Vespa-Ciao.NL
:: Los maken freewheel

Home Forums Techniek Mechanisch Los maken freewheel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tjeerdtq
    Topic starter

Ik heb een lekke band dus een goed moment om mijn freewheel te vervangen.:D

Maar hoe krijg ik die los? Moet dat achter de freewheel zoals in het rood aangegeven?

Noetiepoerker26
      Donateur

Je kunt (als je die hebt) met een grote sleutel erop de freewheel losdraaien, anders kun je eventueel een Engelse sleutel met een dunne bek of een waterpomptang gebruiken om deze los te draaien.

Joukel
        Bijdrager

Noetiepoerker26 :
          Je kunt (als je die hebt) met een grote sleutel erop de freewheel losdraaien, anders kun je eventueel een Engelse sleutel met een dunne bek of een waterpomptang gebruiken om deze los te draaien.

En als het dan nog niet los wil gewoon een buis op de sleutel of waterpomptang zetten. Die moeren willen namelijk vaak lastig los.

Oldtimer fanaat

Noetiepoerker26
          Donateur

Joukel :
            En als het dan nog niet los wil gewoon een buis op de sleutel of waterpomptang zetten. Die moeren willen namelijk vaak lastig los.

Yep, of natuurlijk met je volle gewicht erop springen, dan schrik je het metaal als het ware en geeft het ook meestal mee:rules:D

Jelle
            Moderator

En als je het tandwiel niet meer nodig hebt, kun je altijd nog deze op de 2 putjes die erin zitten met een schroevendraaier en een hamer met de klok mee los tikken.

Dan heb je het tandwiel gedeelte uit elkaar en kun je de rest in een bankschroef klemmen. en dan tegen de klok in je wiel losdraaien.

Deze methode werkt prima, voor als je het oip bovenstaande methodes niet loskrijgt.

(laat ik het zo zeggen ik doe het altijd op deze manier)

Lennaert
              Sleutelbeheerder

Hierbij de echte tool die je hiervoor zal gaan gebruiken als je slim bent.

http://www.mtbgigant.nl/balhoofdsleutel-marwi-30-32-36-40mm?utm_source=google&utm_medium=productfeed&utm_campaign=shopping&gclid=CKmSm_aL6cQCFQzJtAodMRgAig

Ding past er perfect tussen en is multifunctioneel :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.