Vespa-Ciao.NL
:: Loopt niet meer goed?

Home Forums Algemeen Oude topics Loopt niet meer goed?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Luuk
    Topic starter

Heyy, mijn verhaal:

Ik reed een keer met mijn ciao (bromblok + proma circuit, verder std), bijna volgas met iemand achterop, voor de grap hield ik ff m’n decompressiehandle in zodat ie zou knallen.. maar toen kwam er een bocht. Na de bocht wou ik weer optrekken maar toen hoorde ik een heel ‘hol’ geluid, en trok hij voor geen meter meer, als ik een heel stuk meerende liep hij wel weer maar nog steeds niet zoals eerst.

Dus ik had alles nagekeken, toen kwam ik erachter dat er een kras in de cil zat, en de zuiger ook niet 100 % meer was, dus ja, nieuwe cil + zuiger erop gezet. Nu is het probleem al minder geworden, maar als ik een tijdje niet gereden heb moet ik nu 4 straten door rennen voordat hij start.. en dan moet hij heel warm zijn, anders heb ik nog steeds het holle geluid bij het optrekken, alleen iets minder erg.
      Rara wat zou het probleem zijn?

Hoop dat iemand me kan helpen,
      Mvg

Luuk

Cobra
      Bijdrager

gooi er maar voor te beginnen een grotere sproeier in.
        Die nieuwe cil. was die groter dan de vorige (zo, ja. nog grotere sproeier erin.

Luuk
        Topic starter

Ney het is gewoon een nieuwe std. cilinder, aan wat voor maat sproeier zat je te denken?

ik rij nu helemaal std, dus ook met std sproeier + uitlaat, gewoon bromblok, en nog loopt het voor geen meter. als ik zachter dan 10 km p/h rijd dan valt hij gewoon weg.. en hij start na 700 m rennen pas ofzo.

groeten, luuk

Luuk
          Topic starter

Uhm iemand??

woe
            Bijdrager

je moet die nieuwe cilinder wel inrijden

Alex
              Bijdrager

ik denk dat je decompresie klepje blijft hangen kijk hier maar eens na blijft hij wel stationair lopen?

Luuk
                Topic starter

Ben vandaag naar de dealer geweest die zij hetzelfde, of dat mixien m’n keerring eruit was geknald.

Die cilinder inrijden dat weet ik, maar hoelang is dit ong. bij ori. cil?

Groete luuk

Ciaofrank
                  Bijdrager

zit je luchtfilter er nog wel goed op? Die kan eraf geknald zijn(?)

woe
                    Bijdrager

+- 500 km?

Luuk
                      Topic starter

ja die zit er nog op, maar 500 km?:|:|

woe
                        Bijdrager

ja, als je nog meer nieuwe dingen heb, dan moet je tot wel 1000 rijden

Ciaofrank
                          Bijdrager

500 km is best wel overdreven vind ik, dit geeft de fabriek op, alleen maar om er zeker van te zijn dat ze geen claims ofzo krijgen, 1000 km is helemaal te ziek… Dat ik nieuwe lagers + nieuwe cilinder had (alles nieuw dus zegmaar) Heb ik 1 tankie en een beetje ingereden, een km’tje of 100 dus, zonder problemen!

mits je geen dikke simonini set hebt vindt ik 100km genoeg.

edit : nog even over je probleem, je hebt neem ik aan al bougie vernieuwd? En heb je contactpunten?

Vincent Vario
                            Bijdrager

ik heb ook wel eens gehad dat k bij de 40 men decompresseur onkneep, toen knapte m`n koppakking, zal bij jou ook wel gebeurt zijn, en er zal wel een stuk koppaking in je cilinder zijn gekomen,> heb je je koppaking wel vervangen?

Luuk
                              Topic starter

Het probleem eindelijk gevonden 🙂 de keerring was eruit geschoten..

toch bedankt, groete luuk

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.