Vespa-Ciao.NL
:: Lowie’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Lowie’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 322)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Ophoogplaat zou ik idd niet meer doen, daarmee komt spoeltiming echt te hoog te liggen voor de rest van de setup/timingen.

Wat nog wel kan is de uitlaattiming naar 160graden zetten, houdt je een bd over van ong 21.5 wat wel netjes is met de bovenstaande spoeltiming. Trekkracht op lage toerentallen zal wat afnemen, maar strakke trekveertjes doen wonderen. Als je vario had zou je gewoon de timingen van mijn AW50 over kunnen nemen, die zijn prima voor dagenlijks gebruik maar op pully zou ik die niet nemen:P

Mocht je de trekkracht wat te weinig vinden, en de cilinder te hoogtoerig dan kun je je kop fors vlakken, powerband komt dan lager te liggen met meer koppel. Op top zul je wel iets inleveren.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Lowie
      Topic starter

trekt nu wel redelijk, met polini blauw.
        okay, dan moet hij nog 1,5mm verder omhoog. dat zal ik eerst eens proberen dan.
        kop is al afgevlakt, maar kan nog wat verder idd.

bedankt :thumb

ben ook aan het kijken om een zijinlaat te maken, maar kom er nog niet helemaal uit hoe ik het membraam het beste kan fiksen.

en ik zag bij een 43mm athena, dat er naast de uitlaatpoort 2 kleine gaatjes zitten. zou dat veel uitmaken?

ArvidW
        Donateur

Ik zou gewoon compleet huis inc membraam kopen, gezeur met valse lucht door een fout membraam heb je liever niet 😛

Die van de 43athena zullen amper bijdragen:P Als je het voorelkaarkrijgt om er redenlijk grote te maken schiet je wel een hoop op, al zul je dan ook aan extra spoelpoorten moeten gaan denken om de spoel/uitlaatpoort timingarea verhouding nog enigsinds in balans te houden. (Enorme uitlaatpoort die veel gas af kan voeren is leuk, maar als er amper mengsel aangevoerd kan worden heeft zo’n poort ook geen zin (het werkt dan zelfs tegen))

Zij-inlaat is wel gaaf, al merkte ik weinig prestatieverschil met mijn AW50 t.o.v een origineel gevijld carter :lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Lowie
          Topic starter

ja maar dat kopen staat me niet zo aan :p haha..

ja idd. maar lijkt me wel leuk om te proberen, en ze dan gewoon niet te groot maken. misschien meer iets voor jouw project :thumb

ja ik vind het ook wel gaaf, met poelie merk je daar toch wel meer van met optrekken lijkt mij.

TimoO_
            Donateur

ik heb de fluitertjes bij mijn athena 50 wel nog ietsje groter gemaakt. heel groot is het niet, maar hopelijk helpt het een beetje.

een ovale uitlaatpoort is nog altijd beter voor een vespatje.

Lowie
              Topic starter

netjes :thumb
                ben benieuwd naar de prestaties.
                waarom heb je ervoor gekozen om ze niet op 1 lijn te houden met de uitlaatpoort zelf?

peter139
                Bijdrager

hoi lowie ik heb je project doorgelezen en ik vind je si mooi geworden. Leuk hoe je sommige dingen hebt aangepakt, zoals bv de monoveer. Zelfgemaakte dingen vind ik altijd leuk om te zien:)

gr peter

Lowie
                  Topic starter

Dank je 😀
                    Dat vind ik zelf ook het leukste, helemaal als het goed werkt, haha

hansieb
                    Moderator

Ik wil een filmpie! nog steeds weinig in beeld qua jouwn brommert 😐

Lowie
                      Topic starter

ligt nu geen blok onder, haha
                        zal binnenkort eens proberen, heb hier ook niet echt een punt waar ik lang gas kan geven, maar komt nog wel :thumb

Lowie
                        Topic starter

Update 10-01-2009 😀

Na het zien van deze foto, samen met mijn broer op het idee gekomen om een soort gelijk iets te maken.

Eerst wat info opgezocht over de stuurinrichting etc.
                          Toen even een eerste opzetje gemaakt.

Nu spullen aan het verzamelen.
                          (is natuurlijk de bedoeling dat het zo weinig mogelijk kost :p)

Zit nu op iets van 15 euro :p
                          Moeten eigenlijk alleen nog stalen kokers hebben, maar dat moet geen probleem zijn.

De setup word mijn getuned standaard 50 blokje en een snornaaf in het achterwiel.
                          Moet alleen nog een goede uitlaat ervoor vinden, waarbij we zo min mogelijk aan moeten verlassen om hem passend te krijgen.
                          Dit omdat het kokerprofiel aan de onderkant van de brug word gelast zoals op het tekeningetje te zien is.
                          Dus de uitlaat moet iets lager uitkomen.

Tevens begonnen met een revisiebeurt van mijn snel blok.
                          Niet omdat ik er veel mee gereden heb, maar ik wil er TN9 lagers inzetten.
                          En een berekende kruk erin ipv de bewerkte krukas volgens de malossi manier die er nu inzit.
                          Tevens de spoelpoort iets verder door trekken in het carter, heb hem niet helemaal totaan de krukas wang gedaan.

Tot zover :thumb

TimoO_
                          Donateur

Lowie :
                            waarom heb je ervoor gekozen om ze niet op 1 lijn te houden met de uitlaatpoort zelf?

de main uitlaatpoort wordt nog bewerkt, nog een beetje omhoog gefreest. deze komt uiteindelijk hoger te staan dan de fluiters (breder vermogen).

Daan777
                            Moderator

Leuk project gozer!

niceVespa
                              Bijdrager

zker grappig;)

GTZ NV

Lowie
                                Topic starter

TimoO_ :

Lowie :

de main uitlaatpoort wordt nog bewerkt, nog een beetje omhoog gefreest. deze komt uiteindelijk hoger te staan dan de fluiters (breder vermogen).

okay, vroeg me al af waarom je die niet verder dan de fluiters omhoog had getrokken idd.
                                  moet goed komen :thumb

ja, is ook leuk om je in te verdiepen, hoe het met die stuurinrichting etc. zit.
                                  wordt wel leuk denk 😀

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 322)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.