Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › LimboTour 2014 3/4 Mei
- Dit onderwerp bevat 239 reacties, 43 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Thebum23.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 mei 2014 om 15:43 #527430
Mooi filmmateriaal weer
Was ook zeker weer een geslaagde tour! Mijn aanwinst onderweg was ook nog even een 93,3 GPS. Voor de aangepaste Autisa toch een hele nette snelheid 🙂 Ondanks dat de tour wat eerder was afgelopen dan gepland, toch een hele gezellige dag gehad en het bewijs dat iedereen elkaar helpt met pechgevallen etc. is ook wel weer geleverd volgens mij
5 mei 2014 om 15:48 #527429Florian :
Bij deze wil ik EPI nog even bedanken voor het regelen van de lift voor onze chauffeurs, top man
Anders hadden we daar nu nog steeds gestaan..
Nu weet ik weer wat ik nog vergeten was te vermelden.
Bij deze ook dank van mijn kant
@Evert
Ik heb deze keer helaas niks aan materiaal:(
Maar zal nu even via m,n ps3 en 60inch tv jou materiaal bewonderen
Want de pc zuigt zwaar als het aankomt op HD beeld afspelen.Edit
Mooie beelden weer
5 mei 2014 om 17:22 #519967Helaas Evert, weinig ander beeldmateriaal van anderen. Ik denk dat je even moet wachten op Billy. Ik heb nog een aantal fototjes, maar ook niet alles is toonbaar hier online en heeft geen meerwaarde.
Hier wat foto’s gemaakt onder het bladerdek bij het plaatsje oud Valkenburg.

Ook nog 2 foto’s tijdens de behandeling van een pechgevalletje in Meerssen.
Ik zag ineens dat de drukveer van WY wel heel erg aanwezig en zichtbaar was.
5 mei 2014 om 17:50 #519965Prachtig al die foto’s en filmpjes leuke rit geweest zo te zien 🙂
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi5 mei 2014 om 18:10 #519966
AnoniemDie Kut keutenberg ben ik op gerend met SI en al in 2013.
koppeling werd paars, slipte door…..Heeft Florian nog materiaal van, je rijd zegmaar bochtje in, dus kan geen gang maken.
denkje van, ooh dit gaat nog net, krijg je weer een slap S bochtje, waarna het gewoon tering stijl word 😀5 mei 2014 om 18:49 #519827Top dag gehad ondanks mij onsteking begon te klotuuh en voor mij was kwam het goed uit dat we die homo’s tegen kwamen haha, want denk niet dat hij nog 30km terug had gered.
En speedbuxy broodje bal was top hahaha
5 mei 2014 om 19:19 #515073Is er eigenlijk iemand met een foto van dat broodje bal? Kan je een mooie discussie over beginnen of het er wel degelijk een is of niet. 😉
Moet eigenlijk wel 1 smetje melden betreft de tour. We zijn na de Keutenberg Boyan en Lucky kwijt geraakt. Niemand had elkaars telefoonnummers om weer te zorgen bij elkaar te komen. Boyan was speciaal naar huis gereden om een andere brommer erbij te halen, maar achteraf is dit niet zo’n goed idee geweest om een originele setup te nemen. Jullie hebben bijna de halve toer nog mee kunnen rijden en ik lees dat jullie 2en in ieder geval nog een klein rondje hebben gereden. Jammer, maar volgende keer zullen we toch even wat telefoonnummers moeten uitwisselen.
Hoe was de terugtocht op de tractor eigenlijk? Dat zal toch ook nog wel even hebben geduurd?
5 mei 2014 om 19:30 #515071Het was weer een top toer, mooie heuvels, zelfs nog wat leuke bospaden meegepakt! Gelukkig was het weer goed.
Iedereen weer bedankt voor de inzet, hulp bij de pechgevallen en natuurlijk het filmen en de fotos!
5 mei 2014 om 20:09 #515068@Martino indd jammer dat we jullie kwijtraakten maar we zijn nog door mooie paadjes gereden op zoektocht naar jullie, meschien volgend jaar wat rustiger touren ipv 75-90.
De terugtocht met de trekker verliep hobbelig, soepel en langzaam. We waren na 1,5uur rijden om half 12 thuis.
Het broodje bal van Andrée heb ik in iedergeval lekker opgesmuld
5 mei 2014 om 20:26 #515030Gisteravond was ik pas laat thuis en helemaal verrot, dus vandaar de fotos met wat vertraging! Maar ik heb er best wat gemaakt dus bij deze.
De aankomst op de parkeerplaats, bij een Mac is het altijd mooi parkeren ivm goedkoop voer.
We werden in het begin bijgestaan door een scooterrijder die de weg wist! Aardige gozer, ik heb hem aangeraden om die Aerox te verkopen en een brommer te kopen. Als iemand je helpt mag je hem best goede raad geven om iets terug te betekenen.
Hier een stop bij een landingsbaan om wat te sleutelen aangezien een drukveer het wat te druk kreeg en de stress niet aankon. Gelukkig was de berijder daar op voorbereid 🙂
Mooi rustig landschap, er zit iets verstopt in het gras.
EPI had wat cilinderproblemen, dus het werd tijd om maar even het blokje open te trekken en bij een cafetje is dat altijd een stuk beter te doen als op het fietspad.
Bij deze rustplaats werden we aangesproken door een dame die een zeer oude Ciao te koop had van 39 jaar. Dat noem ik niet zeer oud overigens, maar ik heb haar kaartje en ga haar zo even mailen voor foto’s want ik wil toch stiekem even kijken.
