Vespa-Ciao.NL
:: Maakt veel meer toeren, dan dat ie rijd

Home Forums Techniek Problemen oplossen Maakt veel meer toeren, dan dat ie rijd

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

clar-k
    Topic starter

Hee,

Ik had een aantal problemen met me snor. Zoals startproblemen enz. Nu heb ik er een nieuw vliegwiel opzitten en nieuwe spie en is dit verholpen. Maar nu heb ik het volgende.

Als ik m aan wil krijgen moet ik volgas geven en best een eindje lopen, dan springt ie aan maar. Ik moet volgas blijven geven omdat ie anders uitvalt.

Als die trek komt bij de 25/35 maakt ie gigantisch veel toeren maar komt ie niet super vooruit. Met mijn oude vliegwiel had ik dit niet. Toen was t 1 stap en liep die perfect maar was de spiebaan in het vliegwiel versleten, waardoor de spie telkens kapot ging, dus ik moest wel een ander vliegwiel.

Kan iemand me helpen. Misschien heb ik een foutje gemaakt met weer monteren.

Alvast Bedankt.

Geert (H) Ciao

staat je v-snaar strak? en dat volgas blijven geven kan ik niet verklaren als je niets met de afstelling hebt gedaan.

Peter.S
        Bijdrager

mischien heb je een ander vliegwiel(zwaarder of lichter) en daardoor valt die uit..

niceVespa
          Bijdrager

kijk even of er verschil is tussen grote, dikte en gewicht van je nieuwe en je ouden vliegwiel

GTZ NV

VespaAvanti
            Donateur

Verschil in gewicht van het vliegwiel boeit helemaal niks.
              Dat slecht lopen komt waarschijnlijk door versleten zuigerveren, maar kan nog veel meer zijn (zuigerveren geef ik de grootste kans)
              Veel toeren maken is voor 99% zeker je V-snaar die slipt, span die eerst maar eens goed;)
              Succes:thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.