Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Limbo oldtimer tour 8 juni 2025
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 maanden, 2 weken geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 maart 2025 om 19:47 #828212
Fons en ik vonden het hoog tijd dat er weer een oldtimer tour in het zuiden des lands plaatsvind. Op 1e pinksterdag (zondag 8 juni) willen we een rondje gaan rijden door ons mooie heuvelland. Het is de bedoeling dat je met een oldtimer brommer mee rijd (hoeft geen Piaggio te zijn), bouwjaar 1979 of ouder. De rit is gebaseerd op een bijna standaard Ciao (enige niet standaard onderdeel is een Giannelli citypower uitlaat) en is wat heuvels dus ook goed te doen. Je brommer hoeft niet helemaal standaard te zijn maar graag wel iets wat niet teveel kabaal maakt (lees geen expansie uitlaten etc). Reden is dat geluidsoverlast voor de bewoners in het heuvelland al jaren een hot topic is en we daar graag nog met onze brommers willen kunnen blijven touren zonder een hoop mensen met kwade gezichten langs de kant te hebben staan. Max snelheid zal 45kph zijn. De route is nog niet 100% bepaald maar we starten in Nuth en rijden dan +/- 70-80km en eindigen ook weer in Nuth. Startpunt is een kleine parkeerplaats, mocht je van verder komen en je brommer in de kofferbak mikken kun je dus parkeren.

We hebben momenteel een leuk groepje van vrienden en bekenden bij elkaar, maar het zou natuurlijk mooi zijn als er meer aanmeldingen komen vanuit het forum!
Lekker lang Pinkster weekend, zonnetje, heuvels, oude brommers. Wat wil je nog meer?
30 maart 2025 om 14:48 #828432Misschien, als ik tijd heb…
Rij ik wel mee met mn groene omaatje
2 juni 2025 om 08:57 #828966Nog liefhebbers die mee willen rijden?
2 juni 2025 om 12:09 #828967Wat is de snelheid ongeveer? Mijn 1969ér Ciao loopt met moeite 40 km/h.
Canton Mopeds2 juni 2025 om 13:20 #828968Te simpel. 😉
De snelheid staat er gewoon al drie maanden bij. 😉Geef je Ciao een beurtje.
Hij moet makkelijk 45 halen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 juni 2025 om 17:12 #828969Max 45 km/h dus 40 is prima. Wel belangrijk is dat je overal goed de heuvels op kunt rijden.
Ik heb mijn originele blok gewisseld voor iets met meer trekkracht, want mijn standaard C9 komt anders niet boven.4 juni 2025 om 15:03 #828976Max snelheid staat erbij niet de minimale 😉 Wil de groep niet ophouden vandaar dat ik het vraag. De C9 van mij met orgineel blok heeft ook 0,0 power (uiteraard gereviseerd en in top staat) dus ik ga even afwegen. Starre voorvork, velgrem, 19 inch wielen en weinig vermogen is niet geweldig in de heuvels. Wel een leuk initiatief!
Canton Mopeds6 juni 2025 om 17:53 #829001De rit is verplaatst naar 2e pinksterdag, aanstaande maandag!
Wegens betere weersomstandigheden.Van de 10 aanmeldingen konden er vandaag helaas maar 5 aan de start verschijnen. Maar we hebben een leuke rit achter de rug en qua weer was het ook prima te doen.
Het was erg leuk om de oudjes even uit te laten.Lekker kleurrijk groepje!

16 juni 2025 om 16:29 #829124Komt er nog een (vlak) vervolg op de rit?
Canton Mopeds17 juni 2025 om 12:26 #829129Zeker, specifiek voor de C9. Maar er moet nog eentje naar de RDW, heeft nu nog geen kenteken.
Zodra we iets kunnen plannen, deel ik dit op het forum. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.