Home › Forums › Techniek › Elektrisch › lichten van de ciao
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 1 maand geleden door luukelbo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 oktober 2010 om 21:57 #158251
hallo beste Vespa rijders,
mijn ciao doet heel raar de laatste tijd, vorige week werd ik tegengehouden door de politie en die vertelden mij dat ik mijn achterlicht moet maken of anders riskeer ik een boete van 1000 € en wordt mijn brommer in beslag genomen. dus de dag erna rij ik naar een Vespa dealer en koop ik een nieuw achterlicht. ik heb dan de bedrading weer aangesloten en sindsdien doet mijn brommer heel raar. als ik gas geef heeft ie de neiging om te vertragen en terug verder te rijden. hij spartelt precies tegen. ik heb alles al geprobeert zonder succes. toen werkten mijn beide lichten wel. sinds gisteren heeft mijn brommer besloten om maar 1 van de 2 lampen te laten werken. oftewel brand mijn achterlicht heel fel en werkt mijn voorlicht niet en rijd mijn ciao veel sneller dan voordien. oftewel brand mijn voorlicht heel lichtjes (krijgt precies weinig stroom) en dan gaat mijn achterlicht nietmeer. wat zou hier aan kunnen liggen ? ik zou het zo snel mogelijk willen oplossen omdat ik naar de politie moet binnenkort om mijn brommer te laten tonen dat mijn achterlicht werkt.
ik dank jullie al bij voorbaat 😉
6 oktober 2010 om 22:00 #160485ik denk dat je ergens kortsluiting maakt,
wat voor ontsteking heb je?
cp of elek?misschien ligt ergens isolatie open?
6 oktober 2010 om 22:11 #160483
6 oktober 2010 om 22:26 #160484ik heb een cp ontsteking. maar ik ben nergens aangekomen buiten aan de bedrading van mijn achterlicht en dat zijn maar 2 draadjes. en ook aan de draadjes die vastzitten aan mijn remmen. ik heb daarjuist mijn koplamp opengehaald en er was nergens een kapotte isolatie te bespeuren.
11 februari 2011 om 13:14 #160614miss moet je je vliegwiel is van je carter af halen, heb zelf gehad dat de kabel die uit mijn lichtspoel kwam net heel lichtjes langs het vliegwiel schuurden.
en met hoeveel watt lampen rijd je dit kan veroorzaken dat ze zwakker gaan branden
11 februari 2011 om 13:34 #160615luukelbo :
miss moet je je vliegwiel is van je carter af halen, heb zelf gehad dat de kabel die uit mijn lichtspoel kwam net heel lichtjes langs het vliegwiel schuurden.en met hoeveel watt lampen rijd je dit kan veroorzaken dat ze zwakker gaan branden
er is 4 maanden geleden voor ’t laatst gepost.
waarschijnlijk is dit probleem allang verholpen.11 februari 2011 om 18:02 #160617ow ja sorry had ik niet naar gekeken.
is het niet veel handiger als je probleem is opgelost om dan je topic te sluiten?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.