Vespa-Ciao.NL
:: Malossi cilinder op speed engine? slim??

Home Forums Techniek Opvoeren Malossi cilinder op speed engine? slim??

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bramFK
    Topic starter

:?ik heb een speedengine met een 70cc malossi cilinder..
      ik ben nog een beginner dus ik heb geen idee of dit slim is ik zat naar de boosterpoorten te kijken en die komen niet helemaal perfect op elkaar en het zou vrij logisch zij als dat bij een polini cilinder dan wel is..
      maakt het geen reet uit en doet een malossi het prima op de speedengine of is het beter om een polini te kopen?

nog iets: er zitten een paar krasjes in de cilinderwand, ze zijn niet echt heel diep maar wel zichtbaar en voelbaar, is dit funest voor je cilinder of maakt het niks uit?:?
      groete bram

Edjuh
      Bijdrager

Die krassen hoeven niet funest te zijn, maar kunnen wel prestaties verminderen(vooral als ze bovenin zitten volgens mij).

Het is beter als de poorten overeen komen maar het zal toch wel goed lopen(tenzij die cil. inderdaad kapot is).

Mike
        Bijdrager

die spoelpoorten is geen ramp hoor.. als je een polini cilinder zet zal je niet of nauwelijks verschil merken

krasjes in je cilinder hoeven geen ramp te zijn.. maakt komt niet ten goede..controleer of je zuigerveren slotspeling nog goed is.. en vervang ze desnoods..

dat doe je door ze eraf te halen in je cilinder te doen zonder je zuiger en met je zuiger ze even recht zetten en dan kijken hoe groot de opening is.. moet ong 0,2 a 0,3 milimeter zijn.. als het groter word mag je ze wel vervangen;)

succes:)

* edjuh had al half gereageerd ..:P*

Mike

bramFK
          Topic starter

ok mooi want de krasjes zitten helemaal onderin de cilinder…

bramFK
            Topic starter

die van de malossi zijn toch een stuk breder.. kan je de poorten aan het einde van de speedengine nog een stukkie uitvijlen of is dit al maximaal? nogmeer gekloot: ik had de hele handel: 70cc,carter,carb,proma gekocht exclusief krukas want die had ik toevallig nog liggen. nu blijkt dat de zuiger pen 10 is en die krukas pen 12 dus dat ding past niet is daar wat aan te doen(extra busje ofzo) of moet ik me originele ciao nou ook al uitelkaar gaan slopen voor de krukas?

Rebel

of je koopt een extra krukas 😛

bramFK
                Topic starter

kost ook weer 60 euri dan liever me originele uitelkaar dan zet ik daar wel de pen12 is (50cc zuiger is toch hetzelfde);)

Mike
                  Bijdrager

ik heb wel een asje voor je voor 15 ex.. is std gefreest,

laat je die ori ciao lekker in elkaar

PM maar

Mike

PoliniCiao
                    Bijdrager

Ik heb met een polini W poorter 70cc en Malossi brevettato 70cc op speedengine gereden en ben zelfs meer tevreden over de malossi dan over de polini! Dat de poorten niet 100% overeenkomen maakt niet zo heel veel uit. Op het moment rijd ik nu zelfs met een 80cc Malossi brevetatto op mn speedengine en dit loopt al helemaal Naizz 😀

Gewoon de malossi houden 😉

Rebel

80 voor krukas?

je kan er toch gwn 1 kopen voor 10je ofzo man

maar ik denk overigens ook dat die malossi ut beter doet (behalve die 43 racing polini dan)

bramFK
                        Topic starter

ok relax dan! toch een goeie aankoop

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.