Op deze foto word er druk onderhandelt door EPI over een nieuwe cilinder zodat hij weer verder kan.Ik had vanaf het begin al een naar voorgevoel over deze rustplaats qua eten dus in plaats van een broodje frikandel pinda werd het slechts een kop thee. Later heb ik half begrepen van Speedbuxy dat mijn voorgevoel klopt, maar ik zit toch echt met de brandende vraag wat er nou mis was met dat broodje bal?
De cilinder was vrij snel gewisselend en hierna kon er weer geknald wordenDe cilinder zat er vrij snel weer op, en we konden richting de bergen! DIt was de laatste stop voor iedereen om nog even de laatste dingetjes aan te passen.
Hierna gingen we dan bij Schin op Geul de Keutenberg op! Voor de een het hoogtepunt van de dag, voor de ander niet meer als een nare training voor de onderbenen.
Wat fotos van op de volgende berg, de Superbravos voelen zich hier in hun element!
Vette actiefoto
De Citta gangster
Deze gozer kwam nietsvermoedend bijtrappend de berg op rijden, ik heb hem verteld dat hij erbij hoorde en met ons mee moest toeren maar ik weet niet zeker of hij me begreep.
Nog wat bergpret:
Daarna knalden we verder door de bergen totdat we de blauwen tegenkwamen, hier zijn verder al genoeg woorden aan vuil gemaakt dus ik houd het op de foto’s.
Verhitte discussies
Hierna begon de Vespa-Ciao.nl wandeltocht 2014. Hij duurde ongeveer een kilometer of 2 en gelukkig was het bergafwaarts. We werden gesommeerd niet meer verder te rijden, en aangezien we in principe er allemaal vrij makkelijk afgekomen waren hadden we het idee dat het maar beter was om ons daar aan te houden.
En na de wandeltocht was het lang wachten bij een kasteel. In het kasteel was een restaurant waar ik 4x water ben wezen halen, maar een broodje frikandel was er niet te krijgen heb ik het idee.
Bijna bij het drielandenpunt waren we!
Nadat er een paar van ons teruggebracht werden naar de autos met aanhanger kon iedereen vrij snel terug naar de Mac gebracht worden, hulde aan diegenen die dit mogelijk hielden! Epi bedankt je collega nog maar eens, topgozer!
Kort samengevat was het dus weer een mooie tour, zeer voor herhaling vatbaar. Volgend jaar wil ik er ook echt de zaterdagavond ervoor weer bij zijn!
5 mei 2014 om 20:35 #514131Wilk1985 :
We werden in het begin bijgestaan door een scooterrijder die de weg wist! Aardige gozer, ik heb hem aangeraden om die Aerox te verkopen en een brommer te kopen. Als iemand je helpt mag je hem best goede raad geven om iets terug te betekenen.A+
😀5 mei 2014 om 20:37 #514234Leuke fotoreportage !
6 mei 2014 om 02:23 #514229Wilk1985 :
maar ik zit toch echt met de brandende vraag wat er nou mis was met dat broodje bal?Het was een grote pistolet met daar tussen een complete groente tuin, een soort honing saus, augurk, ui en daar tussen verstopt nog 4 of 5 plakjes gehakt bal.
Dus ik zei tegen de bediende dat ik dit niet hoefde want op de kaart stond dit er helemaal niet bij. Daar stond broodje bal met verder geen specificaties dat er andere rommel bij zou zitten.Daarna kwam er een wat oudere vrouw bij (ik denk de leiding gevende van de servering) en die melde hetzelfde waarop zij naar de kok ging om te overleggen.
Toen ze terug kwam zei ze dat hij had gezegd dat ik de groente tuin met saus er dan maar tussen weg moest halen (saus en augurk en ui waren al 1 geworden met de plakjes bal)Dus ik zei daar niet mee akkoord te gaan. Toen begon zij erover dat ik het dan had moeten vermelden dat ik zoiets niet lus.
Maar ja als het niet op de kaart staat kan ik dat moeilijk weten:con
Het ging op een gegeven moment zo ver dat ze de provincie Limburg aanhaalde als exuus.
Want ze zei ”we zijn hier wel in Limburg he”Alsof een broodje bal daar iets anders betekend dan in de rest van Nederland:lol
Maar goed lucky heeft hun uit de brand geholpen door hem op te eten, want zijn besteld broodje frikandel was daar niet mogelijk.Verder weer een mooie reportage Jos

@Billy
Niet weer al het film materiaal voor jezelf houden:pest6 mei 2014 om 06:28 #513994Hey andree.
Dat film materiaal duurt een elle lange tijd om uberhaupt te verwerken.
Er zitten filmpjes bij van 15 min. Welke zowat 100gb zijn….Das ergens een “nadeel” van een gopro
6 mei 2014 om 06:48 #513995Zo aan de foto’s en filmpjes te zien was het een zeker geslaagd tourtje. Ik vond het ook erg jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn.
Nog even terug komend op het verhaal van martino dat mensen de groep zijn kwijt geraakt. Het gebeurt wel vaker dat zoiets gebeurd. Heb ik zelf ook wel eens ondervonden. Had dan wel een paar telefoon nummers maar niet iedereen nam op. Misschien is het een idee om bij volgende tourtje je telefoon nummer door te geven aan de organisator. Bijvoorbeeld bij het aanmelden van de tour via een pm. Zodat er een telefoon lijstje kan worden gemaakt en uitgedeeld worden bij de tour die na afloop gewoon vernietigd kan worden. Zo heb je meer kans om iemand te pakken te krijgen die in de groep zit. Zodat je je sneller weer bij de groep kunt aansluiten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.