Vespa-Ciao.NL
:: Limbo toer 2012

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Limbo toer 2012

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Als de Avanti camping gesloten blijft, denk ik niet dat ik kom.
      Ik moet dan zó vroeg weg om daar enigzins op tijd te kunnen zijn, daar heb ik weinig trek in.

Verder vond ik ook de enorme groep juist erg gaaf, en ik vond de chaos die er soms was juist ook wel wat hebben.
      Dat hoort een beetje bij dit soort toertjes. (dat heb je dan bij die oldtimertoertjes wat minder, daar rijden ze gewoon braaf achter elkaar aan denk ik)

Zorg gewoon dat iedereen die meerijd een lijstje met prikpunten van de route krijgt, wissel veel telefoonnummers uit, en denk eens wat meer aan elkaar.
      Dan kun je ook prima met 100 man toeren en dan kunnen mensen die onverhoopt verloren rijden toch zelfstandig de juiste richting weer vinden…

Wat ook erg goed werkt is op toerbeurt een vaste hekkensluiter hebben (moet dan wel iemand zijn die goed bekend is met de route, je weet dan gewoon dat als die langskomt, je in elk geval niemand hebt achtergelaten.
      Ook vooraf en af en toe tijdens de toer het aantal deelnemers tellen werkt erg goed.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

beunhaaz
      Bijdrager

This dat het mijn eerste tour is, anders wou ik idd wel zoon hekken sluiter baantje doen. Maar weet niet hoe dat allemaal in zijn gang gaat. Lijkt me idd er machtig mooi om zoveel brommertjes zien langs te rijden.

speedbuxy
        Bijdrager

En misshien is het ook een idee 2 of 3 pech punten in de route te verwerken zodat we lui met pech niet per persoon en per locatie hoeven te helpen.
          Maar gewoon iedereen met pech meteen gaan slepen met een spanband en dan op de pech punten deze gevallen tesamen behandelen.
          Dit werkt denk ik ook wat sneller, want nu komt het vaak voor dat de mensen die goed kunnen sleutelen of goed problemen weten te traceren niet aanwezig zijn bij het pech geval zelf, maar een groepje verderop gestrand zijn.

hansieb
          Moderator

Zou wel weer erg tof zijn met een mannetje of 60 😉
            Alleen dan wel goede regels en met een goede leiding.

Volgens mij hebben we de afgelopen jaren wel genoeg toertjes gereden en weten we wel waar het mis gaat.

Zoiets lijkt me ook wel prima :

“Alle mensen die mee rijden worden in groepen ingedeeld. Elke groep krijgt een eigen voorrijder die zowel de weg weet als het tempo aangeeft. Het wordt een recreatieve tocht waarvan men onderweg kan genieten, dus het tempo blijft rustig. Dit jaar krijgen we voor het eerst ook een aparte Solexgroep. Die brommertjes rijden altijd wat langzamer dan de andere en daarom leek het ons een leuk idee ze samen te voegen in één groep met ‘Solexkenner’bij uitstek Fred Oosterlaan voorop.”
            Men hoeft zich niet vooraf aan te melden om mee te kunnen rijden.
            “We zien er wat er komt. Iedereen is welkom, als men maar op een oldtimer brommer komt. We zijn geen club of vereniging, maar gewoon een stelletje liefhebbers van de oude modellen waar we graag een tochtje mee maken door de omgeving.”
            Die tocht start om een uur of twaalf. “We vertrekken in groepjes met elk een voorrijder. Het zal weer een fraaie tocht door de omgeving worden waar niet alleen de rijders, maar ook de mensen onderweg altijd weer erg van genieten

Lennaert
            Sleutelbeheerder

bij mijn tour had ik een aantal route beschrijvingen uitgedeeld.

wellicht een idee idd om een aantal te printen en dan groepjes van 5 man o.d op te stellen die elkaar beetje bij houden en daar de route aan 1 persoon te geven

Florian
              Moderator

Ik heb eerlijk gezegd niet zo’n trek in dat we in een groep worden ingedeeld.
                Het moet wel wat gestructureerd en geordend verlopen, maar in al die regels heb ik zelf niet zo’n zin.
                Nee dat indelen in groepen doet mij eerder wat denken aan een schoolreisje of iets dergelijks, we zijn allemaal oud en wijs genoeg om ons in toom te houden toch?

Het moet allemaal wel leuk blijven!
                Je moet het allemaal niet TE strak houden, want dan heb ik er persoonlijk geen lol meer aan.

speedbuxy
                Bijdrager

Als we gaan opdelen in groepjes dan streef je ook het hele grote groeps gevoel weer voorbij en heeft 60man dus ook niet echt zin meer.
                  Plus wie gaat dan ook bepalen wie met wie rijd?

Mike
                  Bijdrager

precies.. Limburg toer staat voor chaos toer. dat hoort er gewoon bij! Ik ben dat wel met Tonni eens!

Inderdaad als organisatie zoiets gewoon accepteren en inderdaad geprinte route kaartjes zijn redelijk simpel?
                    Kijk het is niet zo dat we bij voorbaat er een potje van maken. We proberen het gewoon zo!

