Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Limbotour 2011 (8 Mei)
- Dit onderwerp bevat 348 reacties, 55 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door dartfreak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 april 2011 om 21:01 #522369
fons dit komt wel goed
ik zet gewoon het verkeer stop op de kruispunten
heb toch me verkeersregelaars vestje nog hier
hahahahahaha
maar dat kan ik alleen in de dorpen doen en niet op de grote wegen want dan moet je met 2 man zijnhahahahaha
nee maar nu zonder gekheid we houden er zeker rekening mee
want de groet moet niet in stukken vallen natuurlijk25 april 2011 om 21:16 #516477Het is sowieso goed je te realiseren dat je met zo’n grote groep moeilijk de boel bij elkaar kunt houden. Misschien een idee om een aantal mensen aan te wijzen die als contactpersonen fungeren en de omgeving en route kennen.
Telefoon werkt redelijk, maar de kans dat mensen deze niet horen is vrij groot. Een goed systeem hiervoor is misschien wel eens makkelijk om over na te denken. Ik geef het jullie te doen… Vandaag met het toertje in Assen met 20 man was het al niet goed te doen namelijk.
25 april 2011 om 21:21 #516473We hebben het geluk dat de meeste rijders de omgeving kennen, dus als we van tevoren allemaal weten naar welke punten we gaan, kunnen we daar altijd op elkaar wachten.
Moeten we wel genoeg van die punten hebben natuurlijk, die niet te ver uit elkaar liggen. Ik bedoel dus sightseeing punten waar we stoppen om te pauzeren en van het landschap te genieten.En één ding dat iedereen in zijn oren moet knopen (want ik heb dit gemist bij de tours die ik heb gereden):
Houd de rijder achter je in de gaten!
Als deze terugvalt, laat jij je ook terugvallen. Zo gaat de kettingreactie door tot de eerste rijder en hou je de boel beter bij elkaar.25 april 2011 om 21:28 #516424Zou de toer trouwens wel ernstig inkorten, vandaag hebben we schat ik 50-60km echt getoert rond Assen. Alles daarboven is met pech gewoon niet te doen.
@fons
Martino wou nog hesjes meenemen, als de eerste en laatste man die aanhebben heeft het ook effect.26 april 2011 om 11:26 #522182maar als je de rijder achter je in de gaten moet houden zit je toch de heletijd achter je te kijken , en dan kan je niet de rijder voor je in de gaten houden , ofja minder goed. of je moet spiegels gebruiken , en die heb ik niet .
Is het dan niet gemakkelijker degenen voor je in de gaten te houden en met gaten van minimaal 3 m van brommer naar de volgende , dan is het in ieder geval stuk gemakkelijker ?26 april 2011 om 11:45 #516369maar gaan we nu wel of niet over vaals ? dat wil ik toch wel even weten 🙂
26 april 2011 om 11:49 #516370FonS bedoeld dat je afentoe eens moet kijken of het gat tussen jou en die gene wat achter je rijd niet te groot is geworden
Vandaar dat hij zegt dat je ook de persoon achter je in de gaten moet houden
maar er zijn een paar mensen die hier de weg kennenzoals FonS ritze joris tonlb flippo en ikzelf en er zullen er wel meer zijn
en we hebben ook walkie talkies als het goed is 4 stuks en die zijn ook verdeelden we gaan niet over Vaals want dat wordt gewoon een dode rit
en het moet natuurlijk leuk blijven26 april 2011 om 12:35 #522371heel jammer,begin punt verplaatsen dan valt het nog wel mee 🙂
26 april 2011 om 17:16 #522404
Anoniemmet dode-rit doelen we eigenlijk op pechgevallen ivm steile hellingen:D
26 april 2011 om 21:37 #522428en toch blijf ik het jammer vinden…..:(
want dat vond ik juist wel tof als we over vaals gingen maar goed.ik kijk wel 😛26 april 2011 om 21:39 #522429als er geen steile hellingen zijn, dan schrijf ik me bij deze maar weer uit.
ik kom namelijk voor wat steile hellingen e.d
tenminste eens wat van je brommer vragen vind ik.vlakke stukken hebben we hier in het noorden zat dus denk dat de steile stukken er gewoon in móéten
denk dat een zooi noorderlingen hier ook wel enigzins hetzelfde over denkt.hier dus wel even wat duidelijkheid over.
route e.d mag er onderhand wel eens zijn..26 april 2011 om 21:50 #522430Hellingen zijn hier overal, daar kom je gewoon niet onderuit. Maar rond het drielandpunt zijn het wel flinke, met veel haarspeldbochten. En dat is vooral bergaf eng met Vespa remmen, de eerste Limbo tour hebben er genoeg rijders tegen de vangrail gezeten (inclusief ik :p).
26 april 2011 om 21:54 #522431dat zijn juist leuke uitdagingen die het een leuk evenement maken in mijn ogen.
ik zou hoogst waarschijnlijk met de brommer naar de start toe gereden vanuit haarlem / ede
dus wil ik wel wat van dat soort stukken erin.26 april 2011 om 22:03 #522432DR-flenny :
als er geen steile hellingen zijn, dan schrijf ik me bij deze maar weer uit.ik kom namelijk voor wat steile hellingen e.d
tenminste eens wat van je brommer vragen vind ik.vlakke stukken hebben we hier in het noorden zat dus denk dat de steile stukken er gewoon in móéten
denk dat een zooi noorderlingen hier ook wel enigzins hetzelfde over denkt.hier dus wel even wat duidelijkheid over.
route e.d mag er onderhand wel eens zijn..+1
26 april 2011 om 22:08 #522434Ik had een bergje mee pakken persoonlijk ook wel erg leuk gevonden

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.