Vespa-Ciao.NL
:: Maakt een DR 50 een groot verschil?

Home Forums Techniek Opvoeren Maakt een DR 50 een groot verschil?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas Wallet
    Topic starter

Ik heb een citta gilera en zou wel wel iets meer acceleratie willen, zodat ik iets vlotter weg trek en niet perse veel hogere top in verband met boetes etc. Ik zat te kijken naar een DR 50 zou dit aan mijn eisen voldoen? Zo niet wat dan wel? Ik wil wel rond de 45 blijven rijden. Ik heb al een uitgevijlde inlaat naar 13/13 en een 13/13 carburateur

Wim
      Bijdrager

Wat jij wilt gaat bijna niet samen.
        Een DR op een al uitgevijld carter én 13/13 rijdt toch echt sneller als 45km/u.
        Je kan hem aanschaffen en wat geknepen houden met een std. uitlaatje.
        Eventueel een 12/12 en/of std. filtertje, poulie enz enz.
        Mogelijkheden voldoende.
        Schaf die cilinder eerst maar aan.

Sneller optrekken doet ie dan sowieso.
        Maar, je moet dus echt gaan experimenteren met het een en ander.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Biermobiel21
        Bijdrager

Kan wel, als je er een grotere poelie op zet. Dan trek je harder en kan je top gelijk blijven. Maar of het op top lekker rijd… Denk dat je dan een beetje overtoeren maakt, maar als je op top gewoon niet de hele tijd vol aan het gas ga hangen zal het prima kunnen.
          Denk trouwens dat je beter voor een 41mm (60cc) dmp kan gaan, dat is ongeveer een opgeboorde standaard cilinder. Iets meer cc, dus ook ff wat meer koppel dan standaard.

gileracitta
          Bijdrager

Kan wel, als je er een grotere poelie op zet. Dan trek je harder en kan je top gelijk blijven. Maar of het op top lekker rijd… Denk dat je dan een beetje overtoeren maakt, maar als je op top gewoon niet de hele tijd vol aan het gas ga hangen zal het prima kunnen. Denk trouwens dat je beter voor een 41mm (60cc) dmp kan gaan, dat is ongeveer een opgeboorde standaard cilinder. Iets meer cc, dus ook ff wat meer koppel dan standaard.

Rij al tijdje 4+jaar met deze…..trek wat sneller

https://vespa-ciao.nl/forums/topic/41mm-italkit-60cc/

Bas Wallet
            Topic starter

En ik heb voorbij horen komen dat een polini/malossi kop meer compressie geeft en een beetje meer acceleratie klopt dit? En ik zit na te denken om mijn citta van blauw naar geel kenteken te keuren en daarom ook wat harder kan rijden en na de keuring +/-70 te rijden is dan een DR of iets van die prijsklasse dan wel een aanrader? En heb je dan nog wel een redelijke acceleratie (ik heb geen verwachting dat die als een scooter trekt maar het moet gewoon een beetje redelijk opgang komen bij het stoplicht). Of heb ik nu onmogelijke eisen?

Wim
              Bijdrager

Nou vraag je in bericht 1 advies om 45 km/u te kunnen blijven rijden met een dr50cc.
                Nu wil je plots 70km/u rijden.

Gr. Wim.

Bas Wallet
                Topic starter

Sorry voor de verwarring. Ik heb mij ingelezen in het omkeuren gister en dat leek mij wel wat. Ik dacht hiervoor dat het omkeuren een groot lastig traject zou zijn maar het valt opzich wel mee. Ik wil ongeveer 20 km/u harder rijden dan constructie snelheid. Hierdoor kwam ik rond de 65-70 km/u uit daarom had ik mijn vraagstelling veranderd. En ik ben er achtergekomen zodra ik 45 km/u rijd dat ik er niet lang tevreden mee blijf en dan toch wel harder zou willen.

Gr Bas

Wim
                  Bijdrager

65 – 70 krijg je de brommer niet omgekeurd.

Gr. Wim.

Bas Wallet
                    Topic starter

Dat is mijn gewenste snelheid na de keuring. Ik was een beetje onduidelijk sorry.

Gr Bas

Wim
                      Bijdrager

Dan wat ik in mn eerste bericht zei proberen.

Gr. Wim.

mean-machine
                        Bijdrager

Maar wat verwacht je dan van snel optrekken van de Vespa?
                          Mijn Ciao trekt gewoon heel langzaam op. Ik schik me in mijn lot.
                          Op moment dat de snelheidswijzer van de Ciao naar de 30 gaat zit ik met de motor wrs al bij de 230.

Mijn Honda-motor (170PK) staat in de stalling.
                          Vaak ga ik daarheen in volledige motor-outfit vanaf thuis met de brommer.
                          Bij de stalling de Honda en de Vespa verwisselen.

Na de motorrit omgekeerd.
                          Wat juist dan altijd heel erg opvalt hoe langzaam de Ciao blijkt op te trekken. Pfffffffffff
                          (daar valt niets aan te veranderen zelfs niet met de snelste opvoer-spulletjes!)
                          Verder valt op hoe slap het frame van de Ciao dan aanvoelt. Lijkt wel een elastiek!

Maar ik treur er niets om.
                          Hoe langzaam dan ook, toch heb ik lol met de Ciao!!
                          (eigenlijk zou ik na een motorrit niet op de brommer moeten stappen)

Bas Wallet
                          Topic starter

Ik heb zojuist mijn DR 50 binnen gekregen. Ik zie veel mensen spoelpoorten frezen in het carter maar als ik in mijn cilinder kijk zijn er wel twee spoelpoorten maar die lopen dood na een paar millimeter. Klopt dit? En zo ja waarom is dat zo?

Gr, Bas

Wim
                            Bijdrager

Dat zijn booster spoelpoorten.
                              Daarvoor zijn de gaatjes in je zuiger,
                              zo werken deze spoelpoorten.

Gr. Wim.

Bas Wallet
                              Topic starter

Ik ben zojuist begonnen aan het inrijden van mijn cilinder maar als ik tussen de 25 en 30 rijd stopt naar mijn gevoel de ontsteking. Als ik dan weer +/- 10 rijd pakt ie het weer op en kan ik vrolijk door rijden. Na de 2/3 keer valt ie uit en moet ik 5 minuutjes wachten en is er weer niks aan de hand. Mijn bougie heb ik al van een hittegraad 6 naar een 7 gedaan en werd het probleem uitgesteld dat het pas na 20km rijden gebeurt. Wat kan het zijn?

Gr. Bas

bram0vitz
                                Bijdrager

Heb je de sproeier ook aangepast op je setup?

beetje prutsen hier en daar
                                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.