- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 maart 2011 om 19:02 #184782
Anoniemheb vandaag bestelling binnen gekregen
op het eerste gezicht viel me al op dat malossi niet zo goed is met dingen afwerken 😛 het is meer met chineese massa productie te verglijkende cilinderkop hangen overal nog bramen aan maar voor de rest niks mis mee

de cilinder

waar beginnen 🙂 waarzom zijn de boostpoorten niet gewoon lekker aan 1 stuk doorgetrokkenduidelijke gietfout hier lijkt ook een stuk kleiner te zijn dan de anderekant
maar gelukkig makkelijk te bewerken omdat hij diep maar binnen is dus het is maar een dun randje wat je weg moet vijlen

waarom de spoelpoorten 1 kleine 1 grotore ernaast 1 grote eronder
de zuiger

hier zie je het kleine en het grote gat op 1 kant past die dus zoals die moet maar aan de anderekant is die niet spiegelverkeerd gemaakt dus zit het kleine gat op het grote gat in de cilinder!dat gaat niet door de zuigerpen maar waarom hebben ze dan niet beter nagedacht? 🙂
waarom is het boost sleufje zo klein 🙁het lijkt erop dat er nog veel uit zie zuiger te halen is als je het mij vraagd
maar ik kan er niet mee rijden moet nog de reed valve krijgen krukas etz 🙂
meschien ook maar een polini bestellen voor te verglijken of die ook zo slordig afgewerkt is
ik hoop maar dat me carters in orde zijn (a) die ik besteld heb hihi3 maart 2011 om 19:13 #199552
Tom ciaoBeetje raar topic, waarvan de meeste stellingen onzin zijn.
Ten eerste, die bramen aan de cilinder kop, dat kan ieder merk hebben? En ik geloof niet dat er iemand zich aan stoort.
Ook wat je zegt bij de spoelkanalen, dat dat een gietfout is, is niet waar. Dat is zo bij bijna alle cilinders (naar mijn weten).
Zo zijn er ook nog vele andere cilinders die geen doorgetrokken boosterpoorten hebben, maar een aantal gaten of rare vormen. De cilinder is naar mijn weten zo berekend door Malossi zelf, en daar maken ze hun poorten naar.3 maart 2011 om 19:42 #199486
(BSN)finish firstTom ciao :
Beetje raar topic, waarvan de meeste stellingen onzin zijn.
Ten eerste, die bramen aan de cilinder kop, dat kan ieder merk hebben? En ik geloof niet dat er iemand zich aan stoort.
Ook wat je zegt bij de spoelkanalen, dat dat een gietfout is, is niet waar. Dat is zo bij bijna alle cilinders (naar mijn weten).
Zo zijn er ook nog vele andere cilinders die geen doorgetrokken boosterpoorten hebben, maar een aantal gaten of rare vormen. De cilinder is naar mijn weten zo berekend door Malossi zelf, en daar maken ze hun poorten naar.die gietfout is moeilijk te zien er staat maar nog zoon dun randje en aan de anderekant is die gewoon 3 4 mm dik dus dat is een gietfout 0.o en die spoelpoort is ook niet normaal 0.o
(eerste cilinder met cilinderkop die ik koop btw op die dr na dan)
dus andere merken kan ik niet beoordelenen ik stoor me er wel aan 🙂 je wilt tenslotte ook geen groene brommer als je hem zwart besteld hebt 🙂
me dr had niks:)
of dit topic onzin geen idee ik wou het gewoon kwijt 🙂 thats it
3 maart 2011 om 19:46 #199553zo op het eerste zicht , lijkt dit me toch ook wel een niet al te wel afgewerkte cilinder!
Ik ben eigenlijk dankbaar voor deze foto’s en de commentaar.. Misschien klopt er niet alles van, toch zie ik zelf ok de foto’s toch wel een aantal oneffenheden..Ook op foto 3 zie je dat de randen van de poorten niet helemaal recht zijn (horizontaal) maar hier en daar een uitschuiver van het uitsnijden van het gietijzer, als je snapt wat ik bedoel..
Alsof er aan geveild is…?
3 maart 2011 om 19:52 #199554
(BSN)finish firstheb hem net alleen aangeraakt voor fotos komt zo uit de verpakking allemaal
wat je op foto 3 ziet is die gietfout op foto 3 in de cilinder er staat echt maar nog een dun randje in plaats van 3 4mm zoals aan de anderekant
de goede kant zoals je ziet zie je bij het kleine gaatje geen licht

zoals je ziet loopt het ier schuin af de cilinder in dus echtwel een fout die rand daar is meschien 1 mm nog maar dik de rest zoals je ziet 4mm

——————————————
haha en nog iets grappigs was er vandaag ofja grappig ik kan er een beetje om lachen maar van de anderekant is het ook wel irritanthad deze gashendel dus besteld ik vind het wel aardig dat ze de kabel iets langer maken maar dit….
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2967

is die voor een vespa ciao tendem gemaakt ofzo 😛en nu zit het dus zo!

3 maart 2011 om 20:25 #199555Ooit gehoord van inkorten? je dwaalt een beetje af btw..
3 maart 2011 om 20:27 #199556al eens gehoord van een UNIVERSELE gaskabel?
3 maart 2011 om 20:28 #199557flans dat ding mooi onder je brommert en geef dan nog een oordeel
3 maart 2011 om 20:44 #199558
(BSN)finish firstdie kabel zat erbij en hoe wil je die inkorten als je alle2 de dingetjes die eraan zitten onder en boven?
die kun je niet afknippen en in de gashendel met een schroefje vast draaien zoals die orgineleals je zoon gashendel hebt wil ik weleens zien hoe je dat gedaan hebt 🙂
@Steven
dat gaat wel nog een tijdje duren voordat het zover is 🙂
ik heb ook niet over de prestatie geoordeeld… alleen het uitziendie fouten erin zou niks anders zijn dan een vespa zonder tank kopen
3 maart 2011 om 21:12 #19955974nds3r :
die kabel zat erbij en hoe wil je die inkorten als je alle2 de dingetjes die eraan zitten onder en boven?
die kun je niet afknippen en in de gashendel met een schroefje vast draaien zoals die orgineleals je zoon gashendel hebt wil ik weleens zien hoe je dat gedaan hebt 🙂
meestal kun je die ijzeren dingetjes aan de uiteinden eraf trekken. als ze echt vast zitten gewoon de kabel op de juiste lengte afknippen en bij een fietsenwinkel een nieuw dingetje halen. en anders koop je gewoon een vespa ciao gaskabel, op maat en al;)
3 maart 2011 om 21:22 #199560
(BSN)finish firstlol eraf trekken 0.o zou ja leuk zijn onder het remmen of gas geven zou die eraf gaan lol
maar echt een rare kabel er zit nog zoon stelding tussen wat je aan je carb zelf hebt zit ook nog aan de kabel
maar ik zal morgen weleens kijken zonde een nieuwe kabel kapot te snijden:P3 maart 2011 om 22:25 #199561jong, blijf lekker eigenwijs;)
3 maart 2011 om 22:38 #199562Beste ’74nds3r’ (een eenmalige naamsverandering is zo gebeurd!)
Dit is precies wat we graag in het mening en ervaring topic van deze cilinder zien.
Dus als je het daar ook wil posten, graag. De rest in een perso of het chattopic oid.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.