Mike

-RobinvS-
                    Bijdrager

-RobinvS- :
                      Hoe ik er over denk, vorig jaar hebben de tourrijders het zelf verkloot.
                      Ik merk het zelf ook als er een toertje in Woerden word georganiseerd, mensen rijden voor je uit.

Prima, maar als je de weg niet weet moet je gewoon achter de organisator blijven, zo moeilijk is dat niet.
                      Als er nou een recht stuk is kun je wel even doorblazen maar zodra er maar een afslag komt, mensen rijden er gewoon voorbij zonder de route te weten.

Ik was er niet bij vorig jaar, maar je moet voor jezelf zorgen dat je bij de groep blijft, en niet als een bezetene door gaan gassen.

En ja, het wachten op brommers zal je altijd houden, maar daar word tijdens de tour wel een passende oplossing voor verzonnen ( dit jaar voor het eerst, de spanband achter een andere brommer? ).
                      het is geen Race, hoewel sommige mensen dat toch blijven denken.

De 1 haalt z,n lol uit rustig rijden en de ander rijd graag hard.
                      Het is alleen raar dat de langzaam rijders altijd zeuren op de hard rijders.
                      Neem een voorbeeld aan ons wij klagen toch ook niet dat we altijd moeten wachten:lol en daarnaast hebben we bijna nooit pech, en zijn zowat iedere toer aanwezig:thumb

Ik snap je punt niet helemaal, Dat je hard wilt rijden betekent toch ook niet dat je gelijk kilometers voor de groep moet gaan uitrijden, dat is vragen om problemen, want je hebt alleen jezelf er mee als je de weg kwijt
                      bent?

Daarbij ben ik totaal niet aan het zeuren, ik geef alleen een tip voor mensen die constant de weg kwijt raken of als een bezetene gaan rijden op plekken waar je gewoon de weg niet weet.
                      En natuurlijk ik weet ook wel dat jij bijna nooit pech heb, en dat je altijd aanwezig bent, maar alsnog als de groep gaat splitsen is gelijk alles uit elkaar, en kan de organisator ook weinig doen.

Ik deed een edit omdat een discussie in deze gewoon offtopic is, maargoed zal het toch even toelichten dan.
                      Want als je vaker zou toeren (no blame verder) dan wist je dat deze problemen van hard rijden zich nog amper voordoen.
                      En de afgelopen limbo was dit ook het probleem niet.
                      Probleem daar was dat door de vele pech mensen (inclu mezelf) er ”doel bewust” voor kozen door te boeken omdat we iedere keer maar een 5km reden en weer stil stonden.

ritze
                      Topic starter

😉 is me toch net mn frame gescheurd (als je snapt wat ik bedoel)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
                        Bijdrager

ritze :
                          😉 is me toch net mn frame gescheurd

Weer 1 vrij plek op de lijst erbij dus:D
                          Nee das mooi balen man, maar dat fix jij vast zo weer:thumb

beunhaaz
                          Bijdrager

@Ritze, het zit je niet mee man :S

VespaAvanti
                            Donateur

Wat ook een groot probleem was vorig jaar was dat we vaak met z’n alle op elkaar stonden te wachten.
                              Niemand, (ook de leiding niet) nam dan het initiatief om te gaan rijden.
                              Ik denk persoonlijk dat we al een heel eind op weg zijn met de volgende regels:

-Vooral de koprijder in de gaten houden en niet te ver vooruit rijden, ook ikzelf zal me hier in moeten beheersen.
                              -5 man van de organisatie met een oranje hesje zodat ze goed herkenbaar zijn
                              -Deze ook voorzien van een fluitje zodat ze beter hoorbaar zijn zonder heen en weer te hoeven rijden, en vaste signalen afspreken, 2 keer achter elkaar fluiten betekend rijders opgelet, we gaan over 5 minuten weer rijden, dit scheelt HEEL veel aangezien je vaak ziet dat mensen hun spullen pas gaan pakken als andere al beginnen te rijden!
                              -Vaste pechpunten
                              -Spanbanden om mensen met pech verplaatsbaar te houden totaan zo’n pechpunt.

Ik denk dat je er dan (ook met 60 man) best een leuk tourtje van kan maken.
                              En ook ik sluit me bij Mike en Tonni aan, de chaos moet je voor lief nemen en heeft ook wel wat, en zeker als het met dit soort regels nog redelijk binnen de perken kan houde.

En ik gooi de camping gewoon open hoor, wees maar niet bang.

beunhaaz
                              Bijdrager

Maar waarom spanbanden? Loopstand en duwen lijkt me handiger? Doe ik ook vaker met vrienden als ze pech onder weg hebben (omdat we alle fietstand hebben is dat wel fijn) en als je dan een vario hebt zonder fietstand even iets losdraaien dat het soort van fietstand wordt 😛

VespaAvanti
                                Donateur

Wij kennen de voordelen (na vele tourtjes gereden te hebben) van de spanband methode, vandaar dat we dit aangeven.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.