Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › loopt alleen stationair
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 6 maanden geleden door adff.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 september 2008 om 10:33 #208462
Toen ik naar school reed kapte de citta er weer eens mee. De volgende ochtend starte ie wel, maar nu loopt ie dus alleen stationair, heel erg laag, zolaag als de snelheid waarmee je hem aanloopt en je ziet telkens de wolkjes uit de uitlaat komen, soort van rooksignalen.
Als ik dan ga rennen hoor je niks meer, en als ik stil ga staan loopt ie weer stationair.Nieuwe 43 evo
leo HM
sproeier 66/62
malo filter/13/13
gereviceerd elec bromblok
std kop met 50cc koppakking– goede compressie (wiel blokkeert)
– vonk is blauw, en gaat sneller vonken als ik ga rennen. Bougie is nieuw, cdi en bekabeling 2mnd oud.Carb is helemaal schoon, gashendel etc werkt. ik het heb al geprobeerd met/zonder luchtfilter.
De bougie is wel zwart, evenals de kop aan de binnenkant. Ik denk zelf dat dit toch eerder door het constante lage toerental dan door te grote sproeier komt.
Hoe kan ik testen of er teveel olie in zit? Vertrouw na die paar topics de tankstations niet meer zo:boos😕
24 september 2008 om 11:15 #220536Al een ander cditje geprobeerd ? misschien ook even kijken of die goed vonkt.
24 september 2008 om 16:28 #220541Iemand? het begint na een paar uur sleutelen aardig frustrerend te worden…
24 september 2008 om 21:37 #220545Je gebruikt een 50cc koppakking bij een 43mm cilinder, dus ik gok dat je valse lucht trekt. Dat lijkt mij tenminste het meest voor de hand liggen.
24 september 2008 om 21:54 #220546Moet opzich wel gaan met die pakking, al denk ik ook dat het valse lucht is, alleen dan bij de carburateur.
Hoe is de kunstoffen bus in je carburateur, zit hij goed strak?24 september 2008 om 22:51 #220547bij de carburateur trekt een vespa haast nooit valse lucht… alleen als die bus gaar is.. maar dat gebeurt niet zomaar. of de carb zelf meot inees los gaan zitten ofzo.. maar dat is alleen bij gebrekkige montage.
het is gewoon een van je pakkingen;)
Mike25 september 2008 om 12:28 #220551Bij de carb trekt ie denk ik geen valse lucht, kunststoffen bus is in goede staat, en de carb zit ook gewoon stevig vast.
Bij de andere pakkingen, tja 😕 Als het bij de koppaking zou zijn, zou ie toch juist hoog stationair moeten lopen.
Het zou best kunnen, maar dan weet ik niet hoe ik het kan verhelpen. De pijpsleutel is zowat dol, en de pakking is nieuw alu.
Carterpakking lijkt me niet.
Wat wel zou kunnen is de keerring, maar ik weet dan ook niet wat ik daaraan verkeerd gemonteerd heb.Nog even voor de duidelijkheid, hij start supermakkelijk, maar de enige gasreactie is het geluid uit de carb.
25 september 2008 om 12:36 #220552Ik denk ontsteking.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...25 september 2008 om 15:21 #220553Tonni :
Ik denk ontsteking.Denk je dan net zoals hansieb aan de cdi?
25 september 2008 om 16:40 #220554probeer dingen met je ontsteking ga naar een maat leen een cdi en monteer hem maybe kan het dat zijn probeer wat dingetjes 8)
nieuwe kabel en dop is nooit weg 😉
en gozer een nieuwe bougie kan nog vonken en het leuk doen maar als hij in je brommer zit is het een ander verhaal een nieuwe bougie kan nog zo kapot zijn als een gescheurde condoom :!
ik heb t bij een maat gehad die zn citta deed eht heel raar liep wel gewoon statio maar raar rijden en ploffen bla bla
andere bougie erin en huppa gaan met die banaan 😀hoop dat je hier wat aan hebt 8)
succes
1 oktober 2008 om 19:41 #220597Hehe, ik heb het probleem gevonden. =)
Stationair vonkt ie wel, maar als ie sneller gaat lopen stopt ie met vonken. Dus als ik de bougie eruithaal en loop krijg ik een mooie blauwe vonk. Ga ik echter rennen -> geen vonk.Wie weet wat het precieze probleem is? spoelen, kabels, dop, bougie zelf (had ik al verwisseld maar misschien?), cdi.
-edit- btw bougie t/m cdi is allemaal 3 maanden of jonger.-
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.