- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 4 maanden geleden door Rebel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 november 2006 om 01:00 #183717
Kan iemand me vertellen wat de gemiddelde levensduur is van een zuiger+zuigerveren. Gaat om een vespa ciao brommer. Ik vermoed dat deze versleten zijn daar de brommer al maanden niet fatsoenlijk stationaire loopt.
weet iemand ook hoe ik er (zonder te meten) achter kan komen of ik een pen 10 of pen 12 heb. Is 10 bv snor en 12 brommer?
28 november 2006 om 01:10 #192942dat met je pen maat kun je zo niet echt zeggen van welk jaar is je brommer als het een nieuwerre is kun je er BIJNA(<–let op BIJNA)van uit gaan dat je pen 10 hebt verder merk je dat niet.
en ik vervang de zuigerveren iederre 1000 kilometer en de zuiger gewoon als hij echt slecht begint te worden
28 november 2006 om 01:11 #192943het schijnt dat de std blokjes met std cilinders wel 15000 km meekunne.. dan wotrd t wel zeuren.. dus pak um beet bij de 10000 mag je ze wel vervangen als ej wil je goede prestatities houde..
t gaat t net om hoe je er mee rijd natuurlijk en welke cilinder je rijd.. ook met afstelling en welk luchtfilter je heb.. ( ivm troepjes die je zuigerveren pesten )
Mike
@ joey.. egt iedere DUIZEND km? is dat neit een beetje overdreven opzich? ik rijd nu 3dznd km met me veren en die zijn nog pirmá.. is het bij jou egt nodig??
Mike28 november 2006 om 08:29 #192944Iedere 1000 KM lijkt me idd ook wat overdreven 😐
Het makkelijkste of je kan checken of je zuigerveren versleten zijn is om je zuiger eruit te halen en kijken of er aanslag onder de zuigerveren zit, als dat zo is, heb je geen optimale verbranding aangezien het langs de zuigerveren gaan.
Toen ik mijn brommer kocht zaten er ook versleten zuigerveren in, hij trok voor geen meter op, top haalde die nog wel gewoon, en haalde net de 50 met wind tegen. Gewoon als je een hele zwakke cilinder denkt te hebben. Hij wel gewoon fatsoenlijk stationair.
Rond de 10K – 15 K mag je um wel vervangen ja, maar dat merk als je het goed is vanzelf ook wel een beetje.
28 november 2006 om 08:55 #192945nou vertel mij wat die DR EVO slijt bij mij erg veel.:P
wat slijtage bij deze cilinder betreft slijt hij bij mij dus echt snel.
want toen ik hem kocht zaten er nieuwe zuigerveren op.
ik heb er nu mischien 1000 km mee gereden mischien iets meer of minder.
en hij trekt voor geen f*ck meer alweer.
dus moet ik er maar weer ff nieuwe zuigerveren op zetten dan doet hij het weer28 november 2006 om 09:28 #192946miss.. voortaan ff lekker warm laten lopen en goed inrijden.. check ook es of je luchtfilter vervuilt is en doe er dan wat aan om tegen te gaan… en als je nieuwe everen hebt ff inrijden he..
Mike
Mike28 november 2006 om 09:31 #192947ik rijd zowiezo altijd eerst 5 minuten lekker rustig warm en ik trek hem niet vaak helemaal door.
dus dat valt wel mee.
maar ik heb wel idd een nieuwe filter nodig28 november 2006 om 09:35 #192948ik heb zelf een malossi filter en dan van me originele filter dat gaasje ( zijn dr 3 opelkaar ) 1tje vanaf gehaalt en die ervoor.. dan laat t evegpoed uberb veel lucht door me bougie gaf namleijk nog steeds een verse bakie koffie kleur aan 😛
Mike
Mike28 november 2006 om 10:07 #192949thnks voor de info, het blok is van een brommer (si) en hij zit onder me ciao snor. Geen idee hoe oud de Si is maar ik gok een jaar of 10. Veren zijn volgens mij nooit vervangen dus dit ga ik z.s.m doen. Zuiger pak ik gelijk mee afhankelijk van de prijs. Laat nog wel weten hoe het af loopt.
Moet je nieuwe zuiger+veren nog inrijden, nee toch zeker?
28 november 2006 om 10:52 #192950zuigertje incl verern kost je maar 12 euro ofzo dus dat is gerust wel de moeite
succes
Mike28 november 2006 om 11:09 #192951Wel inrijden, 200km ofzo. Maar vooral warmrijden, de rest hoef je niet zo zereneus te nemen denk ik.
30 november 2006 om 00:29 #192986De slotspeling op zuigerveertjes die je nieuw koopt, zal ongeveer 0.2 zijn, Als je dan gaat inrijden, word dit langzaam groter, en kom je op 0.4 uit.
Daarom staat hier op de site 0.4. Met deze slotspeling rijdt je.
Dus als je slotspeling 0.2 is moet je nog inrijden, of je kan je zuigerveren heel voorzichtig een beetje bijschuren. Zodat het 0.4 word, dan hoef je veel minder lang in te rijden.Dit las ik net op het forum, zal v/d week eens meten wat het nu is
Ik meet 1,4mm VEELSTE GROOT DUS probleem gevonden!!!
30 november 2006 om 09:02 #192987
RebelDaan1977 :
thnks voor de info, het blok is van een brommer (si) en hij zit onder me ciao snor. Geen idee hoe oud de Si is maar ik gok een jaar of 10. Veren zijn volgens mij nooit vervangen dus dit ga ik z.s.m doen. Zuiger pak ik gelijk mee afhankelijk van de prijs. Laat nog wel weten hoe het af loopt.Moet je nieuwe zuiger+veren nog inrijden, nee toch zeker?
Je gaat juist inrijden zodat je zuiger aan je cilinder kan wennen maar ik denk als je het goed doet dat 200 km wel goed genoeg moet zijn 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.