Vespa-Ciao.NL
:: LimboTour 2014 3/4 Mei

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl LimboTour 2014 3/4 Mei

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 240)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Groningers & Friezen meeten bij de Mac Donalds in Meppel (ligt op de route voor beide)

WY & Speedbuxy rijden samen in de caddy naar Weert met daarin mijn brommer.

Ik kom op eigen vervoer naar Meppel en stap bij de Groningers in.

Dit was het concept van vorig jaar. Maar het is nog maar te zien of dat dit jaar weer haalbaar is. Aangezien er vanuit Groningen; Alex, Tonni, broezert en Martino mee rijden (zeer waarschijnlijk). Als ik dan ook nog instap zitten wij met z’n vijven in de auto wat dan weer best krapjes is.

Mijn Citta is er in ieder geval klaar voor.. Ik wacht verdere berichten qua vervoer wel af van Alex/Martino

Jelle
      Moderator

Wat Tonni zei over vanaf de Avanticamping naar de meeting plek te rijden, voel ik ook wel wat voor…

Ik weet alleen niet om hoeveel km’s het gaat?

Tonni
        Moderator

Ik heb geen trekhaak helaas, dus ik gooi mijn brommer maar achterin de auto.
          Het lijkt er op dat ik dus alleen heen rijden zal.

Jelle: ik begreep dat naar de startplek vanaf de camping ongeveer 30/35 kilometer zou zijn?
          Dat zou best te doen zijn..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
          Moderator

Opzich zal ik ook wel die route willen rijden vanaf Camping Avanti, maar het is ongeveer 45 km naar de Mac Donalds in Geleen.
            Reken deze x2 plus nog de extra kms welke we in Zuid-limburg rond rijden en je maakt al gauw een beste tocht.

speedbuxy
            Bijdrager

Dat 1e stuk is weinig aan en het gaat ten koste van de halve toer dag dus ik voel er weinig voor omdat te rijden.
              Heuvels en glooiend landschap is waar de meesten voor komen denk ik.

@Stephan
              Hoe zit het met jou hout voorraad?
              Want zoals het weer er nu voor staat gaan we een nacht tegemoet van 6 graden met een straffe noord ooster wind die kan aan trekken tot wind kracht 6.
              Dus er moet best wat hout zijn willen we het warm houden.

En ik hoop dat er een hotel of pension in de buurt is? want met 6 graden in een tent op de grond slapen heb ik weinig zin aan.
              Was vorig jaar al gebroken en toen was het rond de 13 graden.

Florian
              Moderator

speedbuxy :
                En ik hoop dat er een hotel of pension in de buurt is? want met 6 graden in een tent op de grond slapen heb ik weinig zin aan.
                Was vorig jaar al gebroken en toen was het rond de 13 graden.

Ben hier op zich ook wel voor. Slaap altijd verrot met zulke dingen en ben dan ’s ochtends altijd kneiterbrak.

Ik had Stephan al gevraagd of er plek was in de caravan maar deze blijkt helemaal vol te staan met meubels:lol

Ik heb wel een pop-up tentje maar deze is toch niet helemaal geschikt voor mijn lengte haha. Is er wellicht iemand die van plan was om een grote tent mee te nemen/op te zetten?

Rizla
                Donateur

kijk een leuk hoteltje op een afstand van 2.8 km van nederweerd peeljuwel de bovenste van de link

Florian
                  Moderator

@Rizla,

Haha voor die prijs kan ik ook wel één nachtje zonder slaap:lol

Rizla
                    Donateur

of bed and breakfast in nederweert
                      http://www.bedandbreakfast.nl/bed-and-breakfast-nl/nederweert/nederland/c2750467eert

De bovenste is voor vijf personen. a 166euro is totaal voor allemaal
                      3 personen a 100 euro is totaal voor allemaal

Dus valt nog mee

speedbuxy
                      Bijdrager

Ik heb even gekeken, maar een hotel/pension gaat minstens 40 tm 50 euro kosten en das mij teveel gezien de avond bqq en meeting toch niks word met zulke nacht temperaturen.
                        Ik denk dat ik Evert maar eens lief ga aankijken of ik zondags niet met hem mee kan rijden en anders word het hem gewoon niet dit jaar.

