- Dit onderwerp bevat 321 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 8 maanden geleden door piaggio ciao rider.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 december 2008 om 22:39 #435430
dank je 🙂 ja mooi beheerst geluidje is het..
haha, sinterklaas was gul dit jaar 😀57,6 km/u gehaald op mijn tellertje
ben ook op zoek naar een ander uitlaatje met veel potentie :p om te testen wat ik uit het blokje kan halen.
moet dus een goedkoop uitlaatje zijn, hoeft niet in goede staat te zijn, zolang hij maar geen deuken of scheuren heeft. als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag…12 december 2008 om 21:27 #435606
DEPS blok weer in elkaar.Alles nagekeken, zag er perfect uit.
Kneedbaar alu zat nog goed vast.
Nieuwe voet, kop en uitlaatpakking erin.
Onsteking vervroegd. 5,5mm gat met 6mm uitgeboord.Leg hem er nog even niet onder. Ben nog bezig met zoveel mogelijk uit mijn 50 blok te halen 😀
En het is toch te slecht weer om zo hard te gaan op een snorfiets zonder helm :pPS: als iemand nog een leuke uitlaat heeft voor een goed prijsje? Uiterlijk maakt niet uit, zolang er geen scheuren en deuken inzitten! Ik hoor het wel…
13 december 2008 om 09:34 #435610nais 🙂
13 december 2008 om 18:01 #435631dank u, ben wel nieuwsgierig naar wat voor effect het vervroegen van de onststeking heeft.
22 december 2008 om 18:08 #435903Update 22-12 post 1
Nieuwe aanwinst, Proma Bad Snake.
Opgeknapt.
Morgen testen
22 december 2008 om 18:17 #435904altijd jammer als een uitlaatje zo ver heen is dat het maar zwart moet (al is het bij sommige wel mooi). waarom zijn sommige mensen niet lief voor hun uitlaatje?:(
22 december 2008 om 22:04 #435908ja idd. snap ik ook niet, ik vind het deze uitlaat niet misstaan, maar gewoon met blanke lak was mooier geweest.
23 december 2008 om 07:49 #435909ben benieuwd hoe de bad snake op je Si zal staan staat wel goed denk ik net zoals de rest van je Brom;)
GTZ NV
24 december 2008 om 16:08 #435962– – –
Mijn eerste post maar even gesplitst want hij werd nogal groot.
Hier verder met mijn standaard 50 avontuur :pUpdate 01-12
Tijdje niks van me laten horen, maar natuurlijk niet stil gezeten.
Bezig geweest met een standaard blokje op te leuken.foto's 😀

Inlaat voor de 13/13
AW berekende krukas
Bewerkte standaard cilinder.
– Spoelkanalen groter gefreesd
– Doorgetrokken incarter
– Inhammen in hemd er op aangepast
– Inhammen in zuiger er op aangepast
– Spoelpoorten er op aangepast
– Uitlaatpoort vergroot en uitgeboord
– 2mm ophoogplaat
– Kop afgevlkat 1,5mmToen dit blok klaar was heb ik hem eronder gelegd, zodat ik meteen mijn snelle blok even kon checken.
Die ziet er nog als nieuw uit, de epoxy zit nog goed vast
Alleen de voetpakking was lek, had ik zelf geknipt, heb er nu 1 van JMPB.
Ben tevens van plan om de ontsteking van dit blok te vervroegen. En misschien een ophoogplaatje te maken.
Nu met dit blok eronder heb ik daar alle tijd voor en kan ik rustig cruisen met dit rot weer.
Hier het standaard aangepaste blok met de Sim uitlaat onder de brommer.
Helaas nog niet gereden, omdat ik morgen even een nieuwe gaskabel moet halen.
Hij starte wel meteen de eerste keer na 2 stappen en liep mooi stationair.
Morgen even testrondje rijden.Tevens een spatbordje gemaakt voor de winter.

verlaagd en ingekort.Tot zover..
__________________________________________________________________________________________________
Update 06-12Testrondje gereden. Kwam boven de 55 maar hij liep niet geweldig, ophoogplaatje blijkt niet helemaal vlak en hij lekt daar…dus moet daar nog even iets aan doen, nu even het plaatje ertussen uit gehaald en even nieuwe wol in de uitlaat gedaan, want hij maakte echt een herrie.

Ook niet gek als je deze foto ziet 😉Nu een mooi zwaar gedempt geluid, en hij rijd ook aardig zonder ophoogplaat en dus ook zonder lekken.
Trekt goed, geen boost, gaat geleidelijk naar de top van 55. Met een goede uitlaat moet ik nu al wel tegen of door de 60 komen denk :p Dus met ophoogplaat nog een paar kilometer harder denk 😀Hier nog even een beter foto van de poorten van cilinder.

En van hoe de Sim onder mijn brommer staat.

De kleur krijg ik nooit mooi met de camera van mijn mobiel, maar ach, jullie weten hoe hij er uitziet 🙂
Tot zover…
____________________________________________________________________________________________________________
Update 22-12
Proma Bad Snake gekocht.

