Vespa-Ciao.NL
:: Loopt half

Home Forums Techniek Motorisch Loopt half

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jesse Hatzmann
    Topic starter

goedendag forum leden,

ik heb laatst mijn blokje getuned en daarna liep hij. Hij had alleen een te kleine sproeier waardoor hij bij vol gasgeven niet reageerde maar als je het gas rustig liet opkomen hij wel in toeren verhoogde. Hierna wilde ik hem weer starten met de accuboormachine en brak de spie af.

Deze vervangen en daarna liep hij niet meer. Ik had geen idee waar het aan lag dus had hem naar een zaak bij mij in de buurt gebracht. Hij dacht dat het aan de cilinder lag dus deze vervangen. Daarna liep hij weer alleen kon hij geen stationair lopen en liep hij slecht.

Toen heb ik hem toch weer mee naar huis genomen, omdat hij lang tijdig ziek is geworden. Ik dacht dat hij slecht liep omdat ik de krukas verkeerd had aangepast. Deze vervangen voor een mazzuchelli amt004.

net weer getest en hij loopt, maar wel alleen als ik hem aan blijf drukken.

weet iemand wat het probleem is want ik weet het niet meer.

ik heb een imitatie Carter cp met een 65cc polini, 13/13 carb met sproeier 82, malossi luchtfilter en vario. Het Carter is geflowed en de inlaat is vergroot. De contact punten zijn afgesteld op ~0,45mm.

Dankjewel

Joor
      Donateur

Sproeier 82 is veel te groot, je zou eerder rond de 66 tot 70 moeten zitten. Dat wijst dus op valse lucht.
        Weet je hoe je dat kan controleren?

Jesse Hatzmann
        Topic starter

Jawel dat weet ik wel. Vindt het alleen zo raar dat ie alleen loopt als ik hem aan blijf duwen. Hij reageert dan ook weinig op t gasgeven. Je hoort alleen een ander geluid meer niet

Dankjewel

Mischa
          Bijdrager

Imitatie carter snel weg doen voor een gebruikte originele…staan erom bekend niet goed af te sluiten, en dus valse lucht, verklaart je te grote sproeier maat. Zoek maar eens op dit forum over imitatie carters, word je niet vrolijk van.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jesse Hatzmann
            Topic starter

Zal dat dan ook verklaren waarom hij alleen “loopt” terwijl ik hem aan duw?

Dankjewel

Mischa
              Bijdrager

Ik denk dat jij dan zorgt voor compressie, het carter is zo lek dat zonder jou hulp er geen compressie voldoende is.
                Het is jammer dat ze zulke carters mogen verkopen, het is echt niks. Zoek op marktplaats naar een gebruikt (brom) carter en zet daar je onderdelen op over.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…

Wim
                Bijdrager

Je kan nog even testen of je inlaat goed of slecht afsluit.
                  Blaas op je inlaat spruitstukje, terwijl de je de krukas draait merk je of het afsluit of juist niet.
                  Op het afgesloten moment mag er geen lucht doorkomen. Nagenoeg niets.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Jesse Hatzmann
                  Topic starter

Heb net even getest. En inderdaad, er komt lucht door als hij hem eigenlijk zou moeten afsluiten.

had er nog niet overgelezen dat de imitatie zo stront zijn. Weer een leer voor de volgende keer.

nu maar weer uitelkaar halen en hopen dat ie het dan wel doet.

ik twijfel eraan om gelijk de spoelpoorten en boostpoorten ook mee te nemen.

wat is jullie advies hierin? Heb het nu een aantal keer gedaan. Zit alleen met hoeveel druk verliest hij door het flowen

Dankjewel

bram0vitz
                    Bijdrager

Ha Jesse, je zou ook het volgende kunnen doen:
                      De spoelpoorten gelijktrekken in het carter aan de cilinder, let hierbij op dat in het groot carter het aluminium wat dunner is en je er niet te hard in moet gaan anders krijg je een gaatje richting je vliegwiel.
                      En voor de boosterpoorten zou je het groene hapje weg kunnen halen:.IMG-20251223-WA0000

beetje prutsen hier en daar

Jesse Hatzmann
                      Topic starter

Blokkeert het cilinderhemd de boostpoorten dan niet? Of bedoel je helemaal doortrekken? Ik heb nu bij het imitatie Carter hetzelfde gedaan als wat er in de How to stond. De boostpoorten doorgetrokken in z’n geheel dus tot aan de krukas als t ware

Dankjewel
                        1

zevenenergie
                        Donateur

Hoi Jesse ik heb even de foto wat aangepast:
                          De gleuven zijn in middels achterhaald er moeten hapjes uit het carter gehaald worden. (Groene vlakje) Dit is ook nog eens veel gemakkelijker. Als je de fotos vergelijkt zie je dat ik ook nog iets aan de zuiger gedaan heb. Zelf even goed kijken door de losse carter helfden en de cilinder tegen elkaar te houden maakt veel duidelijk.

gggf

Jesse Hatzmann
                          Topic starter

heel erg bedankt voor iedereen hulp!!

Dus alleen dat groene vlakje weghalen is genoeg?? Sorry, maar begrijp het niet helemaal omdat in de How to stond dat je hem moet doortrekken tot het einde van je cilinderhemd of je gleuven moest maken in je cilinderhemd zelf.

Dankjewel

Wim
                            Bijdrager

Sorry, maar begrijp het niet helemaal…

Pfff.
                              Haha 😉

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.