Vespa-Ciao.NL
:: Malossi cilinder op speed engine? slim??

Home Forums Techniek Opvoeren Malossi cilinder op speed engine? slim??

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bramFK
    Topic starter

:?ik heb een speedengine met een 70cc malossi cilinder..
      ik ben nog een beginner dus ik heb geen idee of dit slim is ik zat naar de boosterpoorten te kijken en die komen niet helemaal perfect op elkaar en het zou vrij logisch zij als dat bij een polini cilinder dan wel is..
      maakt het geen reet uit en doet een malossi het prima op de speedengine of is het beter om een polini te kopen?

nog iets: er zitten een paar krasjes in de cilinderwand, ze zijn niet echt heel diep maar wel zichtbaar en voelbaar, is dit funest voor je cilinder of maakt het niks uit?:?
      groete bram

Edjuh
      Bijdrager

Die krassen hoeven niet funest te zijn, maar kunnen wel prestaties verminderen(vooral als ze bovenin zitten volgens mij).

Het is beter als de poorten overeen komen maar het zal toch wel goed lopen(tenzij die cil. inderdaad kapot is).

Mike
        Bijdrager

die spoelpoorten is geen ramp hoor.. als je een polini cilinder zet zal je niet of nauwelijks verschil merken

krasjes in je cilinder hoeven geen ramp te zijn.. maakt komt niet ten goede..controleer of je zuigerveren slotspeling nog goed is.. en vervang ze desnoods..

dat doe je door ze eraf te halen in je cilinder te doen zonder je zuiger en met je zuiger ze even recht zetten en dan kijken hoe groot de opening is.. moet ong 0,2 a 0,3 milimeter zijn.. als het groter word mag je ze wel vervangen;)

succes:)

* edjuh had al half gereageerd ..:P*

Mike

bramFK
          Topic starter

ok mooi want de krasjes zitten helemaal onderin de cilinder…

bramFK
            Topic starter