Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Limbotour 2013 Bonnefooi Edition (13/14 Juli)
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 33 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 8 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 juli 2013 om 09:57 #526434
AnoniemZo. Gelukkig met Waarom? Mee kunnen rijden naar geleen.
’t zonnetje komt door. Ik zeg. Touren met die hap!14 juli 2013 om 11:08 #526435citta89 : Ik ben vandaag een dagdeel bezig geweest met het aanpassen van de fietsendrager om de citta te kunnen vervoeren.

Erg netjes! Ideaal ook, kan je lekker gewoon 120 rijden! Is mij ook altijd goed bevallen
I came, I saw, and I forgot what I was doing...15 juli 2013 om 08:01 #520646Bedankt Tonni, ging inderdaad perfect!
Het was weer een gezellig tourtje
Helaas, ondanks dat het blokje heel netjes liep, wel een flinke warmloper gehad waardoor ik niet verder kon. Bedankt voor de hulp in de poging de cilinder + zuiger weer op te lappen en verder te kunnen rijden jongens
De zuiger was niet meer te redden maar het cilindertje is nog helemaal strak 🙂 Ik heb bij een snackbar gewacht en ben later door Stephan opgepikt. Al met al netjes opgelost en ik had inmiddels gelukkig al de nodige kilometers van het mooie Limburgse landschap gezien. Nog even een foto van de zuiger (dit is ook gelijk de enige foto die ik gemaakt heb gisteren). Benieuwd naar de gemaakte foto’s en filmpjes!!
15 juli 2013 om 11:29 #515724Limbotour was super!
Voor diegenen die er niet bij waren en diegenen die het leuk vinden kan ik er nog wel meer over vertellen ook.
Ik was zaterdagmiddag al veel te vroeg in Limburg aangezien ik er nogal zin in had en besloot eerst eens lekker de Superbravo uit te laten! Heb een paar uur door land en bossen gecrosst, vooral in de bossen had hij het helemaal naar zijn zin!Om 1600 maar eens bij de Avanticamping gaan kijken waar de beheerder ook aangekomen was, rond een uur of 2000 was iedereen er wel en hebben we de BBQ aangezet! Heb een lekkere sloot bier achterover gegooid en ben helaas vergeten foto’s te maken van de gezelligheid, maar neem maar van mij aan dat het de moeite waard was!
Het leuke van zon meeting voor de tour is dat je rustig wat kan bijpraten en nog wat kan sleutelen als het nodig is.
De volgende dag kwam de rest van de tourtijgers ook aanrijden en zijn we rond een uur of 1200 naar Geleen gegaan! Vanaf daar was het eigenlijk precies zoals ik verwacht had, prachtig uitzicht overal en je kan er keihard rijden! Deze tour reed ik met de oude vertrouwde Si en ik was blij dat ik de remmen had opgeknapt na de Flevo tour! Ik had nog even wat last van een haperende ontsteking aangezien er dus water in mijn bobine stond. Maar ik was gelukkig niet de enige die nog wat te sleutelen had. Hierna ging de Si als een zonnetje de bergen op. Niet snel maar het ging wel.
Dit is helaas de enige foto die ik heb gemaakt waar bijna alle brommers op te zien zijn, leuke groep hadden we!Deze foto is gemaakt op de plek waar we stonden te wachten in de hoop dat de zuiger van CItta89 nog rijdbaar zou zijn. Daarna zijn we vertrokken naar de Keutenberg.
Grappig detail is dat de Keutenberg werd beklommen op min of meer hetzelfde moment als de renners in de Tour de France de Mont Ventoux beklommen. Ik reed redelijk achteraan de berg op, en dan zie je dus af en toe iemand van zijn brommer afstappen en omhoog lopen, er is zelfs nog een koppeling+zijkap gesleuteld. Eenmaal boven aangekomen hebben we nog even genoten van het uitzicht.En daarna gingen we de berg weer af en terug naar Geleen.
Onderweg kwamen we nog ME tegen, hoewel wij er natuurlijk vanuit gingen dat die voor ons kwamen was dit niet het geval, het was ze schijnbaar hierom te doen:
Was een mooi weekend jongens hoop er volgend jaar weer bij te zijn! Stephan bedankt voor de campingplaats was super!
15 juli 2013 om 13:55 #526442Mooi verslag Wilk

