- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 6 maanden geleden door Lexx.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 juni 2009 om 15:05 #284226
Hallo allemaal:+
(heb dit ff van citta-forum gekopiert:P)
Ik stel mezelf maar eens even voor! Ik ben dus Lex, woon in Maastricht, ben binnekort 18 en doe de opleinding Werktuigbouwkunde. (dat gedoe met lassen freesmachines enzo:s )
In ieder geval. Ik ben op mijn 14de begonnen met de citta die ik van mijn opa had georven, je gaat op een dag onder dat zeil in de garage kijken en wat zie je, een of ander grappig brommertje:P Dus je denkt, eens ff boekje erbij en opzoeken wat je kan ermee. Zo geleerd wat een cilinder was en carburateur enzo, je kent het wel, met papa (nu pap natuurlijk:P) aan je zei.
Nou toen op mijn 16de scooter gekocht omdat iedereen dat heeft, nou werd dus een 4takt, supersloom enzo, maar zag wel leuk uit!
Hier vies veel geld in gestoken en hij loopt na 1,5 jaar zoiets pas goed. 85cc, 18mm carb en nog vanalles. Ik kom goed mee met de gemiddeld opgevoerde aerox:PMaargoed, genoeg over die scooter onzin. Het echte werk! Ik ben dus toch een vespa liefhebber geworden in hart en nieren en na veel zoeken kon ik eindelijk een goedkoop opknappertje vinden! Namelijk een verneukte Ciao met bromfietskenteken. Ik post hier op t citta-forum omdat ik gewoon trouw blijf aan dit forum omdat het me zoveel geholpen heeft in mijn Citta tijd! (heb hem nog steeds en zal wel eens een fototje posten!)

Hier begon de onzin dus mee:P
Na een uurtje zoiets zag het er alsvolgt uit:loser:
Had ook een hele kist met zo ongeveer 3 brommers erin:P maarja, de helft kan je niks mee dus uitgesorteerd en weggeflikkerd.
De planning voor de Ciao is:Motorisch:
46,5mm Malossi
Polini speedengine
Proma cc (dat kopie bedoel ik van technigas of wat is dat)
poelie 70
13/13 en malossi filtertjeOptisch:
Gele Flame handvaten
Stuurfoam
Zwarte kappenset
Frame in hoogglans geel
Velgen (4 spaaks) in hoogglans zwartMisschien nog een vario maar zit nu even met geld dus dat zie ik dan wel!!
Mijn eerste bestelling was al binnen:

Daar zat dus in:
– Alle kabels nieuw
– Kabelboom
– 13/13 dell’orto
– malossi powerfilter
– Revisieset carter
– tapeindes
– poelie 70
– 912 v-snaar
– en nog wat losse prut:PVerder heb ik ongeveer iets van 100 euro per maand hiervoor te besteden dus ik werk ik rustige stapjes en aangezien het frame nogal wat mooie kleurtjes heeft gehad heb ik flink wat te schuren:stupid:
De voorvelg is geschuurd al en nu de rest nog:loser:Ik hou jullie up to date en zal om de maand zoiets updaten!
Grtz:flower:
*Update:
Ik had nog een foto belooft van mijn Citta dus hier staat die:P

Ben benieuwd naar jullie reacties en tot de volgende update:D*Updatttteeeeeeeeeeeee:D
Na weer een lange tijd niks van me te hebben laten horen weer allemaal nieuw nieuws:P! Ik ben onderhand alweer 18 geworden, rijlessen aan het volgen en ik heb een gereedschapswagen gekocht. De geldkraan was dus even leeg:P Maaaaar ik heb wel iets leuks gekocht namelijk…:D

Gekocht van Lampenkap op t citta-forum, en een beetje gepimpt vanwege een paar vlekjes wat erop zaten en toen de rest er maar in gepropt, mijn hometuned krukas!:P

Zit nieuwe onsteking in en verse lagertjes e.d.:D
Tot de volgende update:D
Update!!!! (na heel lang, moet me schamen:no)
Ik heb weinig kunnen doen vanwege het weer van de afgelopen dagen, veel gewerkt en tentamenweek gehad, gelukkig ben ik over naar de 2de MBO:P
FOTOOOOOOO”s!!!:D
Vandaag de kans gegrepen met het goede weer, hier de foto’s!=)

Alle oneffenheden volgesmeerd met plamuur, morgen verder schuren (met goed weer:bier)

De voorvork ff wat opgefrist!

