denk dat malossifilters voor snelle cilinders zijn met snelle uitlaat en wat al niet meer en niet alleen voor een ciao met citypower plus 95mm poelie, want dat maakte qua snelheid en optrekken geen zak uit eerder integendeel.

Groeten van Freek.

freek, heb je wel ook weer je oude sproeier derin gezet???

en ff over luchtfiltertje…
                ach kheb der eerst ook mee gereden voor harder geluid en ut zuipt meer niet helemaal geweldig..ben overgestapt op orginele filter met bovenkant die rondjes open…op de evo 19mm carb zit wel weer een malossi luchtfilter…was al perfect afgesteld en blaast hendig… (zo wast bij vorige eigenaar….)

freek
                Bijdrager

Hoi Ties, nee ik had de sproeier van 48 naar 58 veranderd, maar al dat is gedaan door de brommerboer die hem uiteindelijk stationair kreeg, maar alleen nogal hoogtoerig.

Nou verder baalde ik van dat klote filter ik zag al door de gaten waar maar heel weinig spul tussen zit om rotzooi tegen te houden dat dit filter mijn blokje snel naar de klote zou helpen, dus weg ermee en originele filter er weer opgezet ,want ook het lawaai beviel me niet en van beter optrekken of sneller lopen was geen enkele sprake ondanks claims van mijn bbboer die zei dat hij hem geklokt had met de stopwatch en dat hij zowat vier km harder liep jaja.

Alleen toen ik het originele luchtfilter er weer had opgezet kreeg ik hem alleen hoogtoerig stationair, maar volgens mij kwam dat, omdat ik het ori. filter schoongemaakt had en ik denk dat zeker een derde ervan verstopt was door vuil, dus toen dat weg was kreeg hij veel meer lucht en had ik ook geen last meer van dat ’s morgens harder dan ’s middags.

Ik had me 22 euro kunnen besparen door alleen mijn oude ori. filter goed schoon te maken, maar goed dat is achterafgelul. Wat ik alleen niet snap is hoe het mogelijk is dat na twee en een halve maand al het originele filter al zo vol met troep zat het waren redelijk grote brokken en je kon haast niet meer door het filter heenkijken.

Ik denk dat wanneer jeje brommer snel naar de klote wil hebben je er een mallosi filter op moet zetten en dan zonder wat van de zeefjes van het ori. filter, want de gaten in dat malossi filter en de troep die dat ding aanzoog plus het lawaai en meer zuipen op niks af, nee bedankt.

Een dergelijk filter zal bij snelle cilinders waarschijnlijk wel goed zijn best doen, maar gezien mijn ervaringen in deze lijkt het me altijd raadzaam om wat van de originele zeefjes erbij te plaatsen.

Groeten van Freek.

henkie
                  Bijdrager

hehe ik heb het gelezen 😛
                    ik doe maar een polini filter

Joost
                    Bijdrager

ik maak altijd 2 panty`s op elkaar en die maak ik passend in het malossi filter ! houd alles tegen en goeie lucht doorvoer. alleen heb je kans dat de panty`s scheuren maar dat hoor je ook meteen aan het geluid.

Stephan
                      Bijdrager

bij een malossie powerfilter gaat het er alleen om dat hij meer lucht aanzuigt voor snellere setup’s.
                        Als je het bij je orginele ciao gaat doen heeft het natuurlijk geen zin die is al afgesteld door de fabriek dat hij optimaal loopt met orginele filter en als je m dan meer lucht laat krijgen kan die voor gaan ene meter gaan lope ja.

ik merkte het verschil tussen orginele filter en malossie filter toen ik mijn brommer net had toen had ik een 13/13 carberateur techno uitlaat en malossie filter gekocht. liep perfect maar als ik mijn orgi filter erop deed waren de prestaties veel slechter omdat hij gewoon te weinig lucht kreeg.

Colin
                        Bijdrager

Malossi , Lekker geluidje 🙂

hc_mike
                          Bijdrager

Pokkedinge, 1 week drop zitte nu al helemaal compleet open gespleten

ArvidW
                            Donateur

Met een uitgeveild carter + 13.13 krijg je een relaxt gehuild. Welliswaar hard, want het geluid uit mijn inlaat is harder dan van mijn uitlaat……… (hoor je dat cittypower geluid iig niet meer:P)

Verder is het een klote ding, flikkert er constant af, aan de zeikant van dat schuimfilter zit gewoon aan beide zijdes 4mm met NIETS waar dus complete rotsblokken doorheen kunnen:S

Ik heb er nu een schuursponsje in zitten (1/2 ervan dan hè) Deze foam is dichter dan die van malossie luchtfilter = minder vervuiling = minder lucht (ach, mijn setup kan dat wel hebben)

En tegen het erafflikkeren zijn er idd 3 dingen te doen (maby meer)
                              – Doek tussen luchtfilter en frame
                              – ty-wrap om luchtfilter en carb heen
                              – luchtfilter met boutjes aan carb vastschroeven

Ik vind voor wat je ervoor krijgt 10 euro best veel:S

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Jacky
                              Bijdrager

flikkert eraf? als jij die gewoon vastzet met en klem die erbij hoort flikkert die er egniet af:S Ga dan niet kloten met ty-wraps en doeken want dat vink zoiets onprofessioneels!

Ge64
                                Bijdrager

Die van een vriend van me ding ook steeds open, ik heb er net ff aan beide kanten met een soldeerbout tegenaan gezeten die zit nu muurvast aan elkaar gesmolten 😉

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 90)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.