Vespa-Ciao.NL
:: loopt niet mooi stationair

Home Forums Techniek Problemen oplossen loopt niet mooi stationair

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cittadriver
    Topic starter

Jongens ,

ik zit met een probleem mijn citta met malossi 46.5 loopt niet mooi stationair blijft heel hoog lopen als of hij valse lucht trekt maar dat doet hij niet… De cilinder is een keer vast gelopen en had een haarscheurtje in de cilinderwand bij een spoeler maar de voor de rest wel goed, nu heb ik dit stukje cilinderwand weg gevijlt te zien op de poortmap heb ik het ROOD gemaakt nu vraag ik me af of het daar door zou kunnen komen want ik snap het niet meer, dit kan in mijn ogen eigenlijk de timing niet veranderd hebben of toch wel, of word je spoeling nu heel anders??? Heb de pakkingen al vervangen en met een dun laagje vloeibaar en het carter is ok, met andere cilinder loopt hij wel gewoon goed, alvast bedankt

Cittadriver

Martino
      Moderator

Het warmloop spoortje op die plek heeft niet zo veel effect aangezien het niet boven je zuigerkroon uit komt. Zelfs al zal hij dit doen dan zal het spulletje nog niet direct heel erg hoog lopen. Je zegt daarbij alsof hij geen valse lucht trekt, maar heb je het rechterspoelkanaal wel goed af gesloten?

Wanneer je deze met een standaard voetpakking monteerd zal hij daar hoogstwaarschijnlijk wat valse lucht trekken. Gebruik dus een zelf uitgesneden pakking voor de SE met Malossi combinatie. Tevens daar een mooi kloddertje vloeibaar smeren en hij zal goed dicht zitten.

cittadriver
        Topic starter

Het is geen warmloopspoortje daar is de “WAND WEG” zeg maar, dat heb ik er tussenuit gevijlt omdat daar een scheurtje inzat en de wand minder dan 1 mm dik was, dacht als ik daar mee ga rijden en het breekt echt af is hij echt kapot… Heb nu een orginele malossi 46.5 pakking met vloeibaar en het zit op een speedengine dan moet hij toch goed afdichten lijkt mij ook al is het rechts misschien wat dunnetjes???

Martino
          Moderator

Het gaat hier wel om een spoelpoort die verlengt is, en ik moet je zeggen dat ik daar nog geen ervaring mee heb gehad. Met de boosters is dit namelijk wel mogelijk en zie je in snelle cilinders vaker wel dan niet op die manier doorgetrokken. Toch denk ik niet dat dit ook voor de spoeler een probleem moet geven. Heb namelijk wel met een Eurocilindro gereden die een beste kras had(niet weg gevijlt, maar wel diep) Dat liep niet anders dan normaal. Liever niet dan wel weg gevijlt, maar denk toch echt dat je het probleem moet zoeken bij de voet.

Ik heb even geen Malossi voetpakking voor ogen, maar kan mij herinneren dat de topsetjes dus niet goed zijn op een SE en je dus beter zelf een kunt knippen icm vloeibare om het lekken van de rechterspoelkanaal tegen te gaan. Dat het een dun randje is is jammer, maar wanneer dit goed dicht zit loopt zo’n Malossi 46,5 best goed. En in mijn ogen vaak onderschat door anderen.

Out of the box; Andere cilinder liep wel normaal stationair. Heb je hetzelfde kopje gebruikt? Misschien dat je deco lekt of dat cilinder en of kopje niet goed vlak zijn.

speedbuxy
            Bijdrager

Dat stukje wat weg is is totaal niet erg, want er zijn wel puch cilinders die dat hele stuk tot aan onderaan de open hebben liggen.
              Ik denk eerder dat je cilinder lekt op de recht spoeler om de problemen die martino ook al aangeeft.
              Want op een se komt dit super strak, en als je dan bv het beetje ruimte die de cilinder op de draadeinden heeft de verkeerde kant op duwt/zet sluit de boel al bijna niet meer af.
              (beetje moeilijk uit te leggen maar waarschijnlijk wel je probleem)

cittadriver
              Topic starter

@ martino en speedbuxy,

Ja de andere cilinder de 42 alu loopt wel goed stationair en heb dus een andere kop maar de deco dicht goed af…
                Maar zag ook dat het vrij nou komt maar had het idee aan de afdruk te zien dat hij goed afsloot… Zal hem er er nog eens onderweg halen en zelf een pakking knippen en hem mooi goed op zijn plaats duwen als ik hem vast draai dat hij dan wel goed afsluit kijken of het dan goed komt… alvast bedankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.