Totaalbeeldje, de kleur word oranje (RAL2009) traffic orange:P

De cilinder word toch een 80 polini op de speedengine met waarschijnlijk een Malossi too bad maar als jullie daar anders over denken?
Tips en reacties zijn welkom:D9 juni 2009 om 15:35 #452414Nog een sjeesende sjeng!
Wat voor een cilindertje komt erop? 😀
9 juni 2009 om 18:02 #430754zeker nog een sjeesende sjeng!:P ik zet de 46,5mm erop van malossi:P
9 juni 2009 om 18:10 #430729heftig, kunne we n keer racen 😀 haha
12 juli 2009 om 20:54 #453414Updateeeee!
12 juli 2009 om 21:18 #453415Mooi project 😀
word zeker strak!in ieder geval geen half werk, dat zie ik graag!
alleen ga niet “update” posten, geef dan aan wat je update, met foto’s etc.
dus eigelijk de updates gewoon posten 😉12 juli 2009 om 22:05 #453417dat word wel wat zo te zien

ga je de tank-inhammen ook dicht smeren en een geheel maken?13 juli 2009 om 09:59 #453419Ik ga de inhammen niet dichtsmeren, dat hou ik graag origineel maar ik doe wel de rest mooi strak maken, vind dat niks die randen:P De oude kleur was echt bijna eraf te blazen:P
Vandaag de achterrek doen, zal vanavond weer updaten:D! (in een nieuwe post:P)13 juli 2009 om 12:39 #453422hey, leuk om te weten dat er nog iemand in deze scooterstad is die ciao liefhebber is. ik ben benieuwd naar de vorderingen
!16 juli 2009 om 15:50 #453529Update:
Heb mijn cilinder binnen:D Van Juulie hier op het forum gekocht! Echt praktisch nieuw gewoon:D! 80 Polini natuurlijjjjjk:P

Verschil is ook altijd wel grappig met 50cc

Is het trouwens normaal he, ik had hem eens voor te passen in de SE geduwd… Het past maar echt amper, is dat normaal of klopt er dan iets niet in het carter? Ik weet dat 46mm erg veel is maar, het gaat net.. boven en beneden klemt die een heel klein beetje.
Tot de volgende update!:D
16 juli 2009 om 20:27 #453532ja is normaal, had ik ook met me 80 polini op speedengine
7 september 2009 om 07:46 #438518Nou na extreem lang weer een update! Geld was even op en ook geen zin! Maar ik heb weer het een en ander gedaan:
Als je fouten ziet dat kan want dit is pas de eerste laag:p

Ook heb ik het een en ander besteld:
Binnenband 200 / 225 X 17
Buitenband 2.25 X 17 Deestone D-798 Semi
Benzinekraan VESPA CIAO
Tanklijst Rubber Vespa CIAO
Voetstepset X-Treme Citta/Ciao
Trapasbus Vespa CIAO
Balhoofdhuis CIAO MIX
Stuurschuim Zwart Citta/Ciao
Zijschermmontageset Vespa Ciao
Zijkapset Ciao Zwart
Poeli Citta 65MM
Balhoofdset CPL Citta/Ciao
Vorkrevisieset CIAO KLEIN
Vliegwieldeksel/Koelkap Citt
Topset Polini 46MM
Bout Uitlaat Vespa M6-M7
Uitlaatklem Citta/Ciao
Bougie NGK B8HS
Velglint 16/17 Inch
Tankdop CIAO met slot
Handvatset Lusito ZwartEen flinke lijst dus:P Ik krijg vanmiddag mijn bestelling thuis dus foto’s! ook van mijn velgen en mijn uitlaat die ik wat heb opgefrist!:D
7 september 2009 om 08:22 #438519Wat een kleur zeg. Dat gaat zeker mooi staan. Maar welke kleur worden de velgen?
7 september 2009 om 08:23 #438456zwart he! moet alleen de foto’s nog uploaden:P heb ze al af
7 september 2009 om 10:25 #434318Leuk kleurtje, en een prima setup lijkt me!
Nou mooi afspuiten, dinsdag wordt het 28 graden in limburg geloof ik….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.