Vespa-Ciao.NL
:: Lollol3r’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Lollol3r’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lollol3r
    Topic starter

Welkom op mijn perso! 😀

Ik ben Bas, 22 april aanstaande staat een afspraak om mijn ‘Bromfiets-rijbewijs’ te halen (A.k.a. Certi 😉 ) deze haal ik natuurlijk in één keer.

Het begon allemaal in juni 2008. Nadat ik als vijftien jarige tijden lang op illegale brommertjes reed kocht ik op een goede dag een Citta over. Klinkt natuurlijk een beetje raar, maar ik was meteen verkocht. Als ik zestien was, zou ik op zo’n ding rijden! Niet veel later ging ik het gesprek aan met mijn ouders, en kocht ik mijn eerste legale brommer. Een Citta die slecht liep, en er niet uitzag. (Zie stikker op foto, lol) Hij heeft me €300,- gekost. Het plan was simpel: Uit elkaar slopen, opknappen, en weer in elkaar zetten. :Y)

Het was ondertussen lekker warm buiten en de Citta lag al snel uit elkaar. Het was de eerste brommer waar ik echt serieus aan begon met sleutelen. Het begon met hele simpele stapjes omdat ik er natuurlijk nog niet veel vanaf wist, zoals bandjes en schokbrekers eraf, carburateur los halen, etc.

Ik begon het allemaal wel interessant te vinden en begon op internet te zoeken naar meer informatie over het sleutelen. Zoals hoe het blok in elkaar steekt, hoe je alles reviseert en hoe je opvoert etc. Ik begon steeds meer alles uit elkaar te gooien om te zien hoe het in elkaar zat, zonder bang te zijn dat ik zou vergeten hoe het weer in elkaar moest. (Later gelukkig nooit problemen mee gehad, lol _0_ )

Toen alles op een gegeven moment uit elkaar lag had ik al aardig wat kennis opgedaan van het brommertje. Ik begon met het controleren en schoonmaken van het blok, en het schuren van de onderdelen die gespoten moesten worden. Het was ook rond deze tijd dat ik het Citta-Forum en de geweldige online winkel JMPB leerde kennen. Wat volgde: Een aanmelding op het forum en een bestelling van ruim €200,-.

Ik begon met het lezen van de perso’s hier op het forum, en besloot al snel dat ik ook een booskijker wilde maken! Ik begon hier natuurlijk met veel te veel enthousiasme aan en wou hem in een uur af hebben, het resultaat zie je op de onderstaande foto. :bonk: De volgende dag ben ik met iets meer beleid aan de gang gegaan, en heb ik het ook rustig aangepakt, resultaat zie je ook hieronder. (Zoek de verschillen..)

Niet veel later kwam de bestelling van JMPB binnen, en al snel was het gehele blok gereviseerd en opgeknapt. Het duurde dan ook niet lang of het opbouwen begon voor een groot gedeelte alweer. Ondertussen had ik ook al goede plannen en ideeën opgedaan voor m’n Citta. Hij zou geheel zwart worden met chromen onderdelen en traanplaat op sommige delen. 😮

Toen kreeg ik een erg leuke kans, ik kon gratis bij iemand van het forum een oude Leo krul overnemen. 😀 Deze direct opgeknapt en eronder gehangen, maar bleek niet zo goed te werken met de set-up (Duh.. ? :bonk: ). Deze daarna verkocht en van het geld een nieuwe City Power gekocht zodat de oude weg kon. Ondertussen zat de Citta alweer in elkaar!

Toen een tijdje geleden traanplaat op de kapjes gemaakt, even een lekke band geplakt en nog wat andere kleine dingen. Zoals koppeling gepolijst en het digitale tellertje weer verwijderd. (Komt een nieuwe voor in de plaats, deze werkte niet goed)

Foto’s van koppeling en hoe de Citta er nu bij staat komen binnekort!