Wat mij betreft een zéér geslaagd weekend met een leuk ritje. Viel mij alleen tegen dat de meeste pouli-rijders halverwege de keutelberg niet even naar de top liepen:?:D
Ik heb ook nog eens filmpje van de keutenberg, deze zal ik straks wel even uploaden.
15 juli 2013 om 14:10 #526443Leuk verslag Wilk

Mijn verslag liep wat vertraging op omdat ik nog even wat moest sleutelen voor een foto reportage.
Want zoals vele al weten heb ik net als Citta89 ook cilinder problemen opgelopen, alleen liep het bij pas stuk 1km voor de finish
Maar dan ook wel meteen goed stuk:(:'(

Eeuwig zonde maar niks aan te doen zulke dingen blijven domme pech.Hier mijn verdere foto,s
Aankomst.

Bqqen

S,nacht rond half 4 hadden we zoiets wat gloeit die vuur ton toch lekker daar had we ook zo op kunnen bqqen.
Dus rooster van de bqq afgetrokken en de midnight bqq was een feit

Jeffery citta was in sleeping mode terwijl de schrans partij bij ons plaats vond:lol

S,ochtens vroeg.

Onderweg naar Geleen.

Daar ter plekke.

(echt een mooie unieke Ciao geworden
)

Cowboy Florian:lol

Toeren.

En sleutelen.

En dit kan niet anders dan goed bier wezen

Nog een oude kolen trein gespot bij onze eet stop.

De kruipen berg:lol
(of poeli power loop berg:lol)

Of rennen als je Tom heet:lol

En offcourse weer op gebrande koppeling schoenen.

(deze keer niet van mij want ik was nu wijs genoeg de brom al vrij snel uit te zetten)Ziet het niet goed maar ding was ook echt Stijl

Hier komen de vario rijders weer de berg af.

Al met al weer een top weekend gehad en zie nu alweer uit naar vorig jaar

Stephan en ouders weer bedank voor het open stellen van de Camping en de goeie zorgen
Hier Deel 1 van de filmpjes.
15 juli 2013 om 15:16 #526444De limbotoertjes zijn altijd weer geslaagd. Een prima aankomst en alvast lekker wat voorpret voor de toer. Hier is ook mooi even wat tijd om even lekker te genieten op Camping Avanti. Wederom bedankt voor de gastvrijheid van Stephan en Familie.

Camping Avanti in gebruik.

De midnight BBQ was idd nieuw dit jaar. Ik weet niet waar het vandaan kwam, maar zoals speedbuxy al schreef kreeg iedereen het op de heupen en werd er midden in de nacht nog een ware schranspartij georganiseerd. Hier werd waarschijnlijk alvast een goede bodem gelegd voor het ritje de dag erop. 😉
Het wakker worden zag er voor mij dan ook zo uit.
Ochtendgloren Limburg

Ik heb eigenlijk geen foto’s gemaakt, maar zal nog een fototje van mijn brommer in toermodus plaatsen. Deze heb ik ergens onderweg genomen. Op de plek waar Elkan helaas stil viel.
Ciao Limburgtoerbuffel

De toer zelf starte wat met horten en stoten. Er waren hier en daar wat pechgevalletjes of een bepakking welke niet goed vast zat. Hierdoor was het dan ook wat rijden en stilstaan en goed kijken of de groep nog compleet was. Naarmate we wat verder onderweg waren en uiteindelijk bij het dorpje Witten uitkwamen ging dit beter. Dit was voor een aantal ervarener Limbotoerrijders bekender terrein. En vanuit hier zijn we druk opzoek gegaan naar het steilste stukje Nederland de Keutenberg. Dat ding zit goed verstopt en we hadden eerst nog een afslag te laat genomen wat ook alwel een leuk heuveltje was, maar op dat moment toch maar terug gekeerd om het echte werk te gaan doen.
Het leuke van de Keutenberg is dat hij vooral in het begin zo steil is en wat bochtjes kent zodat een goede aanloop niet echt mogelijk is. Met een poelieoverbrenging was het ook echt niet mogelijk om omhoog te komen zonder bij te steppen of nog beter, maar te gaan lopen. Wat in Harz al bekend werd zal hier nog eens bevestigd worden. Probeer je het te lang met een poeliekoppeling, dan zal deze gaan smelten met alle mogelijke schade vandien.
Ik reed met Vario omhoog en had ook hiermee alsnog wel wat moeite. Heel snel ging dit namelijk niet. 😀
Voor volgend jaar zal ik nog eens wat leuke heuvels selecteren. Zo hebben we de eyserbosweg ook nog nooit gedaan bijv.
In ieder geval is het plaatsje Witten dan wel weer een goede startlocatie. Ik heb in ieder geval wel weer van het uitzicht genoten.PS. Ik hoor op het filmpje ook alwel een flink rinkeltje vanuit je blok komen speedbuxy. Volgens mij zat het er al aan te komen.
edit; minuut 3:40. It’s very Nice!
15 juli 2013 om 15:50 #526445Haha, Martino. Ik ging het net zeggen van minuut 3:40. :lol Het ziet er allemaal zeer gezellig en geslaagd uit! Balen dat ik er dit jaar niet bij kon zijn, volgend jaar zal ik zeker van de partij zijn.

