- Dit onderwerp bevat 321 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 8 maanden geleden door piaggio ciao rider.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juli 2008 om 11:52 #283878
- - -
Hallo,
Zoals mijn profielnaam al zegt ben ik Lowie, 22 jaar, woon in Bergen op Zoom en ben student technische bedrijfskunde op de Hogeschool Avans in Tilburg.
Op jongere leeftijd heb ik aan verscheidende brommers gesleuteld, ik reed destijds een puch, weleens een Kymco opgeknapt etc.
Enige tijd geleden heeft mijn 5 jaar oudere broer (die vroeger altijd citta reedt) een citta gekocht en deze motorisch en optisch opgeleukt. (foto volgt)zijn setup:
Malossi Brevetatto 43mm
CP blok aangepast
Krukas volgens Malossi
Polini trekveertjes
13/13 + malossi filter
Polini SPDus ik kon natuurlijk niet achterblijven en heb voor een goed prijsje een Vespa Si weten te bemachtigen.

Zo stond hij erbij toen ik hem kocht.Meteen even snel wat optische aanpassingen gedaan.

Zo tijdelijke rond gereden ivm tijdgebrek voor grote aanpassingen. Dat staat gepland voor de zomervakantie. En NEE, ik vind die tribal ook niet mooi 😉Toen iets leuks van de koplamp geprobeert te maken.

Ducati stijl 😉 maar ik vond het niet mooi, te groot, dus weer wat aangepast.
Vind het wel netjes maar weet nog niet of ik hem erop hou, even kijken hoe het staat als hij helemaal af is.Toen heb ik dit Forum ontdekt en weer wat ideeen opgedaan, en nu rijd ik daarom zo rond.

Grappig, maar nog zeker niet naar wens, maar zoals al eerder is gezegd, even wachten op de zomervakantie.Hierna begonnen met het bij elkaar sprokkelen van onderdelen.
2e hands:
Electrisch bromblokje, pen 12 krukas, 13/13 dellorto, 4 spaaksvelgen, bromklok.
Besteld:
Malossi 43mm DEPS, Malossi Too Bad 27mm, Malossi koppelingsegmenten, Snelgas (weet niet of ik die erop laat, wennen) en nog een aantal klein spul,
zoals kabels nippeltjes etc.Setup gaat worden (zoals miss. al duidelijk):
Malossi 43mm DEPS

Elec blok aangepast
Krukas pen 12, volgens Malossi
Malossi koppelingsegmenten + Malossi trekveertjes
13/13 + Malossi filter
Malossi Too Bad 27mmImpressie van hoe het ongeveer optisch gaat worden:

Mintgroen met zwart, en zo kaal en glad mogelijk.
____________________________________________________________________________________________________________________________De zomervakantie is aangebroken.
Begonnen met het blokje in orde te maken.Inlaat bewerkt:

Standaard groot inlaat.Krukas bewerkt (deze is het niet geworden):

Malossi manier.Carters bewerkt:

Opgevuld met kneedbaar aluminium en de nieuwe spoelpoort erin gefreesd.
Tevens wat groter geschuurt want mijn cilinderhemd paste er niet in, schijnt een bepaalde manier van begrenzen te zijn.
Op de foto lijkt het niet rond, maar is wel.Aan het wachten op mijn nieuwe krukas. Deze krukas was lichtelijk beschadigd. De lager aan de kant van het vliegwiel klemde zich niet vast maar viel zo over de as heen. Hier de oud eigenaar een mailtje over gestuurd en hij stuurt een andere op. Nog bedankt hiervoor!!.
Tot zover, ik hou jullie op de hoogte

____________________________________________________________________________________________________________________________Update 04-08
Uitlaat binnen 😀

Malossi Too Bad 27mmUitlaatflens

27mmKrukas is nog niet binnen, word als het goed is vandaag verzonden. Dus morgen kan ik verder met het afronden van het blokje.
In de tussentijd begonnen aan het verwerken van mijn achterlicht.
Stuk frame afgeslepen, en het achterlicht daarin geplaatst, moet nog afgewerkt worden.Tevens kan je voor deliefhebbers zien hoe het staat met zo’n zadel, ik vind het persoonlijk niks, is een tijdelijke oplossing, omdat ik met het achterlicht bezig ben en mijn vriendin is toch op vakantie :p
Dat was het weer voor vandaag :p
______________________________________________________________________________________________________________________Update 06-08 (aangepast)
Andere krukas ontvangen (zie hierboven waarom). Een aparte 12 penner, ik heb er zo 1 nog nooit gezien. Denk dat ik hem niet voor dit blokje ga gebruiken, omdat ik niet zou weten hoe ik deze moet bewerken.
Gelukkig had mijn broer nog een pen 12 liggen, na deze bewerkt te hebben blijkt dat deze hetzelfde probleem heeft als mijn eerste krukas, lager klemt wel maar met wat kracht trek je hem er weer af :s (en dit was met een ander lager als bij de eerste).
Dus er een beetje bearing loctite tussen gedaan, blok in elkaar gezet en laten drogen. Een half uurtje later zat hij tot mijn verbazing vast 😀Uiteindelijke Krukas pen 12:

