Vespa-Ciao.NL
:: lucht toevoer veranderen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden lucht toevoer veranderen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta geel
    Topic starter

ik zat eens te denk
      als je normaal met je brommer rij zuigt hij normale lucht aan geen pure zuurstof. Als je er nou eens pure zuurstof in spuit dan heeft de motor toch veel betere verbranding je kan namelijk bij die halfords zo zuurstof flesje kopen

erwinko
      Bijdrager

dan moet je ook veel grotere sproeier

citta geel
        Topic starter

maar zouw het kunnen of helpen

Joost
          Bijdrager

Ik heb het wel eens uitgeprobeerd om pure zuurstof toe te voegen dan ga je inderdaad een stuk harder maar heb je idd grotere sproeier nodig dus is niet echt bevordelijk voor je benzine tank ! Maar is leuk om uit te proberen.

citta geel
            Topic starter

maar als ik het nou zo doe dat ik af en toe pure zuurstof erin spuit onderhet rijden zou ik dan ook harder gaan zonder die grotere sproeier

soort van nos iedee

erwinko
              Bijdrager

nos brand zelf ook, zuurstof niet…
                en zuurstof koelt niet

November Rain
                Bijdrager

erwinko :
                  nos brand zelf ook, zuurstof niet…
                  en zuurstof koelt niet

echt nie nos ontleed in zuurstof en stikstof en de zuurstof die helpt mee verbranden alleen de stikstof zit erbij voor te koelen..

citta geel
                  Topic starter

nee ik bedoel als je die zuurstof er in spuit dat je dan even harder gaat
                    maar dat zonder je sproeier aan te passen

Jacky
                    Bijdrager

lijkt me niet dan krijgt tie nieet meer benzine. Dus krijgje vastloopt idee.. lijkt me niet gezond toch?

Ties
                      Bijdrager

dat zal idd niet werken. wannttttt
                        voor een goede verbranding is een goed mengsel nodig…
                        een mengsel van benzine en lucht…dus die verhouding moet wel goed blijven!

cittatuner
                        Bijdrager

waar wil je pesies pure zuurstof halen en in opslaan onder het rijden:?

ArvidW
                          Donateur

Waarom zou je zuurstof injecteren. Als zuurstof injecteren lonender / goedkoper / beter / makkelijker dan NOS injectie zou zijn dan reed heel de tuningswereld daar mee rond. En ze rijden nu met NOS rond, dus mag je toch wel aannemen dat een NOS setje beter gaat werken dan een O2 setje………

Btw, mocht je het toch willen doen: Benzinepompje en een gaatje met sproeiertje in je spuitstuk maken. Schakel je de O2 aanvoer aan, dan gelijk ook benzinepomp. Zo krijg je een beter mengsel

Wat volgens mij veeel beter gaat werken is als je NOS direct in je carter gaat injecteren. Zo krijg je niet dat een deel van je NOS verloren gaat door terugslag, en wordt je carter x-treem goed gekoeld.

Dan moet je uiteraard wel iets verzinnen zoals een extra appart aanzetbare sproeier / benzinetoevoer.

Ofwel, gewoon geld besparen, en een snellere cilinder kopen, schiet je meer mee op 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Tonni
                            Moderator

Jacky :
                              lijkt me niet dan krijgt tie nieet meer benzine. Dus krijgje vastloopt idee.. lijkt me niet gezond toch?

Op TEVEEL lucht zal je brommertje maar zo niet vastlopen hoor…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

citta geel
                              Topic starter

ik bedoel het zo je spuit het niet in de carburateur maar er voor dus hij zuigt zelf die pure lucht op
                                dan zou je dus niet je sproeier hoeven aanpassen want er is geen druk of zo. komt even veel lucht in de cilinder
                                ik weet dat pure zuurstof met benzine beter ontbrandt dan normale zuurstof men benzine

Thijs_DR_Evo
                                Bijdrager

De reden dat men NOS gebruikt is vanwege het feit dat het levensgevaarlijk is om met een fles zuurstof onder hoge druk rond te rijden. In de cilinder onder hoge druk en hoge temperatuur valt NO2 uitelkaar in N2 en O2, en daar is de zuurstof ;).

dan zou je dus niet je sproeier hoeven aanpassen want er is geen druk of zo. komt even veel lucht in de cilinder

Dat is niet juist, de carburateur werkt door middel van onderdruk in een vernauwing. (venturi effect) Als men lucht door een bepaalde boring laat gaan, en laat deze vervolgens door een kleinere boring gaan, dan zal de snelheid in die kleinere boring groter zijn. Hierdoor krijg je een drukval over de vernauwing. (Drukval wil zeggen dat de druk in de vernauwing lager is als in de grotere (begin) boring.)
                                  Die drukval zorgt ervoor dat de benzine uit de sproeier gezogen wordt.
                                  Ga je nu lucht (of zuurstof of wat dan ook) onder druk door die venturi jagen, dan blaas je de brandstof terug de vlotter in, omdat de drukval er dan niet meer aanwezig is. (zuurstof zit onder een 200 bar opgeslagen, en das niet niks) Je krijgt dan dat je je blokje volpompt met zuurstof en hierdoor is er geen drukval meer in de carburateur.

grz Thijs

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.