En Wilk, bedankt voor je verslag. Altijd leuk om dat te lezen. 😀15 juli 2013 om 16:48 #526447Martino :
Ochtendgloren Limburg
Das een masterlijke foto

Maar ik zeg niet It,s very nice, maar It,s smelling nice met de hand wapperend naar de neus toe.
Want dat oude mens links in beeld had zich burka style ingepakt zo vond ze onze broms stinken.En die rinkel zat er echt al tijden in hoor.
Ik had hem bij de Flevo toer bv ook al alleen hoor je hem bij rear vieuw filmen niet.
Maar hij is tijdens de Limbo toer wel erger geworden en voornamelijk na die 1e berg wat jij een ”al wel leuk heuveltje” noemt:lolVolgens mij zit die klim hierin verwerkt.
Deel 2
15 juli 2013 om 18:09 #526448Zo dat ziet er wel zeer goed uit mannen ;)! Jammer dat ik dit jaar niet aanwazig was met Alex…
15 juli 2013 om 21:51 #526457Super toer! Zeer geslaagd. De beelden zijn weer top dre, lekker nagenieten!
Hier ook nog wat pics. Heb er niet zoveel helaas 🙂
Camping

Mooie boxer 2

Omgeving

Het bewijs dat ik op de keutenberg ben geland.

En als laatste, een te gekke trein met stoom voor de liefhebber.
16 juli 2013 om 06:57 #526454Leuke fotoverslagen

@Buxy: “It,s smelling nice” whaha. Ik heb daar bijna iedereen met dichtgeknepen oren of neus langs de kant van de weg zien staan. Was een mooi pad maar alleen voor fietsers en wandelaars. Dat zal wel de reden zijn geweest dat ze niet van een lekker Castrol luchtje konden genieten 😉 Leuke filmpjes weer, top
16 juli 2013 om 09:13 #526428Ik heb ook nog 2 crappie filmpjes.
Keutelberg
Frisian waking service:lol
17 juli 2013 om 10:50 #526460Het was echt een leuke dag jongens!
Leuk om kennis te maken met iedereen en als die mooie Vespa’s te zien.
Ik vond het vooral leuk om met 21 brommer door Limboland te knallen!
Ik heb niet veel foto’s gemaakt, maar ik knal ze er toch nog even bij hierzo!

Ready for the trip to Limboland

Mc Donald’s Geleen, het vertrekpunt.

Final ajustements before take-off

Foto momentje in Wijlre na het stuklopen van Citta89 zijn Polini EVG (via Instagram)17 juli 2013 om 18:00 #526479@Florian
Die waking service hoort wel grappig:D
(had eigenlijks nog wat glas gerinkel bij gemoeten:lol)Doordat youtube wat moeilijk deed (2x een upload error:?) is deel 3 of shorts cuts wat vertraagd.
Edit
Nog een klein deeltje 4 waar in het eind mijn hemd afbreekt.
Niet dat het zin heeft het hier te posten want door die geweldige anti bump ziet nu toch niemand het:lol:|
Maar goed post hem tzt ook in m,n perso, maar dan moet het eerst weer verdraagbaar sleutel weer worden.
(want begin nu al te zweten als ik alleen aan sleutelen denk:lol) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.