Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Limbotour 2008
- Dit onderwerp bevat 468 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 11 maanden geleden door niels-nijsten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 februari 2008 om 13:13 #502182
Ok dan blijf ik lekker de 80 poulie er onder houden. Want neem aan dat die de 70 mm poulie mss helemaal niet getrokken gaat krijgen.
Ik zal dan maar even een advertentietje plaatsen voor een leuk uitlaatje.:D En anders blijf ik gewoon leuk citypower rijden.:D Vind dat dat ook niet slecht rijd.
EN ik heb inderdaad al 1 keer ervaring met zoiets gehad. Reed met een beetje een te gaar blok.:D En kon dus lekker de berg zelf oplopen.:D
Maarjah deze vraag hoort hier niet thuis maar uhm hoeveel km moet 50 cc ingereden zorden? Ik dacht zelf aan 100.
20 februari 2008 om 14:32 #502183als alleen de zuiger vervangen is zou ik zo’n 50-80 km inrijden met een iets te grote sproeier;)
een hele nieuwe cilinder zou ik toch meer als 150 km in gaan rijden.misschien ook nog een tip om reserve poelies en snaren mee te nemen, want die hebben aardige bergjes te voorduren 😀
20 februari 2008 om 14:50 #502184Ok dankje Diac.

Dan ga ik vandaag nog een beetje liggen inrijden.;)
En dan binnenkort nog wat poulies en snaren aanschaffen.
20 februari 2008 om 14:50 #502185On board camera kun je trouwens zo doen:
Ik heb 2 kapotte koplampen. Boor er een gaatje in en zorg dat er een schroefdraad boven uit steekt.
Daar kun je je camera op zetten, zit een speciaale draad voor statieven in.20 februari 2008 om 15:15 #502186Camera’s genoeg zo te zien 😉 ik neem de mijne ook nog mee.
En mensen geef je op !20 februari 2008 om 17:14 #502187ik heb vandaag mun verbruik berkend. vanmorgen met km stand 6495km getankt volgegooid, net gaan tanken brommer had 6580km op de teller(en was 3 meter voort tankstation op reserve gevallen:P) ik heb 2.37 liter derin geflikkerd dus:
6580-6495= 85km 85km met 2.37 liter is 85/2.37= +- 35.86 dus ik rijd 1 op 35.86
de tour is ongevver 180km(bietje ruim gepakt) en de heenweg is 40 en terugweg 40 dus 260km intotaal rijden die dag. 260/35.86=7.25 liter ik heb dus 7.25 liter ndogi om de dag door te komen. dus ik doe de brommer volgooien en een 5 liter kruikje meenemen dan weet ik datk ten alle tijden genoeg heb als jullie nu ook even kijken wat je ongeveer nodig hebt komt niemand droog te staan(OF JE MOET EEN VERBUIK VAN 1 OP 10 HEBBEN:P)20 februari 2008 om 19:49 #502192volgens mij zuipt de mijne best veel, maar ik kijk eens of ik een 50cc kan vinden voor de tour..
heb geen zin om me 80cc polini te verknallen. en die 70cc Dr Evo is nu niet bepaald een cilinder waar ik mee wil rijden 😛20 februari 2008 om 20:00 #502193Pff ik heb eigenlijk geen geld om me een andere uitlaat aan te gaan schaffen.:( EN ik denk dat ik met die citypower te traag ga gaan. En ik wil zo graag mee rijden.:(
20 februari 2008 om 20:15 #502194
sjaak trekhaakvolges mij is met de citypower toch ook wel bove de 50 te hale ofniet dan?
20 februari 2008 om 20:16 #502195NJah ik hoop er zelf toch een 55 mee te gaan halen. Maar ik rijd met een 12/10. ZOu et dan mss beter zijn dat ik dan een 12/12 installeer? Weet niet of dit echt iets scheeld in kilometers.
20 februari 2008 om 22:56 #502201ciaoracer: Je kan wat mij betreft echt wel mee hoor, 50 haal je makkelijk met die setup, maak je geen zorgen;)
Op 50cc standaard zou ik altijd poelie 95 gebruiken, kleiner is niks vind ik, je trekkracht neemt veel af en je top wordt net 2 km hoger met iets minder toeren.
Over het inrijden, ik heb vaker gelezen dat dit de afstanden zijn die je moet inrijden:
zuigerveren, 250 km
zuiger, met zuigerveren 300 km
Cilinder, 500 km
Ik neem altijd het zekere voor het onzekeren en houdt me hier gewoon aan, beter wat teveel inrijden dan dat hij vastloopt:!Mijn verbruik met ori carb en cilinder is altijd 1:50 geweest, ik reed exact 1,2 liter op als ik naar school was geweest en dat was 30 km enkel.
Met 50DR en vario zal ik nog makkelijk 1:40 moeten halen denk ik, ik neem gewoon een 5 liter kan mengsmering en een fles 2T olie mee, dan komt het zeker goed
Oja, ik heb nog iemand die bij de definitieve lijst kan.
Het broertje van Danny (die vriend van mij), gaat ook mee, hij heet Yordy, hij kan dus bijgeschreven worden op de definitieve lijst:D
Hij wist mischien ook nog wat jongens te regelen dus ik ben benieuwd.21 februari 2008 om 07:54 #502202lol. 250 km voor alleen zuiger veren!?
zolang rijd ik een hele gloednieuwe 80cc in..
je moet het zelf aanvoelen wanneer hij is ingereden..
ik zou iig minimaal 50km doen met nieuwe zuigerveren..
met een hele nieuwe zuiger zou ik me aan 80-100 km houden.
das echt wel meer als zat hoor :conmaarja, ik heb een vriend gevraagd en die wil ook wel mee gaan, maar het is nog niet 100% zeker, omdat hij nog moet kijken of hij op die datum vrij is.
maargoed.. komt goed 😛21 februari 2008 om 09:25 #502203VespaAvanti :
ciaoracer: Je kan wat mij betreft echt wel mee hoor, 50 haal je makkelijk met die setup, maak je geen zorgen;)
Op 50cc standaard zou ik altijd poelie 95 gebruiken, kleiner is niks vind ik, je trekkracht neemt veel af en je top wordt net 2 km hoger met iets minder toeren.
Over het inrijden, ik heb vaker gelezen dat dit de afstanden zijn die je moet inrijden:
zuigerveren, 250 km
zuiger, met zuigerveren 300 km
Cilinder, 500 km
Ik neem altijd het zekere voor het onzekeren en houdt me hier gewoon aan, beter wat teveel inrijden dan dat hij vastloopt:!Mijn verbruik met ori carb en cilinder is altijd 1:50 geweest, ik reed exact 1,2 liter op als ik naar school was geweest en dat was 30 km enkel.
Met 50DR en vario zal ik nog makkelijk 1:40 moeten halen denk ik, ik neem gewoon een 5 liter kan mengsmering en een fles 2T olie mee, dan komt het zeker goed
Oja, ik heb nog iemand die bij de definitieve lijst kan.
Het broertje van Danny (die vriend van mij), gaat ook mee, hij heet Yordy, hij kan dus bijgeschreven worden op de definitieve lijst:D
Hij wist mischien ook nog wat jongens te regelen dus ik ben benieuwd.Ok klinkt mooi vespaAvanti.