Volgens MalossiTot zover
______________________________________________________________________________________________________________________Update 08-08
Blokje is af :bier
Daarom natuurlijk een paar foto’s
Zuigertje :p

Blokje 😀 (carb. zit er nog niet goed op, is even voor de foto)
Koppeling, Malossi segmenten, ziet er altijd leuk uit 🙂
Ik wil eigenlijk de filter en de kap rond het vliegwiel nog spuiten, maar weet niet welke kleur, als er iemand ideeen heeft?Nu het blokje af is begin ik morgen aan mijn frame.
Schuren, plamuren, spuiten etc. etc.Ik houd jullie op de hoogte

______________________________________________________________________________________________________________________
Update 09-08
Frame uit elkaar:

daar hangt hij dan.Bezig met schuren en plamuren.
Tevens een idee opgedaan, mijn subframe ga ik met een staalplaat dichtlassen. en dit in zijn geheel spuiten. voor de strakke look 8)
Natuurlijk wel een gat voor de koppeling en poulie, anders krijg ik de v snaar er niet meer op :pMorgen weer verder schuren.
MVG Lowie
PS: reacties zijn welkom.
______________________________________________________________________________________________________________________
Update 11-08
Zoals bovenaan in dit topic beloofd hier de foto’s van de citta van mijn broer (setup staat ook bovenaan):

zee geil custom subframe 😉
Bacardi Citta
Zoals je ziet een zeer nette citta, met alles erop en eraan, mooi dashboard en zelfs neon onder de kappen.
In afwachting van jullie reactie

Update 12-08
Frame aan het schuren.

Bijna kaal 😀______________________________________________________________________________________________________________________
Update 20-08

Frame kaal, binnenkant spatbord in de zwarte rapid primer, geplamuurd en geschuurd.Wat een klote werk dat plamuren, maar ben redelijk strak nu

Vrijdag verder, hopelijk van het weekend in de primer 😀
Update 22-08
Frame staat in de spuitplamuur:

lekker strak 😉 inhammen weggewerkt…
aan de andere kant is hij iets minder, nog even met fijnplamuur erop. schuren. laatste laag spuitplamuur. schuren. filler primer. en dan spuiten 🙂komt goed

Update 25-08
Het frame is aan het opschieten nou. Staat in de primer, zal binnenkort foto van maken. Ben de juiste kleur nog aan het zoeken. Denk dat het onderstaande kleur wordt:
ral 6019Tevens velgjes in de afbijt staan (nog bedankt jacky 🙂 ):

En ben gelijk wat kleine onderdelen aan het spuiten:

Voorvork pootjes :pTevens met de kroonstukken bezig, maar dit was niet helemaal goed gelukt, te snel willen zijn. Dus deze zet ik vnv ook nog even in de afbijt

Voor zover 😀
___________________________________________________________________________________________________________________
Update 27-08

Kroonstukken 😀Tevens mijn achterlicht afgemaakt.

de randen geplamuurd zodat hij precies in het frame past (zie ergens boven). het midden afgeplakt en de randen zwart gespoten. toen de reflector afgeplakt en het gedeelte waar het licht door schijnt lichtjes geneveld. toen blanke lak erover 🙂 tevreden over het eindresultaat, heb hem even in het frame gehad en dan ziet het er echt netjes uit
____________________________________________________________________________________________________________________
Update 06-09
Ik heb weer wat tijd gevonde 😀
De beloofde foto’s van hoe het frame erbij staat.

Klaar om gespoten te worden
Tevens velgjes in de primer staan.

Worden zwart., maar dat word waarschijnlijk pas volgende week 🙁Gelukkig is er geen haast bij 😀
Tot zover…
_____________________________________________________________________________________________________
Update 13-09
Velgjes moeten helaas nog even wachten 🙁 bandjes heb ik ook nog niet binnen…
Daarom mijn bromklokje gereviseerd (nog bedankt Flip 😉 )

Ook de rempot aan de voorkant in elkaar gezet

En, jaja, de monoveer is binnen 😀

Hier in het subframe, past er mooi in 🙂Aan de onderkant komt er een plaatje in het subframeframe waaraan hij bevestigd word. Maar ik moet nog even kijken hoe hoog hij moet komen.
Voor de bovenkant te bevestigen word er een beugeltje gemaakt.

