Vespa-Ciao.NL
:: Loek’s ciao(s)

Home Forums Perso’s Projecten Loek’s ciao(s)

• Dit onderwerp bevat 83 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door Loek.
15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 84)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

bougietje vetgeslagen, probeer eens een nieuwe.
      te lang stationair is niet goed (soms)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Rebel

Loek :
        Heb ook vario hè St3yn 🙂
        Vanmiddag is ie ineens gestorven. Had hem even aangerend en stationair voor de deur gezet.
        Ineens valt ie gewoon uit. Niks meer uit te krijgen. Enige wat ik kon verzinnen was de carburateur maar met een andere 13/13 deed ie nog niks.

Mijne vandaag 5x uitgevallen
        Regen he 😉

rij door een plas valt ie uit 5 min wachten doet ie ut weer

Hopelijk is dit bij jou ook zo
        (hebben meer mensen last van vooral als je zonder rubber in je cp vliegwiel rijdt)

Frits
        Bijdrager

Loek rijd met Elec..carters toch?8)

TimoO_
          Donateur

dat DR blok van hem is CP

FonS
            Bijdrager

ja klopt, blok was eerst van mij

zal waarschijnlijk de bougie zijn, zoals Flick al zei 😉

EVO.CITTA
              Bijdrager

mooie ciao alleen de kappe nog 🙂

Loek
                Topic starter

Heb vandaag maar eens de pakkingen ververst van de speed engine + 42mm Polinike + malossie kopje…
                  Doet nog steeds net zo weinig. Met benzine/lucht-toevoer is niks mis. Moet het dus echt ergens in de ontsteking gaan zoeken.

TimoO_
                  Donateur

hoh daar word ik altijd zo gek van, ontsteking problemen met cp blokjes. wat ik dan doe: kijken of alles goed afgesteld/aangesloten is zo niet compleet nieuwe onsteking erop pleuren.

owja je zit met je vliegwiel eh? ennuh, je hebt al gecheckt of die vonkt of niet? ik kan evt. deze week es langskomen als et niet lukt.

Loek
                    Topic starter

Vandaag twee nieuwe bougies geprobeert. Het wilde alleen niet helpen…
                      Hoort je bougie eigenlijk nat te zijn? Na twee startpogingen? Bij mn andere blok was dit wel altijd zo. Bij deze niet.
                      Denk dat ik toch maar eens hulp ga inroepen van iemand die meer ervaring heeft :p

ArvidW
                      Donateur

Ja, als je als een gek aan het rennen bent geweest en hij start niet hoort hij nat te zijn. Betekend alleen wel dat je onsteking niet werkt 🙁

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

Loek
                        Topic starter

Ik schreef dattie bij het andere blok altijd nat was als ik hem had geprobeert te starten…
                          Bij deze (speedengine) was hij gewoon droog… Hij vonkt gewoon goed en ik heb voor de zekerheid maar 3 bougies gekocht, Hittegraad 7 en 8 en een ontstoorde. Maar allemaal even weinig.
                          Heb nu met 2 carbs geprobeert, maar daar deetie het allebei niet op.
                          Toch een benzineprobleem? Vlottertjes werken prima, benzine loop in het bakje…

ArvidW
                          Donateur

Sproeier te klein, sproeier verstopt

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

TimoO_
                            Donateur

of spietje gebroken.. maar eigelijk zou ik dan denken dat je wel enig teken van verbranding moet merken als dat zo was, want hij geeft dan wel nog steeds een vonk alleen op het verkeerde tijdstip. ik blijf erbij tot nu toe 😛

Loek
                              Topic starter

Heerlijke carneval gehad! 6 Dagen aan een stuk door…

Vandaag mijn 43mm DR blok nog eens uit elkaar gehaald en standaard kop vervangen door 43mm HD malossi kop.
                                Nieuwe hittegraad 7 bougie en…. hij liep in een omwenteling! Niks mis mee dus!
                                Rollen van de vario waren wel te licht, en sproeier 2 maten te groot ongeveer.

.-{2F4OV}-.

Nice loek! Hoeveel grams heb je erin liggen dan?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 84)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.