Vespa-Ciao.NL
:: Los spruitstuk op carter

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Los spruitstuk op carter

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

El Feurio
    Topic starter

Omdat ik terug wat tijd heb nu de RCX zo goed als af is, dacht ik er aan een project te maken van een Bravo, Si en Ciao.
      Maar aangezien ik thuis nog een 14.5 mm spruitstuk en carburateur heb liggen, wou ik eens proberen van deze op het project, maar zou dit gaan, bv als ik het origineel spruitstuk zou wegvijlen en dan dat zou uitfrezen?
      Als je nog enige tips hebt ivm het project, ze zijn altijd welkom, en kzal jullie zeker op de hoogte houden ervan.

Mvg,
      El Feurio

.-{2F4OV}-.

Volgens mij kun je niet 14,5mm uitfrezen, want dan frees de aan de binnenkant van de carter een rand weg waardoor de flow in de war komt…

Klopt dit?

Cobra
        Bijdrager

“T zou wat zijn als dat werkte ;). Het lijkt me sterkt. kan het helaas niet onderbouwen, zoveel technische verstand heb ik niet van het blok en flow. Maar laat het weten zou ik zeggen

Edjuh
          Bijdrager

Flappie had een foto van een bizar zelfgemaakt inlaatgat op een std carter, misschien kan hij je wat raad geven.

Thijs_DR_Evo
            Bijdrager

Als je de mogelijkheid hebt er andere maat spruitstuk aan te lassen lijkt het me zeker wel wat. Je moet alleen opletten dat de inlaat aan de binnenkant van het blok niet te groot wordt. (en zeker niet te breed)

grz Thijs

AA-T
              Sleutelbeheerder

is het dan niet zo dat je dat spruitstuk op een speedengine kan schroeven?
                of begin ik nou te dromen =), lijkt me namelijk ook wel iets voor mij 🙂

hansieb
                Moderator

Speedengine kun je een zelfgemaakt 15/15 spruitstuk op plakken maar superieur veel nut heeft het niet.

Zelfde als snorinlaat met 12/7 naar 13/13 voelbaar iets meer optrekken.

El Feurio
                  Topic starter

Op die italiaanse blokjes heb je dat toch ook.
                    Maar eht is gwn omdat ik er dan bv een 15 mm ofzo kan opzetten, zaodat je een kelk van wallaroo ofzo kan opzetten, wat uitproberen want nu kan je niet veel testen met die originele carbu’s he, maar het grootste probleem is da ik het spruitstuk dan zo lang moet maken omdat de carter in de weg zit namelijk waar het vliegwiel komt te zitte.
                    Maar ik ga het een van dees toch eens laten weten.

[url]http://www.sprocatti-motori.com/Carter_lamellare.htm[/url]
                    Dit is zo een blokje

Dus eigenlijk eentje met roterende inlaat fzo, dit zou de prestaties sterk verbeteren, of benik hiet fout is?

iaccaloco
                    Bijdrager

Vergeet ff 1 ding niet dan he……

D’r zit een membraan tussen, en uit jouw verhaal maak ik op dat je dat niet van plan bent…..

Dan heeft ’t weinig nut, als je inlaatgat boven de 13mm uitkomt slaat ’t mengsel in principe naast je krukas…

Dus zou je met membraan en een volle krukas moeten gaan stoeien……;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Thijs_DR_Evo
                      Bijdrager

Het grote voordeel (wat ik vind dan ;)) is dat je er een carb op kan zetten met een gasnaald. Dan kun je em volgas lekker vet laten lopen, zonder dat ie vet slaat onder deellast, want daar heb ik nogal eens last van. (hoewel het nu met de vario zo goed als weg is)

grz Thijs

El Feurio
                        Topic starter

iaccaloco :
                          Vergeet ff 1 ding niet dan he……

D’r zit een membraan tussen, en uit jouw verhaal maak ik op dat je dat niet van plan bent…..

Dan heeft ’t weinig nut, als je inlaatgat boven de 13mm uitkomt slaat ’t mengsel in principe naast je krukas…

Dus zou je met membraan en een volle krukas moeten gaan stoeien……;)

Wask van plan, maar beter zou dan mss wel zijn met een roterende inlaat, wel duur, maar is te doen denkek.

El Feurio
                          Topic starter

Thijs_DR_Evo :
                            Het grote voordeel (wat ik vind dan ;)) is dat je er een carb op kan zetten met een gasnaald. Dan kun je em volgas lekker vet laten lopen, zonder dat ie vet slaat onder deellast, want daar heb ik nogal eens last van. (hoewel het nu met de vario zo goed als weg is)

grz Thijs

Dat ook, en ook des te groter de carbu(ook niet te groot) des te meer trekkracht je hebt he, maar kzou et gwn eens willen experimenteren.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.