Dan ga ik mijn boeltje nog wat mooi inrijden. En alle lagers eens opnieuw smeren en wat kleine dingetjes na checken.
Komt goed dan.
Volgende week ga ik toch nog even langs timo door met de vespa dus dan kan ik gelijk checken hoe het blokje wilt lopen. EN of er nergens vage geluiden vandaan komen. EN dan eens kickstart monteren.:DMaar alvast bedankt.
Jullie horen zeker nog van me.;) Maar de kans is vrij groot dat ik er aanwezig ga zijn.

Enige dat ik dan nog moet zien te regelen is hoe ik bij de begin plaats geraak.:D Ik zou misschien kunnen mee rijden met iemand. Gaat er iemand met de brommer van maastricht naar de begin plaats van de toer? Dan zou ik graag samen met diegene willen mee rijden.;)
Ik zie net dat jij niels-nijsten dat ik mss met jou kan mee rijden. Mijn oma woont in Geulle en kom ik zo nu en dan wel. Alleen dat is met de auto. EN weet de weg niet direct met de brommer richting jou. Maarjah dat kunnen we misschien wel regelen. Ik kom toch zowiezo vanuit de richting Maastricht. Ik hoor het wel.;)
21 februari 2008 om 09:56 #502204je kan ook wel met mij mee, maar dan moeten we ergens bij elkaar komen, maar dat regelen we wel via msn ofs..
over dat 95 poelie shit, je gaat toch niet met zo’n grote poelie inrijden, maak je veel te veel toeren en dat wil je cilinder in het begin echt niet hebben:D21 februari 2008 om 11:14 #502205ciaoracer :
Enige dat ik dan nog moet zien te regelen is hoe ik bij de begin plaats geraak.:D Ik zou misschien kunnen mee rijden met iemand. Gaat er iemand met de brommer van maastricht naar de begin plaats van de toer? Dan zou ik graag samen met diegene willen mee rijden.;)Ik zie net dat jij niels-nijsten dat ik mss met jou kan mee rijden. Mijn oma woont in Geulle en kom ik zo nu en dan wel. Alleen dat is met de auto. EN weet de weg niet direct met de brommer richting jou. Maarjah dat kunnen we misschien wel regelen. Ik kom toch zowiezo vanuit de richting Maastricht. Ik hoor het wel.;)
Ik rijd naar alle waarschijnlijkheid gewoon met de brommer naar de beginplaats, en ik denk dat timo en jeannot dat ook gewoon doen dan hoor..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.