Even uitgetekend in AutoCAD.Maar goed dat ik het frame nog niet gespoten heb, want de ophangpunten van de normale veren moet ik nu nog wegwerken.
Tot zover

_____________________________________________________________________________________________________
Update 15-09
Foam rond mijn stuur gedaan

Ik vind het wel netjes.Tevens aan het kijken hoe hoog de monoveer moet komen

Zelfde hoogte of iets hoger als de 300mm veren moet het worden.
Ga nu eerst bovenstaande beugel maken, dan is het iets makkelijker. Als hij eenmaal zit kan ik eindelijk mijn subframe in orde gaan brengen, en als de ophangpunten op het gewone frame zijn weggewerkt kan ik deze ook eindelijk spuiten.Dus er komt zeker meer 😉 …
___________________________________________________________________________________________________________
Update 26-09
Velgjes in lak zitten, moet nog 1x en dan blanke lak.

Tevens nog aan de beugel voor de monoveer bezig. Heb helaas weinig tijd.
Tot zover deze kleine update

______________________________________________________________________________________________________
Update 01-10
Druk druk druk druk :p
maar heb deze avond nog de tijd gevonden om de beugel voor de monoveer nog lasklaar te maken 😀
daarom natuurlijk weer even een paar foto’s

als hij gelast is kan ik de hoogte gaan bepalen, en verder met mn frame en subframe.
Velgjes moeten nog steeds 1x in de lak en dan de blanke lak nog.
Hoop dit van het weekend af te ronden.Tot zover weer, reacties zijn natuurlijk altijd welkom.
_______________________________________________________________________________________________
Update 05-10
Mijn velgjes zijn afgerond :bier:rules
Daarom natuurlijk weer een paar foto’s

NICE 😀Tevens nog wat klein spul gemaakt, plaatje voor kenteken en plaatje om het achterspatbord te verlengen.

Volgende week verder met de monoveer en het subframe

______________________________________________________________________________________________________________
Update 06-10
Beugel is gelast.

Moet nog even afgewerkt en gespoten worden.De hoogte ook bepaald, hieronder een impressie

Hij is iets hoger dan de 300mm spiraalveren😀
___________________________________________________________________________________________________Update 08-10
Klein updateje omdat ik het wel speciaal vond. De brommerboer hier in de buurt heeft nooit iets en doet al helemaal geen moeite. Maar ik dacht vandaag ik ga toch eens proberen of hij toevallig een borgring voor het balhoofd heeft liggen.
Goed dat ik dat geprobeerd heb, want tot mijn verbazing had hij nog 1 compleet balhoofd setje speciaal voor een SI. Splinternieuw met de guldenprijs er nog op :p

Prachtig 😉tot zover :p
______________________________________________________________________________________________________
Update 13-10
Herfstvakantie 🙂 Betekent dat er veel gedaan kan worden aan de Si. Mijn Doelstelling is om eind deze week een testrit te maken…
Van het weekend ben ik aan het frame bezig geweest. De ophangpunten van de schokbrekers weg gewerkt. Was toch even moeilijk om met de slijptol op mijn mooie frame te gaan 😉

Zoals je ziet is het gewoon mogelijk om deze weg te slijpen. Eerst dacht ik dat er dan een gat zou onstaan.
Lekker strak 😀Morgen kan hem eindelijk gaan spuiten. Vandaag de lak gehaald.

Niet heel duidelijk maar dit is hem.Ook maar gelijk aan het subframe begonnen, hier ook de bevestigingspunten van de veren weggewerkt.

Tevens de ophangpunten van de standaardbok eraf geslepen.
Tot zover, morgen eindelijk mijn frame spuiten dus waarschijnlijk dan weer een update

_________________________________________________________________________________________________________
Update 15-10
Frame is klaar 😀
Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden 😉

4 lagen, Nice 😀Tevens subframe gespoten.

Toen alles in de blanke lak gezet, speciale 2 componenten blanke lak, krasvrij etc. en bestand tegen Benzine!
Zo hangt hij er nu dus bij 😀

Subframe

Ik ben er zeer tevreden over 🙂 morgen kan ik beginnen met assembleren 😀
Hoop van het weekend een testritje te maken!__________________________________________________________________________________________________
Update 19-10
Doelstelling is behaald. Heb zaterdag mijn eerste rondje gereden, en hij gaat als de brandweer. Maakt alleen bij het optrekken nog wat veel toeren, dus morgen wat slappere trekveertjes erin doen en kijken hoe hij dan gaat.
Vind hem ook een zeer mooi, wel redelijk hard geluid hebben.Hieronder volgen nog wat foto’s van het assembleren.

