Vespa-Ciao.NL
:: Lowie’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Lowie’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 322)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lowie
    Topic starter

dank je ripe.
      ben benieuwd peter, ik hou het in de gaten :thumb

Lowie
      Topic starter

update
        weer iets verder met de skelter.
        stuurinrichting werkt.
        komt toch meer bij kijken dan je denkt, daarom is het ontwerp ook iets aangepast.
        aantal problemen die we tegen kwamen:
        -lengte van de hevel aan de stuurkolom ivm de stijle hoek naar beneden van de stuurkolom. hierdoor kan je het kartprincipe al vergeten, waarbij de pedalen voor de wielen zitten.
        -lengte van de hevel aan de stuurkolom, als deze te lang is klopt de verhouding niet meer, als je maar een klein beetje met het stuur draai maken de wielen al een scherpe bocht.
        -het punt dat je wiel in de binnen bocht scherper moet insturen dan het wiel in de buitenbocht.
        -eerst hadden we de stuurpennen vanaf elke wiel rechtstreeks op de stuurkolom zitten, dit werkt ook niet omdat door het draaien van de kolom de pennen niet alleen van links naar rechts gaan maar ook van boven naar beneden. nu dus de wielen met elkaar verbonden en met 1 pen naar de stuurkolom.
        maar veel van geleerd en het werkt nu 😀

tevens nog even met de Si bezig geweest.
        CDI weg gewerkt, hangt nu onder de brommer.
        tevens waterkoeling in orde gemaakt en het tapeind door de uitlaatpoort van de cilinder was gebroken.
        dit is ook weer verholpen.
        staat er nu zo bij.

ook al goed ingereden, rijd perfect, en hard 😀
        80 haal ik denk wel.
        binnenkort eens een steuntje voor een camera maken :thumb

dit project begint een beetje aan zijn einde te komen.
        van de zomer voorspatbord nog een keer spuiten en misschien de brug, die heeft met al het experimenteren nogal veel geleden.
        met de setup ben ik tevreden hoewel ik nog weleens malossi vertanding, polini waterpomp en een pinasco vliegwiel wil hebben, maar hier zit geen haast bij, moet ik maar net tegenkomen.

tevens wil ik nog een keer een uitlaat omlassen, heb totaal geen vergelijkingsmateriaal met de too bad omdat dit natuurlijk de enige 27mm uitlaat is.
        ik wou dus een gianelli excel kopen en omlassen maar deze schijnt niet geschikte te zijn voor meerdere cc’s
        zelf heb ik nog een gianelli mega maar dit vind ik zonde.
        dus misschien een simonin racing, of op een tecno reverse de demper recht oplassen, dat is natuurlijk beter voor het budget :p
        iemand een idee of tip hierover?
        moet een uitlaat gericht op snelheid zijn want met de trekkracht zit het wel goed. heb nu polini zwart veertje (slap dus) en trekt nog steeds hard. met groen trok ik nog op mijn achterwiel.
        ik ben benieuwd aan wat voor uitlaat jullie denken of graag eens omgelast willen zien?

had vandaag bijna de citta verkocht.
        maar hij kwam niet opdagen, hier nog eens een foto van hoe hij erbij staat.

:thumb

mijn broer zijn citta staat ook op marktplaats.

neon en custom subframe.
        link >KLIK<

tot zover 😀

peter139
        Bijdrager

he lowie de si hou je wel toch? ik vind het echt een mooi dingetje. Wat dacht je van je cilinderkopje polijsten? lijkt gelijk een stuk beter. Ben je niet bang dat je spijt krijgt van de verkoop van je citta? ik heb ooit ook een ciao opgeknapt voor de handel, maar ik heb er spijt van dat ik hem weg heb gedaan. Dat geld wat je er voor krijgt is nl zo weer op…

