- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 8 maanden geleden door SpeedDemon.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juli 2008 om 11:24 #212418
Ik heb dus dit gevonden bij jmpb… zoals velen waarschijnlijk
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3254
wat is dit?
is dit een lange as van malossi die ik in mijn normale bromklok kan zetten en vervolgens de achtervario op kan monteren?
is dit een lange as met een veeeeel te lange overbrenging? (ik probeer rond de 70km/h te toppen)
is dit een lange as die je alleen in een varioklok kan proppen?Setup sofar:
70cc DR Evo met malossi kop
bewerkte carters en krukas volgens de heren polini
proma circuit
13/13 malossi filterEn wat heb ik nog nodig om hard te trekken en ongeveer dus die 70 km/h te toppen zonder dat het blokje heel veel toeren maakt (meer mag maar is niet gewenst)
Gaarne nuttige tips en lijstjes van mensen met ervaring (daar hou ik van hahaha)
6 juli 2008 om 11:34 #213142Dan heb je geen malossi vertanding voor nodig , dat is zwaardere vertanding.
Waarmee je dus harder kan rijden dan met de std vario vertanding.Die vertanding kan niet zo in je bromklok , hier heb je een speciale vario achternaaf voor nodig.
Ik zou als ik jou was gewoon een std vario setje kopen , daarbij koop je een snelle voorvario (malossi of polini)
Dan haal je de 70 wel.Je snelheid is trouwens ook een beetje ongeloofwaardig? 98km/u haal je echt niet met een std tuned carter en een 70dr.
6 juli 2008 om 11:42 #213143Vario vertanding kan je niet in je bromvertanding stoppen.
Je moet hier een varionaaf voor hebben.Met een Std vario setje haal je de 70 wel en zal je flink optrekken.
Variosetjes vind je veel hier aangeboden (rond de 90-100 euro) en dan heb je nog een snelle voorvario nodig.Snelle voorvario kun je van Polini of Malossi kopen, kun je beide op JMPB.nl kopen (klik in de header op hun logo)
succes
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 juli 2008 om 11:54 #213144Ik heb dan ook de cilinder gedremeld, de zuiger gedremeld vorm van in en uitlaat aangepast, vorm van de kop aangepast, extra koppakking, krukas volgens polini maar dan logisch, alles gepolijst, etc etc. oh ja en de malossi mascii boost bottle en splitfire bougie en electronische ontsteking op een kickstart blokje met afgedraaid vliegwiel. Ik krijg hem ook bijna niet gestart moet echt met een luchtsleutel. Kijk zo kan ik niet forensen en ik ga dus weer iets nieuws bouwen.
Oke, dat standaard variosetje, wat houd dat in? Heb ik daar die varioklok voor nodig? Heb je daar een link voor ergens zodat ik plaatjes kan kijken dan snap ik het iets sneller.
Wat is het verschil, buiten de lange as om, van een varioklok en een bromklok?
Volgens mij zijn we hier met het boek “Vario’s voor dummies” bezig hahhaaha alvast bedankt.
6 juli 2008 om 12:12 #213145Een varioset is alles compleet.
Je hebt dan een orginele voorvario, een varionaaf en een achterkoppeling;)
Het verschil tussen een bromnaaf en een varionaaf is het aantal assen en de diameter van de uikomende as:!
Als je nog een setje zoekt dan heb ik er nog wel één te koop voor 100 euro;)
Dan krijg je de varionaaf + achterkoppeling.
Daar moet je dan nog een snaar en een snelle voorvario bij kopen om het compleet te maken.
Ik zag dat jij in Helmond woont, dat is maar +/- 20 km van Nederweert af8)
Je zou de set dus mooi zelf op kunnen komen halen en dan kan je alles goed bekijken voor je tot een eventueele aankoop overgaat
Hier een link naar de set:http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=10251&n=last#bottom
6 juli 2008 om 12:16 #213147Vette shit amigo, heb je een nummer voor mij?
6 juli 2008 om 12:25 #213148Ja, zie PM
9 juli 2008 om 20:54 #213157Okidoki sluit deze maar
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.