- Dit onderwerp bevat 321 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 8 maanden geleden door piaggio ciao rider.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 maart 2009 om 18:18 #438272
hey peter, ja even, maar met veelste lichte rollen en 100mm schijven.
dus dat schoot niet op.
nu aan het wachten op mijn 90mm schijven, dan afstellen en dan zien jullie het natuurlijk meteen
helaas weinig tijd nu…ow zou mooi zijn als je dat plaatje nog kan vinden
17 maart 2009 om 15:47 #43840290 mm schijven binnen.
hij rijd 😀 goed ook, heb er nu polini zwart in zitten (slapste), dus nu geen autowheelies meer.
gele drukveer en 6,3 gram rollen.
wil nog iets zwaardere rollen, maar die heb ik momenteel niet.in de normale carb. zit een 70 sproeier, die er al in zat.
en in de zijinlaat een 72.
hiermee is de bougie mooi droog en koffiebruin.alleen hij lekt een heel klein beetje op het punt wat al verwacht werd.
waar het stuk metaal op het mixcarter zit gebout.
niet dat er druppels aanhangen ofzo.
maar als ik er met mijn vinger langs ga is het een beetje vochtig.
denk dat het met vloeibare pakking op te lossen is, anders even een heel klein gaatje tappen voor een derde boutje.Arvid, hoop dat je dit lees, bij jou was dit niet het geval.
gebruikte je vloeibare pakking?tevens nog even een vraag, ik rij nu met vario en vind dat als je geen gas geef en hem rustig uit laat bollen, hij sneller afremt. komt dit door de startsegmenten? (geen veertjes) of puur omdat je overbrenging heel anders is als met poelie?
ik hoor het wel
17 maart 2009 om 15:54 #438403Om het probleem gewoon goed op te lossen zou je dus 3 bevestigingspunten moeten maken. Kan je niet evt. een nieuwe plaat maken met die verder naar achter doorloopt, en dan een alu bus met draad draaien en die op het carter lassen/solderen? Op dat vlakke stukje tussen de achterste carterbout en het ‘mix vlakje’ in.
En dat hij wat sneller afremt is volgens mij vrij normaal voor vario..
17 maart 2009 om 15:58 #438404Nope, ik heb gewoon 0.8mm pakkingpapier ertussen
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 maart 2009 om 17:31 #438409het sneller afremmen komt puur door je vario ja.
ligt mede aan dat je geen startveertjes hebt 😉
17 maart 2009 om 22:46 #438418@ timo: over zoiets heb ik idd. ook al nagedacht. maar hoop eigenlijk dat het op een andere manier op te lossen is. waar ik wel vanuit ga omdat het echt minimaal is.
0,8mm dat is wel dik, ik heb 0,5. dat eerst eens proberen, miss. is het daarmee al verholpen.
@ wouz: okay, dus met startveren zal het al minder zijn, eigenlijk gewoon van uitgegaan dat ze er uit moeten omdat ik dat met poelie ook altijd deed. morgen weer terug in doen dan en kijken of ik hem nog fatsoenlijk gestart krijg.
18 maart 2009 om 07:43 #438422Ik heb ook last van dat afremmen, nu mn startsegmenten er helemaal uitgehaald en ik merk best veel verschil op lage snelheden, als de normale segmenten naar binnen komen.
18 maart 2009 om 11:15 #438423he lowie heb je al eens met lichtere rollen geprobeerd? Het zal je verbazen hoe anders dat loopt. Ik had eerst ook vrij zware rollen. Op het laast bleek voor mij 5.0 toch de beste uit te pakken. Jouw set up moet toeren maken.
20 maart 2009 om 22:03 #438465had geen startveertjes meer, zitten altijd in de weg en dan heb je ze nodig en dan zijn ze er niet.
@ peter: ja ik ben bij 4,4 ofzo begonnen. nu nog steeds 6,3 en dat is eigenlijk wel goed, in het begin is het ook vooral wennen met vario.
en dat toeren maken zit wel goed, denk dat het door die deps komt. had toen ik met poelie reed ook altijd slappe trekveren erin omdat hij zoveel toeren maakt in het begin.22 maart 2009 om 19:56 #438524waar kun je die monoveer kopen en hoe zit ie vast aan de onderkant
die kleur is wel gek
best vet
23 maart 2009 om 08:44 #438530is een mono veer van een peugeut fox, voor de bevestiging heb ik een beugel gemaakt.
staat op de eerste pagina wat meer over.6 april 2009 om 19:28 #438954Citta update 06-04
als hij klaar is gaat deze de verkoop in.

aangepast cp blokje
13.13 malo filter
blauwe polini trekveertjes
faco uitlaat met aangepaste leo demper. (zie foto hieronder)

alles is netjes gepoetst, geschuurd en gespoten.
nu met het frame bezig, dit is kleur, morgen afronden.het houd je van de straat zeg ik altijd maar :p 😉 🙂
6 april 2009 om 19:35 #438955Wordt een nette citta zo te zien:) Ook netjes gespoten alles
6 april 2009 om 19:49 #438956Ik zou er gewoon een citypower onder knallen, dan krijg je er misschien wel meer voor, en dan heb je die leo demper ook nog 🙂 altijd handig
6 april 2009 om 20:42 #438958dank je 🙂
ik heb geen citypower, en voor de verkoop wil ik er ook geen aanschaffen.
en ik heb nog een leo demper, zonder popnagels.en voor de faco vang ik toch niks meer, gespoten, zonder tailpipe en orginele demper, hoewel het best een lekker uitlaatje is.
ps:
spatbord en wielen heb ik overigens niet gespoten, zien er nog zeer goed uit.
koplampspoiler ga ik ook niet spuiten, is volgens mij een nieuwe.voor de rest wordt alles gespoten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.