Bedankt voor het lezen van mijn Perso! Laat nog even een reactie achter 😀

Daan777
      Moderator

Heuj eindelijk de overstap gemaakt:P

Dat spuitwerk heb je netjes gedaan;)

Martijnvanheerde
        Donateur

Lekker bezig:thumb

Robertez
          Bijdrager

Aah nice weer een citta perso erbij!

Mooi opgeknapt citta`tje, uitlaat ziet er weer lekker fris uit :thumb

sombrero
            Bijdrager

ziet er mooi uit. zo te zien houd jij ook wel van alles schoon en clean te maken en te houden op je brommer 😛
              ziet er netjes uit allemaal. leo krul zou op zich wel goed moeten rijden op standaard set-up maarja city puffer is ook altijd goed he.

Lollol3r
              Topic starter

@Sombrero, ja het had denk ik ook wat meer met de sproeier te maken zegmaar, maar toen had ik daar nog niet zoveel verstand van is alweer een jaar geleden. 😛

Lollol3r
                Topic starter

Yeaaaah, vario! 😀 Loopt City Power eigenlijk beetje lekker met std vario?

En gister was ik begonnen met het uit elkaar slopen van mijn velgen! Deze gaan meteen even netjes gespoten worden voordat de nieuwe naaf en de vario erop komen! _0_

Histor
                  Bijdrager

Nice man:thumb ! doe je erg netjes!

Btw zat er rode diesel in je citta toen je hem kocht?:O
                    die benzine is knal rood?

ivovanzon
                    Bijdrager

Is waarschijnlijk gewoon castrol olie, die is ook rood 😉

Lollol3r
                      Topic starter

@Histor, haha, lijkt maar zo! Komt door de zon. 🙂

Lollol3r
                        Topic starter

Yeah! Gister geslaagd voor mijn rijbewijs met maar 4 fout.

Citta is nu bijna klaar, alleen nog wat blanke lak op de velg en dan alles weer in elkaar zetten met …. DE VARIO! 😀 Ook nog een nieuw zadel omdat de andere gescheurd was..

Foto’s, offcourse:

(Eerste foto van velgen in de primes, tweede foto is met zilveren velgenspray! :D)

niceVespa
                          Bijdrager

zien er weer netjes uit:thumb

GTZ NV

Helios
                            Bijdrager

Frisse velgjes en nette citta!
                              Dat je digi teller niet klopt komt door je bougie die niet ontstoord is.
                              Koop een ontstoorde kabel / dop en je kan hem er weer op doen.

Anders gaat de teller van 15 naar 90 en van 90 naar 0.

Lollol3r
                              Topic starter

Nou, weer even bezig geweest! Carters zijn nu bewerkt, heb de inlaat geveilt voor mijn nieuwe 13/13 carb, en er zit nu een bewerkt krukas in! Ook een nieuwe zuiger + veertjes en een mooie 2e hans (orginele) Proma cc met een Leovince demper! Super prestaties en heerlijk geluid. De uitlaat moet ik binnenkort alleen nog even opknappen zitten hier en daar wat roest plekjes, de demper heb ik ondertussen al gepolijst. (Nog niet op foto).

Top is nu 60+ op Citta teller en 54.9 op mijn digitale teller. Hij trekt redelijk op, maar stuk slechter als met City Power, maar geeft daarintegen een heerlijke boost vanaf 20 kmph tot ongeveer 50 kmph en daarna kruipt hij nog een paar km omhoog naar zijn top.

En zoals hij er nu bij staat, alleen hier nog met City Power ipv Proma.

Lollol3r
                                Topic starter

Update update update! 😀

Van het weekend bezig geweest met een vet strakke half zelgebouwde uitlaat! (H) Tja, ik had teveel uitlaten liggen! 😛 Men neemt een Proma Circuit uitlaat, slijpt hier een deel af met de slijptol en last een deel van een Techno uitlaat op het eind waarvan begrenzer is afgesloopt en beetje bewerkt, met hierop een Leovince demper aan vast gelast. Bla bla, genoeg geluld, FOTO’s:

Morgen ga ik alles lassen. 😀 Daarna alles schuren en in de mooie blanke lak, en dan als ik nog tijd heb even me motorscherm bewerken. 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.