Eerst het subframe in elkaar gezet 😀

Een paar details 😀
Vond ik gewoon leuke foto :p
Hier is hij helemaal in elkaar 🙂 let op de monoveer :p werkt perfect
Foto van het totaalplaatje zal ik morgen maken. Heb er wel 1 maar is met mijn gsm gedaan net zoals de andere foto’s. Dus dan komt het misschien niet helemaal goed over.
Ben in ieder geval blij dat hij rijd zonder problemen, alleen lekt mijn vlotterbakje een beetje, maar dat verhelp ik morgen even.
Nu is het alleen nog wat afstellen van de remmen, koppeling en sproeier (nu 72)
Stuurbeugeltjes aanpassen
Iets voor een koplamp bedenken (halogeen)
Begrenzer maken
En natuurlijk het licht aansluitenMorgen ben ik terug met een foto van het totaalplaatje

________________________________________________________________________________________________________
Update 20-10
TADAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
even om te vergelijken nog een foto van hoe hij was 😉 en het eindresultaat 😀

_________________________________________________________________________________________________________
Update 23-10
Bezig met de koplamp.

Beugeltje
Eindresultaat 😀 alleen nog aansluiten..Reacties zijn uiteraard welkom

__________________________________________________________________________________________________________
Update 04-10
Weer wat tijd gevonden 🙂 daarom een kleine update…
Stuurbeugels aangepast

Bij een Si zit er 1 in verwerkt en 1 niet voor de montage van de koplamp.
Nu is het zo 🙂 beide verwerkt, veel mooier natuurlijk 😉Voor de liefhebbers een koelkapje gemonteerd

En het licht doet het 😀 alleen mijn achterlicht stopt er na 5 seconden mee. zat 12 volt in, morgen 24 volt proberen.

Tevens een vraag, weet iemand waar je die doppen voor over de voorvorkpootjes kunt bestellen?

voor de duidelijkheid, komen hierovertot zover

voor meer zie blz. 3
_ _ _
30 juli 2008 om 12:46 #431912Nice, lekka knutselen. De 2e koplamp vind ik juist te klein, eerste vind ik beter, beetje verf er op en voila:)
Mooi blokje ook.
Die buddyzit is wel bagger qua looks.
31 juli 2008 om 06:52 #431915Idd. Lekker knutselen 🙂
Maar die eerste koplamp sloot ook niet goed aan enzo, je ziet het bijvoorbeeld bij de onderkant. Dat was het gewoon net niet..
Blokje moet idd. wel goed komen, vandaag andere krukas binnen als het goed is 🙂 dus hoop he van het weekend in elkaar te kunnen zetten.
Ik vind dat juist veel mooier bij een Si en bij Citta’s. Heb nu tijdelijk een normaal zadel erop, en zit ook helemaal niet lekker vind ik, zal binnenkort weleens foto van plaatsen…
Bedankt voor je reactie 😉31 juli 2008 om 11:51 #431919Mooi spul! Je ontwerp van hoe die gaat worden vind ik geslaagd. Een nieuwe deps? waar heb je die vandaan?
31 juli 2008 om 21:57 #431923Dank je 😀
is een pen12, was de laatste op 50cc.nlps: jij heb echt een hele nette ciao
31 juli 2008 om 22:25 #431924Thanks! Hoe heb je die spoelkanalen in het carter opgevuld? met vloeibaar alu ofzo?
edit : ik lees er weer overheen -kneedbaar alu-
Maar ik ben wel benieuwd hoe ie gaat lopen1 augustus 2008 om 11:13 #431926Ja, kneedbaar alu idd., een soort worstje met 2 componenten. was goed te verwerken..
1 augustus 2008 om 13:12 #431927Nice… maar die tribal moet er indd af haha:p
2 augustus 2008 om 08:57 #431939haha idd…moet nog veel aan gebeuren, hoop dat ik deze vakantie ver kom…
3 augustus 2008 om 10:58 #431941ziet er goed uit ga zo door;)
4 augustus 2008 om 10:43 #431960dank je 🙂
update post 1
6 augustus 2008 om 17:56 #431979update post 1
als iemand nog een goede voor een leuk prijsje heeft liggen hoor ik het graag, heeeel graag.
6 augustus 2008 om 18:56 #431980Dat is kloten van je krukasje, wil je geen nieuwe kopen op jmpb dan ?
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3111Gr.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 augustus 2008 om 19:04 #431982van mijn 3 krukasjes 😉
jah dat ga ik idd. doen als ik geen heel mooi aanbod krijg :p
maar ik heb er toestraks bearing loctite tussen gedaan, dus nog even afwachten wat hij over een halfuurtje doet…want hij klemde wel, maar niet genoeg…6 augustus 2008 om 19:40 #431984ik zou in ieder geval geen top racing kopen, heeft een reputatie van breken (mijne brak op een std blok) en niet alleen de race versie maar ook de std versie (zoals die van mij)
de 2 gaten in de krukaswang zijn origineel btw 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.