Vespa-Ciao.NL
:: loopt zo goed als niet. oorzaak geen idee.

Home Forums Techniek Problemen oplossen loopt zo goed als niet. oorzaak geen idee.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa-si-owner
    Topic starter

setup:

dr 43mm evo
      stnd kruk
      13/13 dellorto
      max tuned cp carter
      stnd/geen uitlaat

ik heb het blokje tijdje geleden gereficeerd ging allemaal zonder problemen alles was weer helemaal fris. hij heeft een tijdje gelopen maar het werd steeds minden. daarna heb ik hem een tijdje niet gebruikt en nu doet hij zo goed als niks meer.

cillinder goed.
      pakkingen goed.
      nieuwe carb @ 65 (weet is een beetje veel)
      onteking ook goed. (JA BOUGIE IS GOED!!!)

hij maakt alleen uitzichzelf slagen als ik heel hard ren maar dan blij hij niet lopen als ik niet meer duw of er op spring.

Anoniem

Een filmpje zou heel goed helpen denk ik. Draait je koppeling(binnenste gedeelte) mee als je rent?

vespa-si-owner
        Topic starter

srry filmpje gaat hem niet worden.
          ja koppeling draait gewoon mee ik snap er echT niks van :S

Anoniem

Als je “normaal” rent, maakt hij dan ook slagen? Ploft hij? Heb je compressie?

Even OT: Had jij vroeger een metallic-blauwe SI met witte velgen?

vespa-si-owner
            Topic starter

ja hij maakt gewoon slagen als ik loop maar verbrand niks. hij heeft veel compressie.

nope had geen si met witte velgen.

Jarco
              Bijdrager

Welk luchtfilter zit erop?

Heb je ookal een andere uitlaat geprobeerd aangezien std/geen niet echt de beste optie is voor een DRevo op max tuned carters.

Hoe weet je zeker dat je bougie goed is?

vespa-si-owner
                Topic starter

malossie red filter (vanmiddag net gekocht).
                  nee geen andere uitlaat geprobeert maar zonder uitlaat doet hij het ook niet en dan zou hij toch gwn moeten lopen naar mijn mening.

ik heb meerdere bougie geprobeert. daarnaast gwn de vonk beken en die was goed.

Anoniem

Zonder uitlaat verbrand je je zuiger, druk er toch maar een uitlaat op… Je weet zeker dat hij brandstof krijgt? Normaal is het toch zo dat Vonk+benzine=ontbranding… Als hij gewoon vonkt, dan zal het aan de carb liggen?

Edit: Mijn oldtimer-Tomos had hier ook last van, een keer de carb goed schoonmaken en hij reed weer als een malle!

vespa-si-owner
                    Topic starter

dat was ook mijn redernatie dus daarom heb ik vanmiddag een gloednieuwe carb gemonteerd.
                      dat van die uitlaat kon je inderdaad wel eens gelijk in hebben haha ik zal het doen.

het lijkt alsof het blokje wel wil lopen maar niet genoeg kracht geeft omzichzelf daaiende te houden

(snap je wat ik bedoel of is dit vaag?)

Anoniem

Je benzineslang is gewoon schoon? Misschien zit er wel rotzooi in je tank en is je brandstofkraan verstopt…

vespa-si-owner
                        Topic starter

nope hij krijgt wel brand stof.

Anoniem

Er zit dus gewoon brandstof in je vlotterkamer… Sproeiertje schoonmaken? Decompressie-kabel staat te strak? Als dit het niet is dan ben ik nu even uitgerateld…

vespa-si-owner
                            Topic starter

carb is nieuw! vanbinnen helemaal netjes (heb hem natuurlijk wel ff open gemaakt).

hij heeft genoeg compressie en maakt gwn slagen als ik hard ren. ik ga nog even prutsen nu het nog licht is. ik houd jullie op de hoogte 😉

mensen nog enig idee wat het zou kunnen zijn?

Gerarduz
                              Donateur

Tjek de bougie , nat is goed. Krijgt hij mengsel.Kan je dat afstrepen. Als je een 13/13 hebt met sproeier 68 zit je goed.
                                Het is ook het rijtje trouble shooting afgaan. Maar een vonk zegt nog niet alles.
                                Ik denk dat het een onstekings probleem kan zijn.
                                Vet aanslag opt vliegwiel kan een te zwakke vonk geven , en meet anders je CP afstand eens af. Die willen wel eens verschuiven door trilling of gewoon op raken.

Als paardemiddel kun je nog wat remmenreiniger in het bougiegat de kop in spuiten.

Uitlaat monteren is wel echt noodzaak , anders kan je zaken niet uitsluiten:!

Succes!:thumb

vespa-si-owner
                                Topic starter

nou ontsteking is goed. ben nog een beetje bezig geweest net. deco kabel los gehaal kop nog maar eens af gehaal en weer goed vast gezet. en uitlaat gemonteerd. nu kreeg ik hem aan: heel hard rennen dan slaat hij aan toeren laten opbouwen en dan nog eens er op proberen te springen:P maargoed als hij dus eenmaal loopt doet hij het prima zolang hij maar een beetje toeren houd. het is dus een probleem in de afstelling. daarnaast heeft hij veel minder toeren nodig als warm is.

het is dus een een afstelling probleem.

Ik heb dus een stukje kunnen rijden. en daarna de bougie even beken. nou.. 65 is dus te groot.

dus eerst maar een en goede sproeier er in.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.