Vespa-Ciao.NL
:: Limbotour 2011 (8 Mei)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Limbotour 2011 (8 Mei)

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 349)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dartfreak
    Topic starter

fons dit komt wel goed

ik zet gewoon het verkeer stop op de kruispunten
      heb toch me verkeersregelaars vestje nog hier
      hahahahahaha
      maar dat kan ik alleen in de dorpen doen en niet op de grote wegen want dan moet je met 2 man zijn

hahahahaha
      nee maar nu zonder gekheid we houden er zeker rekening mee
      want de groet moet niet in stukken vallen natuurlijk

Martino
      Moderator

Het is sowieso goed je te realiseren dat je met zo’n grote groep moeilijk de boel bij elkaar kunt houden. Misschien een idee om een aantal mensen aan te wijzen die als contactpersonen fungeren en de omgeving en route kennen.

Telefoon werkt redelijk, maar de kans dat mensen deze niet horen is vrij groot. Een goed systeem hiervoor is misschien wel eens makkelijk om over na te denken. Ik geef het jullie te doen… Vandaag met het toertje in Assen met 20 man was het al niet goed te doen namelijk.

FonS
        Bijdrager

We hebben het geluk dat de meeste rijders de omgeving kennen, dus als we van tevoren allemaal weten naar welke punten we gaan, kunnen we daar altijd op elkaar wachten.
          Moeten we wel genoeg van die punten hebben natuurlijk, die niet te ver uit elkaar liggen. Ik bedoel dus sightseeing punten waar we stoppen om te pauzeren en van het landschap te genieten.

En één ding dat iedereen in zijn oren moet knopen (want ik heb dit gemist bij de tours die ik heb gereden):

Houd de rijder achter je in de gaten!
          Als deze terugvalt, laat jij je ook terugvallen. Zo gaat de kettingreactie door tot de eerste rijder en hou je de boel beter bij elkaar.

hansieb
          Moderator

Zou de toer trouwens wel ernstig inkorten, vandaag hebben we schat ik 50-60km echt getoert rond Assen. Alles daarboven is met pech gewoon niet te doen.

@fons
            Martino wou nog hesjes meenemen, als de eerste en laatste man die aanhebben heeft het ook effect.

JKeulers
            Bijdrager

maar als je de rijder achter je in de gaten moet houden zit je toch de heletijd achter je te kijken , en dan kan je niet de rijder voor je in de gaten houden , ofja minder goed. of je moet spiegels gebruiken , en die heb ik niet .
              Is het dan niet gemakkelijker degenen voor je in de gaten te houden en met gaten van minimaal 3 m van brommer naar de volgende , dan is het in ieder geval stuk gemakkelijker ?

mikerosauer
              Bijdrager

maar gaan we nu wel of niet over vaals ? dat wil ik toch wel even weten 🙂

dartfreak
                Topic starter

FonS bedoeld dat je afentoe eens moet kijken of het gat tussen jou en die gene wat achter je rijd niet te groot is geworden
                  Vandaar dat hij zegt dat je ook de persoon achter je in de gaten moet houden
                  maar er zijn een paar mensen die hier de weg kennen

zoals FonS ritze joris tonlb flippo en ikzelf en er zullen er wel meer zijn
                  en we hebben ook walkie talkies als het goed is 4 stuks en die zijn ook verdeeld

en we gaan niet over Vaals want dat wordt gewoon een dode rit
                  en het moet natuurlijk leuk blijven

mikerosauer
                  Bijdrager

heel jammer,begin punt verplaatsen dan valt het nog wel mee 🙂

Anoniem

met dode-rit doelen we eigenlijk op pechgevallen ivm steile hellingen:D

mikerosauer
                      Bijdrager

en toch blijf ik het jammer vinden…..:(
                        want dat vond ik juist wel tof als we over vaals gingen maar goed.ik kijk wel 😛

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

als er geen steile hellingen zijn, dan schrijf ik me bij deze maar weer uit.

ik kom namelijk voor wat steile hellingen e.d
                          tenminste eens wat van je brommer vragen vind ik.

vlakke stukken hebben we hier in het noorden zat dus denk dat de steile stukken er gewoon in móéten
                          denk dat een zooi noorderlingen hier ook wel enigzins hetzelfde over denkt.

hier dus wel even wat duidelijkheid over.
                          route e.d mag er onderhand wel eens zijn..

FonS
                          Bijdrager

Hellingen zijn hier overal, daar kom je gewoon niet onderuit. Maar rond het drielandpunt zijn het wel flinke, met veel haarspeldbochten. En dat is vooral bergaf eng met Vespa remmen, de eerste Limbo tour hebben er genoeg rijders tegen de vangrail gezeten (inclusief ik :p).

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

dat zijn juist leuke uitdagingen die het een leuk evenement maken in mijn ogen.
                              ik zou hoogst waarschijnlijk met de brommer naar de start toe gereden vanuit haarlem / ede
                              dus wil ik wel wat van dat soort stukken erin.

mikerosauer
                              Bijdrager

DR-flenny :
                                als er geen steile hellingen zijn, dan schrijf ik me bij deze maar weer uit.

ik kom namelijk voor wat steile hellingen e.d
                                tenminste eens wat van je brommer vragen vind ik.

vlakke stukken hebben we hier in het noorden zat dus denk dat de steile stukken er gewoon in móéten
                                denk dat een zooi noorderlingen hier ook wel enigzins hetzelfde over denkt.

hier dus wel even wat duidelijkheid over.
                                route e.d mag er onderhand wel eens zijn..

+1

speedbuxy
                                Bijdrager

Ik had een bergje mee pakken persoonlijk ook wel erg leuk gevonden:thumb

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 349)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.