Vespa-Ciao.NL
:: Loopt niet stationair

Home Forums Techniek Problemen oplossen Loopt niet stationair

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Smokingred
    Topic starter

Hallo forumgebruikers! Ik ben sindskort een trotse eigenaar van een vespa ciao uit 1991. Alleen wil het beestje niet stationair lopen. Ik heb inmiddels de koppakking vervangen, nieuwe Vsnaar (niet dat dat wat uitmaakt) erop gezet. Ik kwam erachter dat zodra ik de choke half indruk, dat hij dan blijft lopen. Dus mijn logica was: hij krijgt te weinig benzine! Er zat een 48 sproeier in en deze vervangen voor zowel een 50 als een 52. Beide mochten niet baten. Na 2 meter drukken slaat hij wel aan en hij rijdt verder goed. Wat kan ik hier nog aan doen? Stelschroef geeft ook geen verschil. Heel af en toe komt en wel een soort van ‘plof’ / lucht geluid uit het blok, maar dit is in de afgelopen maand misschien 3x gebeurd. Ik rij er elke dag op maar begint nu knap vervelend te worden.

Edit: brom, standaard blok, uitlaat, cillinder en carburateur.

Dustin
      Bijdrager

Heb je cp ontsteking? Zoja, staan je contactpuntjes wel goed afgesteld? Toen de mijne net te open stonden (0.55mm ofzo) wilde hij ook niet stationair lopen, maar startte de brommer verder wel goed.

Heb je ook al de deotest gedaan voor valse lucht, om lekkages uit te sluiten?

Is je carburateur goed schoon?

(Alleen een idee hoor, verder heb ik geen idee wat de oorzaak kan zijn 😕 )

niek1992
        Bijdrager

Heb je het blokje er al is onder vandaan gehad? Als je zo’n grote sproeier nodig hebt met een volledig standaard setup dan lekt hij vermoedelijk ergens lucht/mengsel. Dit kan op meerdere plekken zijn, maar de meest logische zijn nu:

• voetpakking
          • keerring achter vliegwiel
          • carter

Ga deze eventjes na, eventueel met de test die @Dustin ook al opnoemd (ik pak meestal Remmenreiniger, m’n brommer hoeft niet naar deo te ruiken  😉 ) . Je brommer moet anders stationair (hoger/lager) gaan lopen als hij ergens valse lucht heeft.

Wat voor kleur vonk heb je? is je vonk steeds dezelfde kleur, of wisselt hij af?

Heb je het vliegwiel eraf, dan loont het ook om gelijk de contactpunten te controleren. dat jij opnoemt dat er af en toe een plofje uit uitlaat/blok klinkt is dat er onverbrand mengsel in de uitlaat komt en deze later alsnog ontbrand door een vonk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.