Zag er echt heel slecht uit. Roest, lak lag er los op zeg maar.
Geen deuken of scheuren 😀Demperwol vervangen, de uitlaat in de afbijt gezet, mooi gepoetst en geschuurd.
Kreeg helaas niet alle roest eraf, zag er nog steeds niet echt mooi uit, daarom er maar voor gekozen om hem zwart te spuiten ipv hem met blanke lak te spuiten.

Morgen kan ik hem gaan testen.
Ben benieuwd….Ook een nieuwe ophoogplaat gemaakt. Dus morgen eens kijken welke snelheid ik uit dit standaard 50 blok kan persen :p
______________________________________________________________________________________________
Update 24-12
Bad Snake onder de Si

Vind hem er goed onder staan.Maakt wel echt een tering herrie en ik heb er al nieuwe demperwol inzitten 😕
trekt iets minder dan mijn sim maar eenmaal onderweg komt er een boost totaan de top van ongeveer 10km harder dan de sim.
ongeveer 65. hij gaaf een paar keer 71,1 aan, maar dit geloof ik niet helemaal, hij bleef meestal rond de 65,5 hangen.dit is wel zonder ophoogplaat, want hiermee kwam hij niet op toeren en haalde heel langzaam de 45. die 2mm is misschien toch wat overdreven.
iemand hier ervaring mee?heb er nu dus 2 voetpakkingen tussen zitten van 0,5mm, dus totaal 1mm, nu rijd hij lekker.
miss. ooit nog eens een grotere flens aan de cilinder lassen.
Tot zover

– – –
24 december 2008 om 17:26 #435970Als je het niet geloofd, gewoon nog eens testen 🙂 Het lijkt mij namenlijk niet onhaalbaar kijkend naar de aanpassingen die je hebt gedaan. Misschien wat mazzel gehad met windje mee 😛
Ophoogplaat werkt ws niet naar behoren omdat je de uitlaatiming vergeleken met de spoeltiming wat te laag is.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno24 december 2008 om 22:05 #435979is niet op gps. en is draadloos, die wil nog al eens reageren op mijn vliegwiel.
maar met dit contactpunten blok doet hij het redelijk.
maar soms ineens rare pieken, dus denk dat het niet klopt.
65,5 bleef hij het vaakst op hangen dus daar ga ik van uituitlaattiming te laag, ben vrij nieuw met het tunen van cilinders.
wat bedoel je precies met dat de uitlaattiming tov de spoeltiming te laag is?
dus de uitlaattiming moet hoger worden.
maar de itlaatpoort heb ik niet naar beneden getrokken, dus heb ik dan de spoelpoorten te ver omhoog getrokken?
dit kan ik niet meer herstellen dan, of draai ik het nu om en moet ik de uitlaatpoort verder omhoog trekken?echt een expirement waar ik zoveel mogelijk van wil leren. gaat aardig moet ik zeggen, maar ik heb nog wel wat feedback nodig 🙂
PS: wil er waarschijnlijk toch een grotere uitlaatflens aan gaan lassen, maar ik ben er altijd van uit gegeaan dat je gietijzer niet kan lassen?
25 december 2008 om 09:57 #435985Ik zou je timingen eens bepalen, hierzo linkje hoe je dat doet Klik
Zelf heb ik op mijn AW50blokje de volgende timingen:
171,4gr uitlaatpoort
126,5gr spoelpoort
22,5gr blowdownDat vind ik zelf voor een blokje voor dagelijks gebruik erg prettig, al heb ik wel vario…
Door een 2mm ophoogplaat te gebruiken is het alsof je alle poorten in de cilinder 2mm omhoog hebt gefreest, aangezien de beweging van de zuiger een sinusoide is stijgt de spoeltiming meer dan de uitlaattiming, dus je blowdown kan nog wel eens erg laag uitvallen.
Ook heb je door 2mm op te hogen veel lagere compressie wat zorgt voor minder trekkracht op lage toerentallen maar wel een verschuiving van de powerband naar een hoger toerental (soms dus ook hogere top)
Flens kun je er prima aan lassen, ik heb nu al 3 cilinders met 26mm flens en er is nog geen enkele ervan afgebroken;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 december 2008 om 21:02 #436080helaas weining tijd met deze dagen.
ik heb het al eens berekend, zal het binnenkort eens opzoeken.
zou best weleens kunnen dat hij wat laag was met jouwe timing vergeleken.
vond het ook moeilijk om van te voren te bepalen wat nu een goede timing is.maar na de vakantie zal ik het eens opzoeken

hopelijk dat je er dan weer wat feedback op kan geven 😀2 januari 2009 om 19:02 #436150vandaag even een steun gemaakt, had een uurtje over.

toen meteen mijn blok er maar onderuit gehaald.
keerring was lek.
dus ik heb weer wat te doen 😀tevens even de timingen opnieuw uitgerekend.
Uitlaattiming 151,65
Spoeltiming 116,91
Blowdown 17,37dit is trouwens zonder ophoogplaat maar met de 2 voetpakkingen!
is idd. wat laag met jou vergeleken, vooral als er nog een ophoogplaat tussen komt.
maar is natuurlijk wel met poelie, dus zo hoog als jou kan ik ook niet gaan lijkt mij.2 januari 2009 om 21:05 #436151fet dat steuntje zoals alles aan je SI;)
GTZ NV
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.