Vespa-Ciao.NL
:: Loopt koud prima, Warm zakt hij in toeren en valt hij uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen Loopt koud prima, Warm zakt hij in toeren en valt hij uit

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Joackie-
    Topic starter

Heej kan iemand mij helpen met dit probleem?

Ik heb een ciao en als hij koud is start en loopt hij prima.
      Zodra ik een paar minuten gereden heb en hij is warm daald hij ineens in toeren, heeft geen trekkracht meer en gaat hij openduur uit.
      Zodra ik hem weer probeer te starten pruttelt hij wel maar komt niet op toeren.
      Als ik hem een tijdje laat staan en hij weer koud is doet hij het wel weer tot die paar minuten.

Setup:
      Ciao-mix Electronisch blok
      50CC std
      Leovincie kruluitlaat
      13/13 Carb
      Sproeier maat ????

Leo
      Bijdrager

het je je carb al nagekeken? weet je nu niet welke sproeier je erin hebt?

Lennaert
        Sleutelbeheerder

3dubbelle post -.-

-Joackie-
          Topic starter

Neeh carb nog niet nagekeke.. Wat kan daar mis mee zijn dan?
            En weet idd niet welke sproeier maat maar zal ff kijke.

Leo
            Bijdrager

nou het kan zijn dat je carb verstopt zit en dus niet/te weinig bijvult. als jij in het begin gaat rijden is je vlotter vol, maar na een paar 100 meter raakt hij weer leeg en valt hij uit. op dat moment vult hij weer langzaam vol en kun je weer rijden. maar kijk eerst maar eens naar je sproeier.

Leo

DjUrK
              Bijdrager

Ik denk dat het of je cilinder is of dat je uitlaat dicht of verstopt zit.
                Probeer de uitlaat is een stukje los te draaien dat hij wat lekt en ga dan nog eens rijden.

Dirk.

noellke
                Bijdrager

compressie? zuigerveren nog goed?

-Joackie-
                  Topic starter

Heeft nog wel compressie genoeg als je hem aanloopt dus denk dat Zuigerveren nog wel goed zijn maar zal vanavond even kijken en dn kijk ik gelijk carb en sproeier even na.

Blijft nu wel rijden maar toeren worden minder als ie warm is.
                    Trekt owk stukken langzamer zodra hij warm is.
                    En als ik hem als hij warm is uit zet en ik probeer hem weer aan te doen dan start hij wel maar wil niet op toeren komen.

boywhitey
                    Bijdrager

probeer je luchtfilter er is af te trekken als ie warm is en dan gaat ie het denk ik wel doen, ik had namelijk een zelfde probleem.

Jeezy
                      Bijdrager

ik heb ook inderdaad precies hetzelfde probleem, heb het nog niet weten op te lossen maar rij nu met een geimproviseerd luchtfilter (stuk panty met filterring om de carburateur vastgezet) dit rijdt beter dan een pollini of malossi filter. waarschijnlijk is mijn sproeier wel nog te groot dus moet nog kijken wat dat voor effect gaat hebben.

-Joackie-
                        Topic starter

zonder luchtfilter start die vn mij helemaal niet:P
                          Maar heb nu gewoon luchtfilter erop en kleinere sproeier en aan de stationairschroef gedraaid en start al iets beter.
                          Maar als ik gas los laat is het net alsof het gas beetje blijft haken tot ik bijna stil sta dn is het weer klaar weet iemand waar dat aan kan liggen?

En probleem met starten is nog niet helemaal opgelost maar komt al wel wat meer verbetering in.

Jeezy
                          Bijdrager

heb gisteren sproeier van wel 8 maten kleiner in m’n carburateur gestopt (van 72 naar 64), brommer rijd nu een stuk beter ook MET pollini filter en valt niet meer uit bij stoplichten e.d.
                            zou dus toch kijken voor de perfecte sproeier aangezien dit nogal wat verschil maakt, gewoon beetje kijken welke het meest effect heeft op de brommer..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.