vind het wel leuk dat je bezig blijft. gr peter

Lowie
          Topic starter

Peter,
            Nee de Si gaat niet weg.
            Heb de cilinderkop al een beetje gepolijst. Je kan wel wat verschil zien met hoe de kop er een aantal posts geleden uitzag.
            Misschien dat ik dit idd. nog weleens serieuzer aanpak.
            Nee, denk het niet, en ben alweer voor een ciao aan het kijken.
            Ciao en Si trekken me toch meer dan een Citta, hoop niet dat ik hiermee mensen tegen hun schenen schop, maar als je veel op een Si rijdt en dan ineens een Citta, merk je toch echt wel verschil.
            Hoewel ik nog wel een keer een citta goed wil aanpakken, maar dan wel weer strak laag en zonder kappen enzo.

Lowie :
            tevens wil ik nog een keer een uitlaat omlassen, heb totaal geen vergelijkingsmateriaal met de too bad omdat dit natuurlijk de enige 27mm uitlaat is.
            ik wou dus een gianelli excel kopen en omlassen maar deze schijnt niet geschikte te zijn voor meerdere cc’s
            zelf heb ik nog een gianelli mega maar dit vind ik zonde.
            dus misschien een simonin racing, of op een tecno reverse de demper recht oplassen, dat is natuurlijk beter voor het budget :p
            iemand een idee of tip hierover?
            moet een uitlaat gericht op snelheid zijn want met de trekkracht zit het wel goed. heb nu polini zwarte veertjes (slap dus) en trekt nog steeds hard. met groen trok ik nog op mijn achterwiel.
            ik ben benieuwd aan wat voor uitlaat jullie denken of graag eens omgelast willen zien?

iemand?

TimoO_
            Donateur

scooter uitlaatje! voor op je depsie moet dat wel goed zijn. Ik zeg maar iets: leovince ZX

Lowie
              Topic starter

ja? had ik nou niet gedacht
                ga ik dat echt merken in snelheid?

ik zat zelf aan een hoogtoerige vespa uitlaat te denken.

maar jij kan het weten want je heb zelf ook een too bad en omgelaste scooterpijp toch?
                ik zag trouwens ook een rechtgelaste tecno bij je, hoe is dat in vergelijking met de too bad?

iemand anders nog een idee? of ervaring?

sjaak trekhaak

denk dat een simo racing het ook wel goed zou doen.

VoNcKjE
                  Bijdrager

eej lowie ik hep ng een handmade van un piaggio velofax miss is dat iets om om te lasse na 27mm?

TimoO_
                    Donateur

Lowie :
                      maar jij kan het weten want je heb zelf ook een too bad en omgelaste scooterpijp toch?
                      ik zag trouwens ook een rechtgelaste tecno bij je, hoe is dat in vergelijking met de too bad?

Nee dat ben ik niet 😛 dat is G-no… Maar ik update vaker voor hem omdat hij daar een beetje lui in is ofzo 😀 en ik de foto’s maak 😛

Maar inderdaad, de scooterpijp van G-no (technigas) presteert niet verkeerd. En je zegt zelf, een hoogtoerige vespa uitlaat. Scooteruitlaatjes zijn van zichzelf hoogtoerig. Bij vespa uitlaatjes kan ik me voorstellen dat er nog een soort van compromis gestelt is, omdat ze de poelie rijders niet teleur willen stellen (de fabrikanten).

Het lijkt mij, dat als je je depsie misschien nog ietsje hogere timingen gaat geven (uitlaatpoort dan), dat een lichte scooterpijp het het beste zal doen.

Lowie
                      Topic starter

simo racing zat ik ook al aan te denken.
                        vooral ook omdat deze een grote demper heeft, die too bad maakt echt een tering herrie met dat kleine dempertje.
                        ook al aan gedacht om er een twinner van te maken of een andere grotere demper op te zetten, maar dat is niet echt een mooi zicht. omdat je aan de demperkant geen expansie ziet en het een vrij klein pijpje lijkt en dan zit er ineens zo;n knoest van een demper op.

kevin, ik weet niet, heb je een foto, spreek je op msn er anders nog wel over :thumb

timo, haha ow okay.
                        wil mijn cilinder eigenlijk niet aanpassen.
                        maar misschien toch eens een scooterpijp proberen als ik een voordelige kan vinden.
                        maar jij heb dus wel ervaring met de too bad en andere uitlaten, wat kan jij dan over de too bad zeggen?