Martino
                        Moderator

Ik snap the “fuzz” vanwege het slapen niet? Voor die paar uurtjes slaap die je hebt hoef ik echt niet de luxe van een hotel of pension. Goede warme slaapzak en ik lig goed. Zojuist stond de pakketdienst ook aan de deur met een lekker slaapmutsje voor dan. Cragganmore 12 jaar oud. Ik hoop dat je deze net zo lekker vind als het flesje tijdens de 11 stedentoer(speedbuxy, citta89). 😀

Lennaert
                          Sleutelbeheerder

:con Een extra deken en voila vroeger hadden ze nog geen huizen tenten etc en hebben ze het ook overleefd.

speedbuxy
                            Bijdrager

Het gaat niet alleen om het slapen, maar ook het bqqen en meeten is met deze temperaturen gewoon niks gedaan.
                              (gekkenwerk als ik eerlijk ben)
                              Vorig jaar was het s,nachts 12 graden en dat was al stervende koud. En weet ook nog goed dat ik toen de halve dag verkleumd op de brom zat terwijl het toen overdag zelf 22 graden was.
                              (moeke houd de temps van ritten bij)
                              En nu is het maar 13 tm 15 graden overdag met ook nog straffe noord ooster wind dus je word gewoon nooit meer warm.
                              Als het mijn toer was had ik hem verzet en dan ook meteen naar het eind van het jaar zodat Max er misschien ook weer bij kan zijn.

VespaAvanti
                              Topic starter

Andree: Eerste stuk heb jij nog nooit gereden naar Geleen, alleen richting Roermond dus daar weet je niks van of het saai of niet saai is:lol
                                Hout is er voldoende!

Florian: Meubels in de caravan? Wie heeft jou die onzin verteld?
                                Er liggen wel andere spullen in waardoor hij idd helaas niet bruikbaar is.

Verzetten doe ik niet aan,
                                Mensen vragen hier vrij voor van hun werk, regelen vanalles, dan is verzetten het laatste wat ik mensen aan wil doen.
                                Ik zou daar zelf tenminste niet blij mee zijn, en roostermakers, vriendinnen, vrouwen, kinderen, en wat dan ook maar meer die zich hierna aan moeten passen ook niet;)

Voor alles is een oplossing:

BBQen: Er word momenteel gewerkt aan een vrij beschutte beklinkerde plek, met een vaste plek voor de stookton, als je dicht bij het vuur blijft ga je eerder kapot van de hitte dan dat je bevriest.

Slapen: Men pakt een wegwerp BBQ, knalt deze vol hete kolen, in de tent en slapen maar, heb je het prima warm, andere oplossingen zijn een dikke slaapzak of meerdere lagen kleding, komt bij dat het maar 1 nacht is.

Touren: goed aankleden is het halve werk, je hoeft het echt niet koud te hebben, ik reed op m’n 16e,17e en 18e dagelijks 30 km heen en 30 terug naar school, ook in de wintermaanden bij -5, dit ging prima, nogmaals, als je je er maar op kleed,

Voor de rest is het een beetje je eigen instelling en moet je er gewoon van maken wat er mogelijk is:thumb

Tonni: Mits het niet regent sluit ik me graag aan bij het clubje om vanaf hier te starten met de brom, ik laat hier verder iedereen vrij in, willen mensen met de auto naar de startplek dan is dat hun eigen keus, vanaf daar kunnen we de tour samen voortzetten lijkt mij.

Brandhout is er voldoende, zelfs eiken hout (wat overigens aangesproken word nadat het andere hout op is, zo wilt mijn pa het graag hebben)

Bij meer vragen dan hoor ik het graag!

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

Precies gewoon 3/4 mei gas op die zooi en gaan ;)!

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 240)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.