- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 1 maand geleden door Befkuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 december 2020 om 21:25 #804871
De 19mm van het Malossi setje komt er op. Groter past niet in een Ciao frame. Hoe bevalt de uitlaat? Ik ben benieuwd hoe hij gaat presteren.
oke mooi ik heb 21 mm phgb cabrateur. En DBR pijp loopt die zeer mooi op en ook goed geluid ook die ga je wel horen haha
9 februari 2021 om 19:57 #806970Ondertussen heb ik weer wat onderdelen binnen. Nu heb ik alleen nog een krukas, lagers en voorvario+snaar nodig zodat ik kan beginnen met opbouwen. De krukas wordt een volle wangen Malossi met Malossi lagers. En de voorvario ben ik nog niet over uit of ik voor Malossi of de nieuwe Pinasco ga. De Malossi heb ik al op mijn Citta dus als ik de Pinasco haal kan ik het verschil testen en de beste op de Ciao laten. Het plan is om de brommer in het voorjaar rijdend te hebben.
De volgende nieuwe onderdelen zijn de laatste tijd binnen gekomen:
Een Fox vario setje van Zevenenergie. Ik moet nog even uitzoeken met hoe brede snaar ik het beste kan gaan rijden.

Een PVR ontstekingsset.

Een PVR trekstarter in het zwart. Omdat ik met de Fox vario niet meer aan kan lopen.

En nog veel kleine delen. Oa Malossi filter voor de 19MM, koelkapjes, benzinekraan, PHBG carburateur delen etc.
9 februari 2021 om 20:02 #806971Erg mooi spule weer, in welke carters past die pvr onsteking en wat kost ie als ik vragen mag.
9 februari 2021 om 21:55 #806980De PVR ontsteking past op alle contactpunt en elektronische carters. Hij kost €270, maar dat kost de Malossi ook en daar hoor ik mindere verhalen over.
10 februari 2021 om 13:01 #806988Op die pvr ontsteking, daar kun je toch niet je lichten op laten lopen.
10 februari 2021 om 17:09 #806992Dat is een mooi pret pakket

Heeft de pvr mbt koeling zich ook al bewezen?
Kan op yt niet echt veel rijders filmpjes ervan vinden.
Meeste zijn in opbouw of afstel fase.10 februari 2021 om 22:37 #807010@Peter: Er zit inderdaad geen aansluiting op voor het licht. Maar dat maakt niet uit, dit wordt geen brommer voor veel kilometers mee te maken.
@Speedbuxy: waarom zou het problemen geven met koeling? Er zitten gewoon ribben op het vliegwiel zoals op een origineel vliegwiel.10 februari 2021 om 23:42 #807011Ik heb gehoord dat het onstekings gedeelte goed functioneert (te koop in china voor 30 euro). De fan zal wel voldoen. Het is even wachten of de conisch passing goed klemt.
11 februari 2021 om 13:54 #807043@speedbuxy: waarom zou het problemen geven met koeling? Er zitten gewoon ribben op het vliegwiel zoals op een origineel vliegwiel.
Ik vind de finnen vrij recht en het zijn er ook een stuk minder dan bv origineel of een scooter koelings fan.
En kan zoals gezegd niet echt een rijders filmpje ervan vinden behalve afstel of opbouw projecten.
Ik heb persoonlijk interesse in deze set. Maar twijfel dus wat over de koel capaciteit.
Dus begin eens met opbouwen/testen zou ik zeggen
11 februari 2021 om 17:12 #807050Ik verwacht hem in het voorjaar rijdend te hebben, dus je moet nog even geduld hebben voor mijn mening. Sjefkuh rijd er wel al mee op zijn Citta. Misschien kun je hem alvast om zijn ervaringen vragen?
12 februari 2021 om 15:37 #807059ik rij nu bijna 2 jaar volgens mij met me pvr.. en ik heb geen problemen ondervonden met de koeling.. dus dat vliegwiel werkt na behoren.. ik heb er ook al verschilende tours mee gereden. omdat ik het weer niet kon laten om me deps te gebruiken en dat heeft ie gewoon vol gehouden.. met de clip met darkraver en outsiders is ie ook de hele dag mee op pad geweest.. toen heb ik wel met een temp meter er op gereden en zat ie rond de 120 graden.. maar vergeet niet dat lucht koeling veeeel warmer word dan watergekoeld.. en volgens twins was dat gewoon een normale temp er voor.. en heb nu sins kort mijn 2de pvr ontsteking en die komt op me pvr carters met een water gekoelde cilinder dus ik ga nu een busje laten draaien zodat ik zonder de vliegwiel ken gaan proberen.. dus heb nu 2 pvr ontsteking setjes en beide zaten perfect in mijn ogen om de kruk en sloot goed aan op de rotor waar je dus het vliegwiel op vast draait met 2 schroefskes moet wel zegge 1 setje zat op me malossie kruk pen 10 zat ie goed op en nu zit ie op me pen 12 malossie kruk omdat ik ben overgestapt van de normale deps na de 4p deps.. en in me pvr zit ie op zo mazzu bla bla kruk as die aan gepast is met een andere drijfstang ivm de slag en daar zit ie ook goed om heen.. dus kort om ben er nog geen probz mee tegen gekomen ja 1x maar dat lag aan me eigen de 2 boutjes waren los getrilt van de stator waardoor ie van tijd af sloeg.. maar dat is niet de fout van pvr maar van mijn eigen.. was wel schrikken haha en klote waardoor ik niet mee kon doen aan de tour in lelystad
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.