Vespa-Ciao.NL
:: loopt beroerd

Home Forums Techniek Problemen oplossen loopt beroerd

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Paultje!

Ik heb een probleem met mn citta hij wil niet lkkr draaien
      Me setup is: ,65cc Malossi ,
      ,,Stnd cilinderkop
      Stnd kickstrt getund carter 13mm inlaat en booster poorten doorgetrokken,Stnd kickcarter
      ,,Malossi vario nu nog stnd druk en trekveren
      ,,13/13 carb 72 sproeier ,
      ,,Malossi filter,,

Wat ik allemaal al er aan heb gedaan een nieuwe carter gepakt om dat we d8en dat die andere niet goed was… de bougie vervangende onsteking vervangen het vliegwiel.. carburateur andere sproeiers andere rollen niks helpt :S hij start heel moeilijk en komt bijna niet van zn plek en hij komt ook niet aan zn toeren!!en de cilinder heeft goede compressie..

Als iemand een idee heeft wat het nog zou kunnen zijn zou ik het graag horen

Tonni
      Moderator

Een oliekeerring lek of verkeerd om geplaatst is een optie. Anders misschien de zuiger verkeerd om geplaatst.
        De keerringen moeten altijd met de gesloten kant naar buitenkant blok. De zuiger moet altijd gesloten zijn voor de uitlaatpoort langs, daar mag dus geen poort zitten.

Andere opties: krukas verkeerd getuned (teveel eraf gehaald of verkeerd om) of misschien toch de inlaat verkeerd gevijld, of te diep geboord, hierdoor dan een lekke inlaat. (kan je controleren door het gesloten deel van de kruk voor de inlaat tezetten en er dan op te blazen, er mag dan vrijwel geen lucht langs te blazen zijn.)

Anders kan ik zo niets bedenken.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Paultje!

heeej bedankt dat je reageerd:thumb maar er is geen olie kering lek en de zuiger zit ook goed ik heb de carter met wouter getunend op precies dezelfde manier als bij die van hem en die doet het ook goed dus.. we hebben er nog op geblazen voordat we het inelkaar hebben gezet dat was dus allemaal goed

ik ben egt ten einde raad ik weet het niet meer wat het kan zijn en dit is al de 2de carter:'(

VespaAvanti
          Donateur

Slotspeling van de zuigerveren te groot?:?
            Zoja, dan zijn je zuigerveren gewoon op.
            CP op 0,45 mm?
            Succes:thumb

edit aa-t:
            ideale slotspeling is 0,2 tot 0,4mm

citta geel
            Bijdrager

ik zal toch maar eens naar je zuiger gaan kijkn hahahah:thumb:thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.