Vespa-Ciao.NL
:: Maat krukas

Home Forums Techniek Motorisch Maat krukas

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijnn
    Topic starter

Ik had een bromblok gekocht op marktplaats, maar ik kreeg de carburateur er niet goed op omdat dat pijpje helemaal versleten was.
      Toen ben ik terug gegaan naar diegene waar ik het bromblok gekocht had en kon ik hem omruilen, eenmaal thuis was ik meteen begonnen met het blok te monteren totdat ik erachter kwam dat de koppeling niet op de krukas past. De krukas is dikker dan die van mijn snorblok.

Hoe kan het dat mijn koppeling niet past? Zijn er verschillende maten krukassen?
      Wat een pech heb ik:?

Nick050
      Bijdrager

Dat gedeelte waar je de koppeling overheen schuift is bij een snorkkruk en een bromkruk gewoon hetzelfde.
        Moet je gewoon ff met een fijn schuurpapiertje lichtjes schuren net zolang totdat die bus erover heen valt.
        Gaat vast en zeker lukken
        Misschien is van deze kruk een keer de koppeling afgeschoten ofzo waardoor er wat kleine braampjes aanzitten ?
        Maar gewoon met schuurpapiertje ff schuren zou moeten lukken.
        succes groeten

Martijnn
        Topic starter

Braampjes zitten er niet aan, hij is gewoon in z’n geheel iets dikker.
          Ik had geprobeerd om het te verwarmen maar dat hielp ook niet.

Ik zal eens gaan schuren, Bedankt!

Nick050
          Bijdrager

Ah oke,ik heb dit ook gehd,
            Was net andersom ik kreeg mijn koppeling en niet zonder grof geweld vanaf hahah,
            Uiteindelijk los gekregen en beetje geschuurd en toen gleed de koppeling er weer mooi op en af.

MarcoS
            Donateur

De enige krukas welke dikker is, is van Malossi volgens mij.
              Maar ik denk niet dat die in een standaard blok past…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.