Vespa-Ciao.NL
:: Malossi drukveer

Home Forums Techniek Vario Malossi drukveer

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Nu wil ik over een maand ofsow een Malossi MHR Multivar vario gaan bestellen. Hier zit een gele drukveer bij. Nu is de 1e vraag: Is deze drukveer te strak voor deze setup?

Pinasco 42mm Alu
      Std Getunede krukas
      Polini Speedengine
      13.13 Dell’orto
      Malo luchtfilter
      Leovince HM
      90mm schijven

Moet ik dan die polini drukverenset erbij bestellen?

2e vraag:
      Moet ik zo’n tube MHR Grease erbij bestellen en waar is die precies voor?

3e vraag:
      De rolletjes die bij de Multivar zitten (4,6 gram) zijn die te licht/zwaar? Wat voor rolletjes moeter er ongeveer in?

Alvast bedankt

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

De gele drukveer is perfect voor je setup, je KAN die polini set erbij doen voor de gouden drukveer. die is maar ietsje slapper als de gele malossi dus of dat de moeite waard is.
        de zilveren drukveer die is ietsje sterker als de orginele maar na een tijdje rijden is hij zelfs slapper! bagger ding die.

dat mhr grease is volgens mij beetje onzin, tis gewoon rollenvet maar kzie nooit iemand ermee rijden ofzo.
        ik rij er ook niet mee

de rolletjes bij die mhrvario die zijn wel te licht voor je setup, je moet meestal tussen de 4-7 gram zitten bij jouwn setup. maar is niet zomaar te vertellen want zoals iedereen weet “elk blokje is anders”.

had ik nog wel even vraagje, waarom heb jij nou weer gekozen voor de malossi voorvario ? niemand kiest namelijk voor de polini..

/thomas

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Vespaflappie
        Bijdrager

Denk dat dat mede te maken heeft met de polini voorvario ervaringen met scooters…Die zijn namelijk verre van makkelijk af te stellen!

Edjuh
          Bijdrager

Wat ik niet snap, waarom niemand die TJT haalt!
            Als ik een tweede vario set heb zal ik het zeker doen, ik durf te wedden dat hij even goed is als malossi etc.

koopman53

Omdat je dan 2 maanden kan wachten en je nog geen vario heb

En dat allemaal voor 15 euro minder??

.-{2F4OV}-.

@ Herr Flick: Errug bedankt voor je reactie:D Weer wat wijzer:D Ma ik kan de rolletjes tog owk gwoon hier bij de bromboer hale he.. zijn tog dezelfde als voor scoot..of niet?
                Kheb voor de MHR gekozen omdat het merk me meer aanstaat en heb je gehoord dat het afstellen van een polini wat moeilijker is.

@ Vespaflappie: Das idd waar…

@ Edjuh: Niemand heeft ervaring met die TJT vario en ik wil niet de eerste zijn die dat probeert. Ik heb zowieso 0,0 ervaring met vario’s. En er zijn meer mensen met de Multivar en die kunne mij dan evt helpen.

@ koopman53: Hoezo 2 maanden w88? Hebbe ze m volges jou niet op voorraad dan ofwa?

woe
                Bijdrager

als je bij mopshop besteld zou ik dat setje polini rolletjes kopen, kost 13 ofzo en zitten 4 setjes rolletn in.

ik had bij de bromhoer 7.5 voor 1 setje rollen betaald:S

.-{2F4OV}-.

Das idd wel errug duur ja 🙁

Dan doek da wel denk:D Thx woe

hansieb
                    Moderator

.-{2F4OV}-. :
                      @ Herr Flick: Errug bedankt voor je reactie:D Weer wat wijzer:D Ma ik kan de rolletjes tog owk gwoon hier bij de bromboer hale he.. zijn tog dezelfde als voor scoot..of niet?
                      Kheb voor de MHR gekozen omdat het merk me meer aanstaat en heb je gehoord dat het afstellen van een polini wat moeilijker is.

@ Vespaflappie: Das idd waar…

@ Edjuh: Niemand heeft ervaring met die TJT vario en ik wil niet de eerste zijn die dat probeert. Ik heb zowieso 0,0 ervaring met vario’s. En er zijn meer mensen met de Multivar en die kunne mij dan evt helpen.

@ koopman53: Hoezo 2 maanden w88? Hebbe ze m volges jou niet op voorraad dan ofwa?

Mhr , is gewoon een benaming voor malossi hyper racing.

Maar die vario die jij koopt is helemaal geen mhr, het is een gewone multivar en die verschillen met de mhr versie’s.

Multivar is het best bij minder zware setups. Deze is een stukje goedkoper en presteert op deze setups (bijna) even goed als mhr200

MHR2000 is iets voor de zwaardere setups. Deze preseert hierop het best.

In jou geval zou ik de multivar kiezen

de mhr2000 is vrijwel niet groter als een multivar, halve cm ofzo..

hij is wel flink stuk lichter, en gewoon betere kwaliteit, beter afgewerkt..

😀 ik wou het gewoon ff melden hehe

.-{2F4OV}-.

Dur bestaat geen mhr2000 voor op een vespa tog?

Denk da je bij scoots bedoelt..

.-{2F4OV}-.

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

het maakt niet uit welk merk ook al zijn ze van aluminium of plastic gemaakt bij wijze van spreke, als de maat maar 16×13 is!!

ik zou voor jouwn setup tussen de 4-7 gram bestellen iets in die richting

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

barry
                            Donateur

Ik ben heel slecht gevaren bij mopshop.
                              namelijk onderdelen gekocht & in het engels gecorrespondeerd met deze mensen wat geen probleem was.
                              Na veel wachten op de onderdelen heb ik ze na een maand gekregen.Het ene was krom & het andere beschadigd.Ook was er iets verkeerd opgestuurd.Na een mail van mij in het engels kreeg ik er eentje terug in het duits,en ze kenden ineens geen engels meer .
                              Toch jammer hé,heb de boel op het oud ijzer gesmeten.

Nu bestel ik al mijn onderdelen bij JMPB.
                              Ze hebben speciaal een andere firma voor het verzenden onder de armen genomen omdat ik zo lang op de onderdelen moest wachten.
                              Vandaag betaald & dinsdag heb ik het in de bus.
                              Dit noem ik nog eens service van deze mensen.

groetjes & slaapwel

Barry

hansieb
                              Moderator

barry :
                                Ik ben heel slecht gevaren bij mopshop.
                                namelijk onderdelen gekocht & in het engels gecorrespondeerd met deze mensen wat geen probleem was.
                                Na veel wachten op de onderdelen heb ik ze na een maand gekregen.Het ene was krom & het andere beschadigd.Ook was er iets verkeerd opgestuurd.Na een mail van mij in het engels kreeg ik er eentje terug in het duits,en ze kenden ineens geen engels meer .
                                Toch jammer hé,heb de boel op het oud ijzer gesmeten.

Nu bestel ik al mijn onderdelen bij JMPB.
                                Ze hebben speciaal een andere firma voor het verzenden onder de armen genomen omdat ik zo lang op de onderdelen moest wachten.
                                Vandaag betaald & dinsdag heb ik het in de bus.
                                Dit noem ik nog eens service van deze mensen.

groetjes & slaapwel

Barry

Mijn ervaringen met mop shop zijn super, per ongeluk 2 x geld over gemaakt deze hadden ze contant erbij gedaan.

Voor de rest alle spullen goed ingepakt en het pakketje was binnen een week binnen.

Geen problemen met mop shop 🙂

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.