Vespa-Ciao.NL
:: Loopt slecht

Home Forums Algemeen Oude topics Loopt slecht

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespa Si
    Topic starter

Sinds een tijdje loopt mijn brommer echt slecht. als ik ‘m wil starten pakt ‘ie meestal wel in een keer maar valt dan na 2 meter wer uit. Na 3/4 keer blijft ie dan wel stationair lopen.

Geef ik vervolgens een klein beetje gas en gaat ie wel, geef ik meer gas valt ie uit.
      Gas los–>gas weer erop en hij gaat weer. Ook dit blijft eventjes maar nadat ie dan een meter of 300 sukkelend vooruit is gekomen dan blijft ie wel draaien. Soms dan rij ik mssn net 15km/u en valt ie opeens uit. Ik hou mn gas gewoon hetzelfde (niet meer, niet minder gas). M’n brommer rolt dan rustig verder en opeens pakt ie m weer en schiet ie vooruit…

Na een tijdje (niet volgas kunnen rijden) is mn cilinder ook warm en als ik dan een stuk (km ofzo) volgas heb gereden en dan bij stoplicht stationair wil laten draaien valt ie uit…Starten kan dan na een minuutje weer.

Contactpuntjes en condensator vervangen, afgesteld op .45mm, nieuwe bougie en kabel erin, bobine en brug opgeschuurd. Bougie is bruin (íesjes te donker). Pakkingen (voet en kop) zijn vervangen.

Voorheen reed ik zonder voorspatbord, waardoor regen etc recht op mn cilinderkop geslingerd werd en mn brommer standaard uitviel, niet zo gek ook. Maar nu met normaal weer en spatbord rijdt ie dus nogsteeds zo gaar:'(

Waar ik moet ik het zoeken?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Heb je nieuwe bobine tot je beschikking ? probeer die eens.

kijk ook een hoe goed je vonk is.

verder heb je dus al je cp en condensator vervangen, daar dacht ik in eerste instantie aan

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Kay
        Bijdrager

Jelle hier op het forum heeft hetzelfde.

1e x gooit hem 2x rond valt uit.
          2e x draait 5 sec en valt uit.
          3e x blijft lopen alleen met vol gas valt hij ook uit.

Ik denk dat het aan de zuigerveren ligt.

Vespa Si
          Topic starter

Herr FlicK :
            Heb je nieuwe bobine tot je beschikking ? probeer die eens.

kijk ook een hoe goed je vonk is.

verder heb je dus al je cp en condensator vervangen, daar dacht ik in eerste instantie aan

Nieuwe niet, andere nog wel denk ik. Volgens mij nog een blauwe, zijn die anders? (d8 ooit is gelezen te hebben dat zwarte en blauwe niet hetzelfde zijn)

Zal wel even proberen zo meteen…

En mochten het de zuigerveren zijn…Is dat meteen kut want kan nergens 42mm vinden:@ is het alleen de slotspeling die aangeeft dat je veren versleten zijn? Want ik laatst mn cilindertje en zuiger ff los, en die zien er allebij nog netjes uit (d8 eerst namelijk aan warmloper). Kop van de zuiger was wel zwart, maar zijkanten helemaal schoon…

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

dan zijn de zuigerveren ook niet af, lijkt me ook niet egt een probleem voor dat.

of je zuigerveren moeten gewoon egt heeeeeeeel slegt zijn

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Edjuh
              Bijdrager

De enige plek waar ik ze heb gezien is mopshop daar zijn ze 11 euro.

Thijs_DR_Evo
                Bijdrager

Als je pakking tussen de carterhelftjes verrot is krijg je ook zo’n rare problemen. Zelfde voor de voetpakking.
                  Zuigerveren dacht ik ook al even aan, maar als je die recentelijk nog gecontroleerd hebt kan het dat eigenlijk al niet meer zijn. Controleer je idd door de veer in de cilinder te doen. (ONDER de stootrand) en dan de slotspeling te meten/bekijken.

grz Thijs

Vespa Si
                  Topic starter

Goed….vandaag weer eventjes gereden.

Het lastige starten viel mee, minder erg dan normaal maar niet zo netjes als voorheen. Stationair iets rijker afgesteld en valt nu niet meer uit maar maakt imo nu wel meer toeren dan hoogst noodzakelijk is…

Het vele uitvallen viel vandaag dus mee, zonder bobine te vervangen. Ik dnek zelf dat het aan het weer ligt, voorheen alleen geprobeerd bij strenge vorst(zondagochtend, remhendels zaten vast gevroren:O) vandaag was het niet extreem koud en al minstens 12 uur droog geweest, zal wel schelen…

Hij rijdt nu eigenlijk zwaar kut, want gele drukveer is té voor mijn setup denk ik, hij komt gewoon niet op z’n top die ie had met ori veer. Die gaat er vanaaf weer in, ga weer even testrijden en zal nog wel posten hoe ie het doet met vochtig weer…

Vespa Si
                    Topic starter

Goed…

Ori drukveer erin inplaats van de gele malossi. Resultaat: =)
                      Andere bobine. Resultaat: 🙁 geen verandering in het stotteren de eerste 5 minuten
                      Andere bougiedop. Resultaat: 🙁 geen verandering in het stotteren de eerste 5 minuten

Mijn puntjes staan op .45 en zijn hagelnieuw, net als condensator (lees startpost).
                      Kortom, de hele ontsteking is nagelopen….
                      Iemand suggesties?? I ran out of all my options…

Edjuh
                      Bijdrager

Toch maar nieuwe pakkingen proberen?

Carb en luchtfilter even schoonmaken?

hansieb
                        Moderator

Stotteren had een maat van mij ook, carburateur helemaal vervangen nu is het over 🙂

Het bleef maar door gaan zelfs met mijn speedengine eronder stotteren als een mudderfukker nu zit er een andere carb op en helemaal geen gestotter meer.

Hij had de carb ook al goed schoon gemaakt enzo maar nog steeds stotterde die.

Je bougiedop zit ook geen vocht in ofzo?

KennyVespa
                          Bijdrager

Spoeier miss verstopt,, ik heb dat eerst ook gehad en toen zat er een heel klein stofdeeltje in de sproeier,,, en vlotterbakje miss schoonmaken en kijk effe of je pakkingen niet gescheurd zijn want als hij vonkt dan ligt het daar niet aan dus kijk effe je pakkingen na en je carb (sproeier!)

Vespa Si
                            Topic starter

KennyVespa :
                              Spoeier miss verstopt,, ik heb dat eerst ook gehad en toen zat er een heel klein stofdeeltje in de sproeier,,, en vlotterbakje miss schoonmaken en kijk effe of je pakkingen niet gescheurd zijn want als hij vonkt dan ligt het daar niet aan dus kijk effe je pakkingen na en je carb (sproeier!)

Carb verdacht ik ookal…maar is een nieuwe 13/13…Wel spaco, maarja, moet in principe geen probleem zijn. Zal m ff schoonmaken. Alle andere pakkingen zijn vervangen. (Zie startpost).
                              Bougie heb ik ook vervvagne, dop ook, schoon geblazen en contactspray erin. Nix mag baten…

Ik had door dat stotteren en slecht rijden een top van ongeveer 40 gok ik (geen teller) en werd vrijdag meegenomen naar de roller=) Jullie mogen drie keer raden;) (behalve erwin:P)

Edjuh
                              Bijdrager

0,3?:D

Vespa Si
                                Topic starter

Edjuh :
                                  0,3?:D

nóg erger :$ 😛

Nul komma fuckin twee=) voor een brommer die 0,7 mag:P En ze verdachtte me niet eens van een begrenzer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.