Vespa-Ciao.NL
:: Lowie’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Lowie’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 322)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

ik vind et egwel mooi wat je met je Si’tje doet! alleen heel jammer dat je dat bananenzadel hebt en geen mooi laag stuurtje. die monovering en je nieuwe blokje zien er mooi uit :thumb nu eens kijken wat die 50 “orgineel” wilt rijden.

Lowie
      Topic starter

Bartusman. Dank je 🙂 Geluid is zeer nice ja, wel hard. Ben benieuwd naar de prestaties, heb vnv helaas geen tijd gehad om een testritje te maken dus dat word morgen. Moet zeggen dat ik niet heel veel van die uitlaat verwacht, maar is meer voor de looks en het geluid 😀 Jij aan de navigator zie ik? de CC nog?

TimoO dank je, haha dat heb ik al van meer gehoord. Ik vind het nog steeds ideaal 😀
        Ben wel benieuwd naar de 50, ik zou het eigenlijk alleen ook nog even met een betere uitlaat moeten testen maar die heb ik momenteel niet. Alleen nog mijn Too Bad maar die past natuurlijk niet.

Ook jammer dat ik geen kilometer teller heb, had een draadloze, maar deze reageerde op mijn vliegwiel. Als hij stationair liep reed hij volgens de teller al 60 😉

Morgen meer over het blokje…

TimoO_
        Donateur

je bent toch bekend met lassen? las dan een mooi 27mm uitlaatpoortje aan je cilinder 😀 pas je je uitlaatpoort mooi aan… heb je een mooi uitlaatje en een nog snellere cilinder :thumb

Lowie
          Topic starter

Misschien dat dat nog gebeurt idd. Maar wou het blokje snel af hebben, omdat ik verder wou met mijn snelle blok 😀
            Vanmiddag even een rondje gereden 🙂 echt een herrie uit die uitlaat, vooral met optrekken. Trekt redelijk, geen boost, gaat geleidelijk op een rustig tempo door naar zijn ”top”, maar daar houd hij in. Draadloze teller nog eens geinstalleerd, op dit blok doet hij het wel. Op mijn elektrisch blok niet. En hij kwam net boven de 55 uit. Binnenkort eens met de Polini sp van mijn broer proberen.

Ik ga denk tevens de kop afvlakken, want met die 2mm ophoogplaat is dat wel nodig. Zou ik hier veel van merken? En misschien iemand tips met waar ik op moet letten, dit nog nooit geprobeert.

Bartusman
            Bijdrager

Naar mijn mening was ie op een std blok vergeleken met citypower nog best rap. Ik heb nu een : Navigator, Handmade en jou ex Proma. Ik wissel ze af, ben je oude proma nu aan het opknappen voor zover dat nodig was en ontkolen. Tevens komt er nieuw demperwol in is wel nodig:P Maar je kan echt hard met die proma, boost is ziekelijk vet.

Lowie
              Topic starter

Ja dat is ook.
                Kijk eens aan, netjes :thumb
                haha ja die boost is echt super.

niceVespa
                Bijdrager

ziet er nog steeds ziek uit lowie:thumb zker dat SIM uitlaatje staat er wel vet onder;)

GTZ NV

Lowie
                  Topic starter

dank u 🙂 vind het hem idd. ook niet misstaan…hoewel de malossi pijp 10x beter is natuurlijk :p

Lowie :
                    Ik ga denk tevens de kop afvlakken, want met die 2mm ophoogplaat is dat wel nodig. Zou ik hier veel van merken? En misschien iemand tips met waar ik op moet letten, dit nog nooit geprobeert.

iemand?

TimoO_
                    Donateur

uhm ik weet niet meer precies waar het stond. Arvid heeft hier een beetje mee ge-experimenteerd en zijn conclusie is dat door een zwaar afgevlakte kop z’n top minder hoog werd. veel beter vond hij het niet lopen volgens mij.

Ik zou als ik jou was het kopje een beetje afvlakken, maar niet te extreem.

Lowie
                      Topic starter

Ja ik was ook niet extreem van plan. Heb weleens in een perso een opmerking van crullie gelezen dat je iets minder dan de ophoogplaat kan afvlakken. Bij een 2 mm ophoogplaat ongeveer 1,5/1 mm afvlakken, dit omdat je ook meer benzine krijgt en de verbrandingskamer dus wel iets groter mag zijn.

Ik probeer het gewoon en zie het wel 🙂

iig bedankt :thumb

Lowie
                        Topic starter

Update 06-12 in post 1.

Blokje rijd, maar zonder ophoogplaat, deze lekte.

TimoO_
                          Donateur

hm dat zuigt dat je ophoogplaat lekt. waarvan heb je deze dan gemaakt en hoe? je hebt toch wel twee pakkingen gebruikt?

ziet er wel goed uit trouwens, je snelheid is al vrij netjes. met wat afstelwerk, ophoogplaat en een goede uitlaat (ik weet niet hoe deze Sim presteert) valt wel de 65 te halen toch?

ArvidW
                            Donateur

Een hogere compressie geeft meer koppel op lage toerentallen en middengebied, je powerband verschuift wel merkbaar naar een lager toerental.

Ik vind het heerlijk rijden, alleen jammer dat de compressie voor het starten (te) hoog is en dat de snelheid lager uitkomt vanwege het lagere max toerental.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Lowie
                              Topic starter

aluminium. ja zeker 2 pakkingen. maar had geen pakkingspapier meer dus had van die aluminium pakkings gepakt en een beetje groter geknipt :p beun stijl…maar komt goed :thumb
                                Sim is meer een uitlaat voor de looks en geluid vind ik, prestatie zijn iets beter als sito power.
                                Ja denk ook wel dat de 65 te halen moet zijn.

Vind ik idd. ook wel lekker rijden, ja van de top is idd. jammer, maar van de andere kant, echt vol op top rij ik toch niet vaak.
                                En top rijden met een hoog toerental is ook niks.

Dotje
                                Bijdrager

heeee mattie 😀 dat nieuwe blokje eronder klinkt veel beter! mooi geluidje 😉
                                  mooi nieuw gereedschap ook trouwens!

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 322)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.