TimoO_
                        Donateur

De too bad is opzich een leuk uitlaatje als je geen zin hebt om andere uitlaten om te lassen. Maar als je bv. een proma cannon kan kopen en om wilt lassen, zeker doen! De too bad is niets daarbij..

Trouwens, nu neem ik en voorbeeld aan de proma cannon, maar dat is een erg lastig uitlaatje om te krijgen. Heb geen ervaring met een simonini racing, maar wat ik ervan hoor zeg ik koop je er zo een en las hem om. Dan heb je ook een super uitlaatje!

1-feb
                          Bijdrager

Euhm de simo racing maakt echt een gigantisch herrie. Daarom wil ik zelf al een andere demper er voor gaan ontwerpen.
                            Maar kwa prestaties is hij echt super!

Edjuh
                            Bijdrager

Simo racing vind ik persoonlijk een poepgeluid maken, dat is geen vooroordeel ofzo ik vind het best een grappig pijpje en het zeker een van de betere maar ik merkte bij flick en ook bij batty dat ik me gewoon ergerde aan het geluid:ehh

Maar lowie jij houdt wel van knutselen/ een uitdaging, zelf lassen geen idee?

De maten van de ideale depspijp volgens pinasco staan op de site, ik dacht bij cilinders. Anders even aan g-no vragen.

TimoO_
                              Donateur

Als je het mij vraagt heeft pinasco daar geen werk aan besteed 😛 Dat uitlaatje heeft nog niet eens een belly, wat wel belangrijk is.

Maar de maten:
                                d1 = 27mm
                                dmax = 88mm
                                dtail = 16mm

beginpijp = 170mm
                                header = 350mm
                                reflector = 280mm
                                tailpipe = 130mm

Lowie
                                Topic starter

timo, ja dat dacht ik dus ook, cannon is idd. een lastig voorbeeld, maar snap je helemaal.

1/2 :
                                  Euhm de simo racing maakt echt een gigantisch herrie. Daarom wil ik zelf al een andere demper er voor gaan ontwerpen.
                                  Maar kwa prestaties is hij echt super!

ja? heeft toch een flinke demper? kan bijna niet geloven dat hij meer geluid maakt als de malossi en polini uitlaten. zijn zulke kleine dempertjes..
                                  mjah de proma’s die ik heb gehad, cc en bad snake maakte ook echt een herrie, maar dat is meer door het dunne blikwerk daarvan. de lowboy daarentegen weer niet.

dus als je daar naar kijkt is een scooterpijp natuurlijk beter, lijkt mij.

edjuh, naar die deps pijp heb ik ook al gekeken, maar vind het idd. zo’n raar ding zonder belly.
                                  en meestal vind ik de zelfgemaakt uitlaten niet mooi.
                                  misschien dat ik het ooit nog weleens doe, maar dan laat ik er 1 berekenen.
                                  heb ik nog even tijd om mijn lassen te oefenen :p

vind het wel jammer dat zo’n excel het niet aankan, want daar kon ik aankomen, en is lekker apart.
                                  dus kwam ik op een simo racing, omdat deze ook een grote demper heeft en ik vaak positieve dingen over de prestaties hoor, maar het geluid valt dus tegen? vind hem ook niet super mooi moet ik eerlijk zeggen.
                                  ook al aan een polini sp gedacht met een andere demper.
                                  of toch miss. een tecno reverse, als je deze rechtlas lijkt het me best een pijpje met potentie.

maar misschien toch maar een scooterpijpje proberen. en dan hopen dat ik nog eens een geschikt vespa uitlaatje tegen kom.

iemand nog ideeen, ervaringen etc heeft hoor ik het graag.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 322)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.