Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › liep wel, daarna niks meer, help!?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 5 maanden geleden door ja-general.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 november 2007 om 20:50 #209256
zo, heb vandaag rustig aan de 46mm polini op me speedengine gezet. alles mooi in elkaar gezet met 72 sproeier en een beetje olie in de benzine extra gedaan (paar druppeltjes voor inrijden).
ik ren hem aan en viel meteen uit toen ik gas los liet, na een tijdje een beetje gas te hebben gegeven en een beetje warm laten draaien bleef die wel stationeer lopen maar viel na een tijdje weer uit.
ook hoorde ik af en toe knallen uit de uitlaat als ik hem probeerde aan te lopen en gas gaf.
de voetpakking is goed, die is door barry mooi op maat uitgesneden en past perfect.
alleen de koppaking die ik uit de polini pakking-set heb voor 46mm paste niet helemaal mooi..
die was net zo groot als de pakking die ik had voor 43mm.. maar heb hem toen toch maar gemonteerd.
vonken doet ie ook, en goed! 😀
bougie had ik nagekeken en was helemaal zwart en nat!
na een tijd je heb ik het nog eens geprobeerd, maar hij sprong niet aan en als ik gas gaf hoorde je steeds best harde knallen uit de uitlaat:con
dus heb ik de benzine eruit laten lopen en weer nieuwe benzine zonder extra olie erin laten lopen, ook heb ik toen 68 sproeier erin gedaan en de luchtfilter eraf gelaten.
toen ik hem wou starten gebeurde niks, ik kon zo lang rennen als ik wou je hoorde de motor wel lopen maar hij sprong niet aan, als je gas gaf hoorde je een beetje *bwoap*.
bougie was nog steeds nat aan het worden.. heb hem een paar keer schoongemaakt.ik ben ten einde raad, daarvoor met me 70cc malossi deed ie het wel helemaal perfect, en nou opeens niet meer 😕
hoop dat jullie me kunnen helpen, want ben die wachttijd een beetje zat! wil nu wel weer mooi kunnen rijden!:boos
2 november 2007 om 21:00 #217996ik had dat eerst ook, waarschijnlijk je onsteking, of de pakkingen lekken.
en de bougie kan ook nog eens verneukt zijn,2 november 2007 om 21:00 #217997bougie doet het goed, vonkt perfect.
2 november 2007 om 21:04 #217998en de pakkingen allemaal, onsteking.
stationair schroef gekeken?
2 november 2007 om 21:08 #217999pakkingen zijn toch net nieuw vervangen, alleen zoals ik zei is de koppakking eigenlijk te klein terwijl die toch gewoon van het 80cc polini pakking-setje is.. ik denk dat het aan de ontsteking ligt, maar wil eerst weten wat jullie ervan denken:?
edit: stationeer schroef al aan gedraaid, maar die stond al goed..
2 november 2007 om 21:10 #218000ja oke, moet je denk toch ff je onsteking goed zetten denk dan,
2 november 2007 om 21:13 #218001kan toch ook niet goed zijn dat het gat van de pakking maar 43mm is en de cilinder 46mm, kan het daar niks mee te maken hebben?
nou is zegt maar het pakkingat dus kleiner als de cilinder, dat zie je ook want de rand steekt naar binnen een beetje uit..
2 november 2007 om 21:15 #218002zou eventueel ook zeker wel kunnen, maar dat zal je dan even moeten kijken he
2 november 2007 om 23:18 #218003zou het probleem opgelost kunnen zijn als ik morgen; nieuwe bougie, condensator ga halen en de contactpunten opnieuw stel?
op hoeveel mm moeten ze eigenlijk staan bij 80cc:?3 november 2007 om 07:18 #218004gewoon 0p 0,45 net als bij een 50/60/70cc
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.