Vespa-Ciao.NL
:: Lightlord’s “Evil Twin” Kick-se

Home Forums Perso’s Projecten Lightlord’s “Evil Twin” Kick-se

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

lightlord :
      Standaardje in elkaar gelast word nog mooi zwart gespoten.
      Zo kan ik hem mooi weg zetten in plaats dat hij zomaar op de grond ligt :thumb

Strak Toon!, en wederom beetje eigen trots he, die stofringen! 😀

kv050
      Bijdrager

Mooi werk! , kan dit goed gebruiken aangezien ik ook een SI brug heb.
        Beetje van je afspieken als ik ergens tegen aan loop haha.

lightlord
        Topic starter

Je spiekt maar raak 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
          Lightlord's Dizzy/Gypsi

lightlord
          Topic starter

Eindelijk tijd gehad om eens te spelen met de speedengine.
            Het was helaas voor korte duur.

Ik wilde hem eerst netjes afstellen op de werkbank voor ik hem onder de citta wilde schroeven.
            Nu heb ik het probleem dat als hij warm is en ik hem uit zet ik hem met geen mogelijkheid meer aan krijg.
            Als ik hem ijskoud laat worden is een kickje genoeg om hem weer aan te krijgen.
            Nergens geen valse lucht…perfecte vonk..alle pakkingen top.
            Sproeier 50 t/m 80 geprobeerd NADA als hij warm is 😛

Ik heb hem uit frustratie in de stal geflikkerd :boos:boos

Lightlord's Dizzy/Gypsi

Crullie
            Donateur

Al een andere bougie geprobeerd want het lijkt of de hittegraad niet goed is of dat er een maandag morgen bougie gebruikt is die niet helemaal de hittegraad waar maakt.
              Oftewel de bougie vonkt niet meer als die te warm word maar onder een bepaalde hittegraad weer vrolijk vonkt.

Bougie even controleren op vonk als de motor warm is of een andere bougie.

TICKLING BARN

Daan777
              Moderator

Dude, wat ga jij netjes te werk!
                Alles ziet er schoon uit en zelfs een wit fotodoek hahaha :thumb Goed bezig!

Wel apart dat sproeier 68 bij jou te groot is met 15mm carburateur. Ik reed met een speedengine met 13/13 en 43DR met sproeier 66, en je zou zeggen dat je met een grotere carburateur ook een grotere sproeier mag monteren toch?

Martino
                Moderator

Heel vreemd ook omdat we eerst dachten dat het misschien aan de carburateur zal liggen. Maar onderscheid tussen de imitatie of nu Dellorto is er dus toch niet? Ik ken overigens het probleem van niet meer (warm)starten wel onder Speedengines. Vaak moet je bijvoorbeeld de benzinekraan dicht zetten bij het uitzetten van de brommer. Anders wordt het starten heel lastig of lukt niet. Alsof hij dan veel te rijk staat en in het begin viertakt. Ik start mijn Ciao met SE altijd met de benzinekraan dicht. Wanneer het motortje dan draait draai ik de kraan weer open. Dit geeft nooit problemen.

lightlord
                  Topic starter

Ik had ook niet verwacht dat ik zo’n probleem zou krijgen heb zelfs de 15mm carb vervangen door een 13/13 🙁
                    Meerdere cdi’s en bougies geprobeerd.
                    Het wil gewoon niet lukken.
                    Hier sta ik dan met mijn 30+ jaar ervaring totaal uit het veld geslagen door een speedengine nog wel 😛

Maarten ik ga jou truckje met het kraantje nog proberen dat is echt het laatste wat ik nog kan…doet hij het niet gaat de FIK erin 600+ eurie in de hens 😛

@Daan777 Ja ik hou van netjes werken werkt veel lekkerder 😛
                    En aangezien ik ook nog een semi/prof fotograaf ben hou ik wel van nette foto’s vandaar het witte doek 😉

Lightlord's Dizzy/Gypsi

Martino
                    Moderator

Poeh. de fik erin. 🙁 In al die jaren ervaring heb je af en toe ook wel iets soortgelijks dat je het even niet meer ziet zitten, maar achteraf blijkt het dan vrij simpel probleempje te zijn geweest. Had je bijvoorbeeld ook niet eerst wat met dat blokje van Tom96 wat uiteindelijk weer opgelost is?

Out of the box, gebruik je goede brandstof? Gezien je hem in een testopstelling hebt hangen en ik het vreemd vind dat hij nog zo rookt?

Ook al eens een andere ontsteking gemonteerd? En inderdaad wat met de bougie gespeeld zoals Crullie beschrijft.

lightlord
                      Topic starter

Meerdere onstekingen geprobeerd en verschilende bougies van 5 tot hittegraad negen.
                        Eigenlijk heb ik alles al meerdere malen vervangen zelfs de keeringen.
                        Zelfs versachillende mengsels gemaakt kwa brandstof ik leek wel een chemicus.

Ik weet het even niet meer.
                        En ik weet dat het dadelijk iets onbenuligs is en hij werkt..maarja tot die tijd is het zwaar ZUIG 😛

Lightlord's Dizzy/Gypsi

pepko
                        Donateur

Probeer voor de grap eens het standaard spruitsukje met een 13/13?

Echt zuur dat je zo grondig te werk gaat en dat het dan gewoon niet werkt.

:knuffel

Martino
                          Moderator

pepko :
                            Probeer voor de grap eens het standaard spruitsukje met een 13/13?

lightlord :
                            Ik had ook niet verwacht dat ik zo’n probleem zou krijgen heb zelfs de 15mm carb vervangen door een 13/13 🙁

Done that. 😉

lightlord
                            Topic starter

Toch weer bezig geweest met de afstelling liep lekker op een 64 sproeier geen rook 5 6 keer gestart.
                              Zelfs een filmpje gemaakt 😛

Ik dacht ik ben klaar ECHT NIET!!!

IK ben er wel achter gekomen als je hem uitzet met te hoge toeren dat hij een grote hoeveelheid brandstof naar binnen zuigt zodat je hem niet meer aan krijgt of dit moet verdampt zijn.
                              Ik ga morgen de Martino truck doen door eerst de benzine toevoer dicht te doen en dan pas uit te zetten.
                              Eens kijken als dat nut heeft 😛

Hier als nog me filmpje ook al was het te vroeg 😉

Lightlord's Dizzy/Gypsi

Daan777
                              Moderator

Dat is een 13/13 toch?
                                Zoals ik al zei: Ik had op mijn SpeedEngine met 43DR een sproeier 66 (in een 13/13 met malossi filter). Dat is ook de maat die Polini adviseert en het liep superlaag stationair. Dus als je het mij vraagt zit je tussen de 64 en 68 in de goede maten.

Start je blokje koud, en geef dan in 1x ff een dot volgas. Als je hem dan op een hele lichte 4-takt betrapt, zit je ongeveer +1 maat over je perfecte maat heen. Wat eigenlijk ook prima is, want liever iets te rijk dan een kapotte zuiger/cilinder.

lightlord
                                Topic starter

Ik had het boekje toevallig gisteren ook in me hand 😛
                                  Ik zit alleen nog met het verzuip verhaal.

Die van jou loopt wel erg laaag.

Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.